Vering H-D Nightster

bertmarder

Rookie
24 apr 2009
5
0
Hey,

heb net de eerste 1000km met mijn nightster achter de rug en vind de achtervering ondanks de europese aanpassing toch nog vrij hard bij gaten in de weg.

heeft iemand alternatieven? met dezelfde lengte als de originele?



bedankt
 
Ze zijn verstelbaar. Als het pennetje onderaan de veer(aan het buisje zeg maar) in het diepste gleufje zit staat de veer op zijn slapst. Staat hij in het gleufje direct naast de diepste gleuf op het hoogste gleufje dan staat de veer op zijn hardst.
Nadeel van een verlaagde motor is dat je vering niet te zacht kan zijn.
Ik kan je zeggen dat je bij het merk Hagon andere veren kan kopen, geloof van 180 euro per set beginnend (afhankelijk van wel of niet chrome bussen enzo).
De Hagon's worden vaker toegepast door sportster-eigenaren heb ik op het internet vernomen en het zou een hele verbetering zijn.

Ik weet het, heb een paar keer op een Custom gereden en bij de minste hobbel spat je rug uit elkaar. Misschien stond die hard afgesteld.
In alle testen van de custom en nightster staat eigenlijk wel dat de vering het grootste minpunt is omdat die korter is dan de standaard sportster.
Maar! Ik heb een keer gereden op een nightster, en dat was vanuit de Dealer. Ik vond de vering nog verassend gebalanceerd aanvoelen en verkeersdrempels waren geen probleem, dus kijk even naar dat pennetje.

Ook voor het rijden met 2 personen kan je beter de standaard lengte hebben (en niet de verlaagde low, custom of nightster) maar dan zit je weer dat de voorvork niet makkelijk even op te hogen is want je vorkhoek word dan anders, maar met constant 2 personen erop zal dat meevallen. Maar dat vroeg je niet.

Maar vergeet niet, verlaagd rijden en comfort houd een keer op.
 
Laatst bewerkt:
Word het woord comfort gemeten met een dik zadel, of verend zadel? Of vaak rijden in belgië, of de gladde wegen in nederland? Dikke banden, lage banden?
Dure vering, of goedkoop origineel?
En begrijp me niet verkeerd, maar een dikke kont of op je botjes zitten is toch verschillend.
Toch wel van belang.
 
Laatst bewerkt:
had de vering inderdaad al op zijn zachtst gezet doch voel niet veel verschil.

ik ga die hagons eens opzoeken denk ik

bedankt!
 
nog iemand ervaring met hagon shockdempers op harley?

is er bijvoorbeeld veel verschil tussen de standaard hagons en de nitro?

is moeilijk om te kiezen. kan misschien beter een dealer opzoeken of is er iemand die er wel wat vanaf weet?

alvast bedankt!
 
Volgens mij kan je de voorvering niet aanpassen zonder te demonteren, als het goed is zijn er aftermarket wel het een en ander aan stuggere voorvorkveren/bussen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan