Vlx 600 wat is ie waard?

Patriek_42

Die hard MF'er
15 mei 2006
318
0
Steenwijk
Hallo, ik heb sinds vorig jaar mijn rijbewijs en ben nu aan het kijken voor een motor (denk een r1).

Maar heb ik het volgende, mijn vader heeft een Honda Shadow vlx600 uit 05-1999 met 29000km staan.
De motor is in goede staat,blok loopt mooi en de kleur is blauw en heeft een zgan achterband.
En heeft altijd binnen gestaan.
mijn vader heeft de motor nu zo'n 4 jaar en er is altijd netjes mee gereden.

Aangezien hij hier niet meer op rijdt mag ik de motor inruilen of zo verkopen.

Nu is alleen mijn vraag wat is zo'n motor nog waard???

Nu heb ik wel op marktplaats rondgekeken maar zo veel staan er niet op van dit bouwjaar.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en/of meningen. :Y
En ik zal morgen foto's maken voor een beter beeld.
 
Laatst bewerkt:
Als het er 1 is met 5-bak, dan vragen ze op marktplaats nog veel meer.
Is het een standaard bike of 1 met toeters en bellen, denk dan aan sissybar, zadeltassen, scherm e.d.
Ik heb ze zien staan voor 3250, maar de vraagprijs krijg je er niet altijd voor, en met inruil krijg je niet zoveel, beter om het zo te verkopen zie deze link bv http://link.marktplaats.nl/232732791
 
het is wel een 5 bak en de extra dingen erop zyn 2 lampen naast de koplamp en een ander stuur en een sissybar. is hij om die 5bak meer waard dan?
 
Als ik de motorcycle specs site moet geloven zijn daar niet zoveel van gemaakt, de rest heeft allemaal 4 versnellingen

van 1988 tot 1993 allemaal 4 versnellingen
van 1994 tot 1995 5 versnellingen
daarna weer productie met 4 versnellingen
 
Als ik de motorcycle specs site moet geloven zijn daar niet zoveel van gemaakt, de rest heeft allemaal 4 versnellingen

van 1988 tot 1993 allemaal 4 versnellingen
van 1994 tot 1995 5 versnellingen
daarna weer productie met 4 versnellingen

Ik heb die site al vaker larie zien verkopen. volgens mij is dit ook niet waar. Tis volgens mij hetzelfde motorblok (op een paar puntjes na) als in de Transalp, en ze gaan er geen versnellingen uit slopen om m vervolgens in de VT 600 te stoppen. Ik kijk altijd op Bikez.com, en wat ik daar tot nu toe heb zien staan was ook altijd waar. Zo staat hier ook dat vanaf 1994 gewoon alles met 5-bak is uitgevoerd. Vriendin van me reed ook op n VT 600 uit '96, en die had ook gewoon een 5-bak...
 
leek mij ook al sterk dat je eerst een 4 bak erin propt en dan een 5 bak en daarna weer een 4 bak over downgrade gesproken
 
Als het er 1 is met 5-bak, dan vragen ze op marktplaats nog veel meer.
Is het een standaard bike of 1 met toeters en bellen, denk dan aan sissybar, zadeltassen, scherm e.d.
Ik heb ze zien staan voor 3250, maar de vraagprijs krijg je er niet altijd voor, en met inruil krijg je niet zoveel, beter om het zo te verkopen zie deze link bv http://link.marktplaats.nl/232732791

Ik zat net nog even te kijken, staat er in deze advert. "Wegens beëindigen van een leuke hobby....blabla" m.a.w.: mijn vrouw wil dat ik stop met motorrijden...
 
Tja, tis in ieder geval wel een jonge motorfiets. Kilometerstand is netjes, niet heel weinig, maar ook niet overdreven veel kilometers gemaakt. Ik denk dat je echt ff een foto moet plaatsen wil je een schatting van de prijs kunnen maken. 3500 euri kan heel redelijk zijn, maar voor t zelfde geld ist een afgeragt hok, en ist nog geen 1000 piek waard...Picture please....
 
die 3500 is de vraagprys en het is absoluut geen afgeracht hok! Het is gewoon een nette eerlyke fiets! En als ik inruil er tussen de 2600 en 3000 voor kan krygen lykt me dit zo geen belachelyke prijs.
 
Ik heb er natuurlijk niets mee te maken, maar.......

Als ik pas 1 jaar mijn rijbewijs zou hebben en, wat ik er van begrijp nog niet regelmatig op een motor gereden te hebben (in ieder geval niet zo'n motor), zou ik vooral voor een R1 gaan kijken. :Y

Een vriend van mij heeft proefgereden op een R1, welgeteld 100 meter toen stapvoets terug. O-) Hij rijdt nu een R6.

Voor wat het waard is natuurlijk......

De VLX ziet er overigens keurig uit, biedt mogelijkheden voor de verkoop.
 
Laatst bewerkt:
ik heb misschien nog maar 1 jaar myn rybewyijs maar dat wil niet zeggen dat ik niet regelmatig motor rij ( ik rij regelmatig op een rsv1000 en heb ook een aantal keer een zx10 gehuurd en uiteraard wel eens proef gereden op een r1).

Komt misschien wel zo over omdat ik niet goed weet wat een shadow waard is;). Maar dat is omdat die type motoren mij niet trekken..
Maar door jullie reactie's is het me wat duidelijker geworden wat hij zo ongeveer waard is :}
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan