Racen op een oude GSXR (86 t/m 00)

Redline Rider

MF veteraan
5 mei 2003
10.851
15
In navolging op het Racen op een oude CBR (PC25, PC31) topic leek het me leuk om eenzelfde topic te starten over de GSXR. Een racer pur sang die zijn sporen in de motorsport verdient heeft en die je nog redelijk vaak op de baan tegenkomt

Heb jij een oude GSXR racer waar je circuitdagen op rijd meld het hier.


Topic members :]

Redline Rider
IMAG0143.jpg

full

Folembray10-Arno.jpg


GixRu
full

full


Petch
Petsch.jpg


Ruffneck
full

full



Starscream
full

files%5C20090622%5C22-06-2009%5CGroep%202%5Clarge%5Cleukopdefoto_585928.jpg


One-Oh-Four
02042009018.jpg

leukopdefoto_599789.JPG


Blola
full
 
Laatst bewerkt:
Ik had een Srad uit 99

nja.. Srad.....
was een TLR :+
deed t goed op t circuit.....
ook in de bandenstapel overigens :+


Hey, jij hebt er oook eentje :+
 
Ik had een Srad uit 99

nja.. Srad.....
was een TLR :+
deed t goed op t circuit.....
ook in de bandenstapel overigens :+


Hey, jij hebt er oook eentje :+

:+, alleen die tankslappers zijn vervelend he ;)
:P De TLR ligt nog in de kreukels maar daar wordt aangewerkt *D
 
Laatst bewerkt:
Zeker leuk fietsje.

De mijne (ook een 600 uit '98) afgelopen december aangeschaft en inmiddels de eerste 3 dagen er op zitten en de volgende 2 al geboekt.

* Voorvering voorzien van hyperpro-veren
* Achtervering voorzien van hyperpro-veer
* K&N luchtfilter
* Stalen remleidingen voor
* EBC remblokjes (Remmen als een malle!) :}

Foto van het fietsje (nog gemaakt door de vorige eigenaar)

full


Actiefoto(otje) van vrijdag 01 mei op Zandvoort (MSL)

full


Leuk (beginners)fietsje!! *O*

Tijden tot nu toe:
Assen 2:10 (1ste keer op deze fiets)
Zandvoort 2:14 (derde keer)

Tijden moeten dus nog verbeterd kunnen worden... :Y
 
Laatst bewerkt:
Zeker leuk fietsje.

De mijne (ook een 600 uit '98) afgelopen december aangeschaft en inmiddels de eerste 3 dagen er op zitten en de volgende 2 al geboekt.

* Voorvering voorzien van hyperpro-veren
* Achtervering voorzien van hyperpro-veer
* K&N luchtfilter
* Stalen remleidingen voor
* EBC remblokjes (Remmen als een malle!) :}

Foto van het fietsje (nog gemaakt door de vorige eigenaar)

[afbeelding]

Actiefoto(otje) van vrijdag 01 mei op Zandvoort (MSL)

[afbeelding]

Leuk (beginners)fietsje!! *O*

Tijden tot nu toe:
Assen 2:10 (1ste keer op deze fiets)
Zandvoort 2:14 (derde keer)

Tijden moeten dus nog verbeterd kunnen worden... :Y

Dat is een bekende fiets !!!

Soms mis ik hem nog weleens. :') Ding stuurde zo lekker vertrouwd :}

Tijden komen vanzelf wel. Ik reed er een 2.05 op Assen mee en een 2.08 op Zandvoort. Zal jou ook wel gaan lukken denk ik ;).

Ik ga dit topic in de gaten houden *O*
 
Kunnen we er niet oude racer topic van maken ipv alleen Gixxers (of Honda's)?
Voel me zo gepasseerd...



:+
 
Gister 1 sessie gereden op motorday @zandvoort. Puur als test voor Folembray. Toch weer even aftasten als je een andere fiets heb en dan is 1 sessie toch eigenlijk veels te kort om een beetje hard te gaan. Maar..... hij rijd super! Stuurt lekker strak, remt goed en is ook nog eens lekker snel.

