VTX1800 C met Vance & Heins uitlaatsysteem

basbrouw

Rookie
14 nov 2008
2
0
Werkendam
Wordt er veel gecontroleerd op uitlaatsystemen ( decibel ).
Wie heeft er zelf ook een VTX en weet hier meer van.
Ben bang dat ik misschien te veel lucht in trilling breng als ik het gas aanraak.

Misschien is er niks aan de hand maar motor is nog in de garantie en heb hem zo gekocht. Mag ik dan aannemen dat dit goedgekeurd spul is of kijken ze er niet naar als er een motor verkocht wordt. Ik heb hem gekocht bij een van de bekenste motorzaken uit Nederland.

Geluid is zeer zwaar maar schitterend. Net of ik een vliegtuig start :-)

Wat ikprobeer te voorkomen is dat ik buiten de garantieperiode zelf moet betalen voor een nieuwe uitlaatset en hem dan opnieuw moet komen laten horen bij oom agent.

gr,

Bastiaan
 
Doe is effe niet zo schijterig. Ze staan echt niet op elke hoek van de straat te luisteren of je niet te veel herrie maakt.

Dat je de motor bij een van de bekendste motorzaken gekocht hebt, zegt niets over of het uitlaatsysteem legaal of niet legaal is. Sterker nog, die vertellen meestal zo min mogelijk. En als je aangehouden wordt en de lul bent valt dat al helemaal niet onder de garantie, lijkt mij.

Als je niet kan slapen vanwege je uitlaat, ga effe terug naar die zaak en vraag welk systeem erop zit en of het legaal is, desnoods op papier zetten.

Volgens mij zijn we pas echt de lul als de APK ingevoerd gaat worden, maar dat zien we dan wel.
 
er moet een type goetkeuring in staan of tewel een CE keurmerk dit is een Cirkel met CE er in. Om een CE keurmerk/veiligheidsmerk te mogen voeren dient de uitlaat fabrikant van de dan wel de vertegenwoordiger/importeur in de EU de wettelijke normen geldig in de EU in acht te nemen.. ;)
full
 
Laatst bewerkt:
er moet een type goetkeuring in staan of tewel een CE keurmerk dit is een Cirkel met CE er in. Om een CE keurmerk/veiligheidsmerk te mogen voeren dient de uitlaat fabrikant van de dan wel de vertegenwoordiger/importeur in de EU de wettelijke normen geldig in de EU in acht te nemen.. ;) [afbeelding]

Wat zeg je nu? CE keurmerk ?? _O-
Ik rij al jaren door heel Europe met lawaaipijpen zonder CE merk. Spreken ze ergens Duits, moet je het even rustig aan doen, anders kun je gewoon lekker gassen. En bekeuringen horen nu eenmaal bij de vaste lasten van het motorrijden. 8-)
 
basbrouw vraagt hier alleen maar waar ie op moet letten hij vraagt niet aan jullie wat jullie personlijk van hem vinden. Als ie wil weten waar ie op moet letten om te zien of de uitlaat wel goed is of niet en daar geef ik andwoord op dus is het niet aan de orde of ie nu wel of geen schijter is, maar in Duitsland laat je je motor gewoon staan als je geen CE keurmerk in hebt staan en ik praat wel uit ervaring . :? :? :]
 
Ik rij ook gewoon met open pijpen. Anders even gas dicht en vooral niet teveel toeren maken. Ik hoorde dat het niet meer mag dat men in duitsland je gebieden de motor te laten bij overtredingen van decibellen.
Overigens in een van die tv programma's, ik dacht blik op de weg (welke was ook al het weer minst erge van al die erge programma's? Die was het), er was een motorspecial. Een klein kwartier werd aandacht besteed aan de afdeling van de recherche bij motor gerelateerde ongevallen. Conclusie van die afdeling was, om de kans op ongelukken te verminderen: ABS en luide pijpen.

Ik knijp hem wel overigens voor een mogelijke APK. Maar dat zien we dan wel weer.
 
Vance&Hines heeft op sommige uitlaten de optie om er zwaardere dempers op te gooien/kopen dacht ik. Ik weet niet welke je er op hebt zitten, maar voor BV een bezoek aan Duitsland wel de moeite waard om er bij te hebben..

Hondahielke het is in duitsland de moeite waard om te touren 8-) .

Sleeer, nu hoop ik dat er geen APK komt, maar mocht dit toch komen, gewoon ff de orginele er onder bouwen.
Probleem is wel dan wel bij bv een zelfbouw(zoals 1 van mijn motoren) geen orginele uitlaten meer hebt. Er zijn dan andere oplosingen om de boel stiller te krijgen. (zelfbouwdemper bv)
 
Laatst bewerkt:
Heb er zelf sinds kort ook Vance & Hines Big Shots onder mijn VTX 1800 N zitten. Het geluid is prachtig, lijkt echt net op een vliegtuig.

http://www.youtube.com/watch?v=ZibOGMy3Q_o

V&H1.jpg


Wat eerder gezegd is; ´Even gas terug op sommige plekken`. Ik persoonlijk verwacht weinig problemen. Ook in Duitsland gewoon even goed uitkijken waar je rijdt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan