Schakelen Intruder vs 750 1988

ItsBen_1963

Rookie
22 mrt 2009
25
0
Heyy daar,

Heb nu een aantal jaren een Intruder vs 750 1988 (23500 miles gelopen)

Heb de motor nooit mooi vinden schakelen, schakelt naar mijn inziens een beetje rauw en hakerig soms. (Vooral als hij goed warm is.)
Het is niet zo dat hij onnauwkeurig schakelt, uit de versnelling schiet of dat er vreemde geluiden uit de versnellingsbak komen of zo, maar heb er op een of andere manier een geirriteerd gevoel bij.

Wie heeft er een idee ?
* Druk groep ?
* Hydraulisch systeem koppeling ?
* Koppeling platen ?

Schreeuwt u maar, kan me niet voorstellen dat na krap 24000 miles de versnellingsbak al begint te kloten...... :(

Groeten, Ben
 
volgens mij heeft het gewoon te maken met dat de schakelbakken van oudere motorfietsen gewoon nog niet zo netjes schakelden als dat ze dat tegenwoordig doen. Heb nu een dragstar met 22000 km op de teller (1999), en had daarvoor een virago met 27000(1988) op de teller. Die dragstar schakelt heel netjes en soepel, maar die virago was gewoon ronduit hakerig en moeilijk met de Neutral, en zoals je ziet kan dat nie aan de km-stand liggen bij beiden...
 
Ja daar kan je wel gelijk in hebben, maar heb op verschillende andere Intruders gereden en die vond ik toch mooier schakelen dan de mijne.
Misschien heeft die van mij een eigenzinnig karakter.............???

:-)
 
Gaat us eff zoeken op Vorie
Daarbij heb ik zaterdag nieuwe koppelingsplaten, veren, olie en filter en pakking gewisseld, en schakeld weer als een tierelier.
Aan kosten was hij ik meen ongeveer 140 euro kwijt. (alleemaal matriaal, montage is gratis)
 
ik heb een 86er vs 700 gehad schakelde prima, zelfs makkelijker dan mijn ducati van 2003.
mischien ligt het aan de motorolie als de rest goed funtioneert. kost niet veel om dat te proberen.
 
een beetje onzin dat oudere bakken niet soepel zouden kunnen schakelen.
slecht schakelen kan ook door een koppeling komen die niet goed vrij komt.
wat je zou kunnen proberen is andere olie, of probeer eens op te schakelen zonder koppeling.
kijk ook eens of de koppeling wel goed vrij komt.
als hij makkelijk bij stilstand in z'n vrij is te zetten dan is er met de koppeling niet zoveel aan de hand.
 
De veren zijn vaak versleten.

Maar ik zou gewoon alles vervangen, kan gratis bij ons, mits je zelf voor de onderdelen zorgt dit was afgelopen zaterdag zo simpel gaat dat bij ons.

Hey Bananaman,

Zit zelf ook te denken om het koppeling gedeelte eens uit elkaar te trekken ja.
Zoals ik al zei, hij schakeld wel nauwkeurig, maar soms heb ik inderdaad soms bij stilstand enige moeite om hem in z,n vrij te krijgen.
Lang niet altijd hoor, maar soms zit ik echt ff te hengelen naar de vrijstand.

Thnks voor de tip.........Ben
 
De veren zijn vaak versleten.

Maar ik zou gewoon alles vervangen, kan gratis bij ons, mits je zelf voor de onderdelen zorgt dit was afgelopen zaterdag zo simpel gaat dat bij ons.


Heyy Hulzie, kan gratis bij jullie ? Da's wel heel tof, wie zijn jullie en waar zitten jullie dan ?
Ik heb nl al een stel nieuwe koppelingsplaten, welke onderdelen heb ik nog meer nodig ?
Zulke sleutelwerkzaamheden doe ik altijd het liefst zelf, maar zou best wat hulp kunnen gebruiken voor de eerste keer. *D

Groeten, Ben
 
We zitten in Steenwijk en Staphorst en e.e.a. verloopt via www.motorforum.org Alleen VS modellen doen we. Leuke club.

doorsnee zaterdag afgelopen zaterdag was een spoedklusje waar ik morgen mee verder ga.

Onderdelen?

Koppelingsplaten
Veren
Koppelingsdekselpakking
Nieuwe olie
eventueel oliefilter
 
Laatst bewerkt:
We zitten in Steenwijk en Staphorst en e.e.a. verloopt via www.motorforum.org Alleen VS modellen doen we. Leuke club.

doorsnee zaterdag afgelopen zaterdag was een spoedklusje waar ik morgen mee verder ga.

Onderdelen?

Koppelingsplaten
Veren
Koppelingsdekselpakking
Nieuwe olie
eventueel oliefilter


Wooowwww, jullie zijn daar te gek bezig zeg,
Ziet er allemaal professioneel uit daar...................... *D
Zal es overleggen met m,n kameraad, vind het wel héél interessant eens bij jullie te buurten.
Wij zijn op dezelfde manier bezig, maar dan met Honda 500XL offroad motoren.

Maar we rijden wel allebei Intruder vs750 en ik heb het vermoeden dat er bij jullie erg veel kennis aanwezig is.

Superrrrrrrr man. Groeten, Ben :}
 
We zitten in Steenwijk en Staphorst en e.e.a. verloopt via www.motorforum.org Alleen VS modellen doen we. Leuke club.

doorsnee zaterdag afgelopen zaterdag was een spoedklusje waar ik morgen mee verder ga.

Onderdelen?

Koppelingsplaten
Veren
Koppelingsdekselpakking
Nieuwe olie
eventueel oliefilter


Heb koppelingplaten en pakking besteld.........Je had ook wel gelijk, want laatst merkte ik dat ze bij het stevig accellereren doorslipten.
Zijn waarschijnlijk nog de originele platen en zullen wel verglaasd zijn en blijven plakken.
Peuter het ding één deze dagen los en heb goede hoop dat dan ook het schakelen soepeler gaat.

*D
 
En de koppelingsvloeistof niet vergeten te vervangen, DOT 4, zondag hebben we weer actie, gebeurd weer voor niks bij ons voor intruders.
 
En de koppelingsvloeistof niet vergeten te vervangen, DOT 4, zondag hebben we weer actie, gebeurd weer voor niks bij ons voor intruders.


Zal dr om denken, uurtje werk dan moeten ze er in zitten.
Ben benieuwd,

Greetzzzzzzzzzz
 
Terug
Bovenaan Onderaan