Viel me wel op dat je bij het terug schakelen en rijden naar 1 een gierend geluid hoort, ik is de eerste versnelling enorm lang, zou dit kunnen komen door eventuele aanpassingen die gedaan zijn?


Op het rechte stuk liep hij even hard als een nieuwe R6.
Zal vanavond even wat onboard materiaal posten :)

Laat Folembray maar komen.
 
Laatst bewerkt:
ok maar ff een piccie van mijn woon-werk, circuit, dom rondjes rijden motor, ff gepikt uit het srad topic :)

Petsch.jpg


mods:
voor-en achter veren van hyperpro
busa remtangen
volledig zwevende gietijzeren schijven
ferodo cp 9.11 remblokken
stalen hell remleidingen
radiale rempomp van een 2008 fireblade
pro-oiler
rechterkuip voorzien van echte stukjes tarzanbocht

binnenkort denk ik maar ff wat die bekraste kuipen gaan doen, mezelf kennende gaat dat nog wel ff duren :)

tijden, pfff geen idee eigenlijk,
een nieuwe 600 hou ik op het rechte stuk tegenwoordig niet eens meer bij, de standaard remmen vind ik bagger, vering is standaard te slap, maar dat maakt de pret er niet minder om :)
 
Eergister nog even een setje Dunlop slicks gehaald (16 ronden oud :P) ben erg benieuwt hoe dat rijd en of het past. Maat is namelijk 195/70/17 125/80/17.. lekker bol :9 :]
 
Laatst bewerkt:
Bandjes zitten er inmiddels op, past makkelijk!
Maten: 195/70/17 achter en 125/80/17 voor.
 
Gister 1 sessie gereden op motorday @zandvoort. Puur als test voor Folembray. Toch weer even aftasten als je een andere fiets heb en dan is 1 sessie toch eigenlijk veels te kort om een beetje hard te gaan. Maar..... hij rijd super! Stuurt lekker strak, remt goed en is ook nog eens lekker snel.

Viel me wel op dat je bij het terug schakelen en rijden naar 1 een gierend geluid hoort, ik is de eerste versnelling enorm lang, zou dit kunnen komen door eventuele aanpassingen die gedaan zijn?


Op het rechte stuk liep hij even hard als een nieuwe R6.
Zal vanavond even wat onboard materiaal posten :)

Laat Folembray maar komen.
en dan vraag ik me weer af wat je op zandvoort in zn 1 zoekt :+
 
Nog even een verslagje van Folembray.


Vrijdagochtend was het zover KnuddeRacing goes France. Om 6 uur stond ik al te trappelen naast me bed :P. De hele inboedel zat weer in de auto (jezus wat zooi sleep je mee :) )om 12:00 koers te zetten richting het land van het goede leven. (en de klote fransen)

Bij de Belgische grens aangekomen de motor en auto nog voorzien van de nodige sapjes en een peuken stop gedaan. Toen we voorbij Antwerpen kwamen vroeg me vriendin: "waar heb je de sleutels van je circuit motor gelaten" waarop ik antwoorde in mijn broekzak :). Zeker van mijn zaak grabbel ik in mijn broekzak :9. WAT!? Geen sleutel :X, na een hoop gegodver en de auto op zijn kop te hebben gezet kwam ik tot de conclusie dat mijn sleutel en cigeratten nog op het picknick tafeltje bij de belgische grens moest hebben laten liggen _O- ;( _O- B| :(. Ik de MAC Donalds aldaar gebeld en ja hoor... de sleuteltjes lagen nog keurig op mij te wachten. We konden door de file dus weer terug naar het tankstation.

Na 2.5 uur vertraging en 10 jaar ouder van de stress :P kwamen we eindelijk aan op Folembray. zooi neergepleurd, de BBQ aangestoken en onder het genot van een goude rakker weer veel onzin en sterke verhalen lopen verkondigen 8-) O-).

De volgende dag was het dan zo ver :] !
De eerste sessie rustig de tijd genomen om de dunlop slicks op te warmen en ja hoor naar 3 ronden de gele vlag :P. Ik dacht het zou toch niet Steef zijn... en ja hoor steef had zijn plek in het gras weer gevonden _O- _O- _O- de bout van zijn achterremklauw was losgekomen waardoor uiteindelijk de hele boel afgebroken was :X :X :X.

De eerste sessie ging verder heerlijk... mede dankzij die dunlop slicks die ongelooflijk veel ,grip / feedback en vertrouwen geven en mijn nieuwe raceoverall. Het was net of ik naakt over het circuit ging :9~. Meteen mijn persoonlijke baan record van mijn oude GSXR750 uit 88 aan gort gereden met een nette 1.02 rond :). Dat beloofde wat voor de rest van de dag 8-).

Tot de 4 sessie eigenlijk constant 1.01 gereden, veel verkeer op de baan en ik was meer bezig met inhalen als snelle rondes neerzetten B|. De progessie was eruit en ik wist dat er veel meer in zat balen dus :(.

De 5de sessie had ik constant vrijbaan... ik was fysiek nog fit genoeg dus nu moest het gebeuren. Overal later remmen harder insturen en eerder op het gas, toen bleek dat de grip van de dunlops niet geheel oneindig was. Bij het uitacceleren deed hij soms een stapje opzij maar omdat je dit goed voelde aankomen was dit verder geen probleem.
Alles ging super.. dit moest een snelle tijd zijn *D *D *D. Aan het eind van de sessie was ik fysiek echt aan het aftakelen daar al dat push en hak werk.. en besloot eerder van de baan te gaan (achteraf bleek het een ronde voor de finish vlag), en snellere ronde zat er toch niet meer in. Bij terugkomst bleek dat alle inspanning hadden geloond.. 59.009 had ik gereden 8-) 8-) 8-).

De 6de sessie ook constant vrijbaan maar ik was fysiek te gaar om nog serieus op jacht te gaan naar een betere tijd. '(. Steef die voor de 6de sessie nog een 1:00.9 genoteerd had staan, ging het met mes tussen ze tanden over het circuit. Die tijd van mij moest hij natuurlijk aan gort rijden. En dat deed hij ook met een nette 58.03 :o.

Uiteindelijk dus een supervette dag gehad! Alleen volgende keer wel een groepje hoger inschrijven :]

Op naar Zandvoort 12 Juli !!!!! :]


Folembray10-Arno.jpg


Folembray69-Arno.jpg


Zoek de sleutel :+
IMG_1875.JPG


IMG_1895.JPG
 
Laatst bewerkt:
Zo.

Ik heb vorige week ook een circuitfiets aangeschaft *D *D

een 600 SRADje uit 98
full

én dit zit er allemaal bij/op

GPT D1 race dashboard met toeren, snelheid, watertemperatuur, versnelling en rondetijd indicatie (inclusief baken voor langs de baan).
Hyperpro race demper met rebound, high and low speed demping instelling
WP voorvering (demper pakket aanpassingen en veren set)
Hyperpro stuurdemper
Nieuwe remblokken (origineel Suzuki)
Stalen remleidingen
Carbon racekuip, pas gespoten
Carbon voorspatbord
Nieuwe kuip ruit
Nieuwe accu
Nieuwe balhoofd lagers
Nieuwe voorvork keringen + olie
Banden in goede staat (Bridgestone)
KNMV-Cup Bos demper, met DB killer
Valdoppen
Race kabelboom
Werkplaats handboek
Krat met onderdelen als tandwielen, etc.
Een aantaal extra (regen)banden


Volgende week maandag eens gaan kijke of het wat is :+
 
Laatst bewerkt:
Zo.

Ik heb vorige week ook een circuitfiets aangeschaft *D *D

een 600 SRADje uit 98
[afbeelding]
én dit zit er allemaal bij/op

GPT D1 race dashboard met toeren, snelheid, watertemperatuur, versnelling en rondetijd indicatie (inclusief baken voor langs de baan).
Hyperpro race demper met rebound, high and low speed demping instelling
WP voorvering (demper pakket aanpassingen en veren set)
Hyperpro stuurdemper
Nieuwe remblokken (origineel Suzuki)
Stalen remleidingen
Carbon racekuip, pas gespoten
Carbon voorspatbord
Nieuwe kuip ruit
Nieuwe accu
Nieuwe balhoofd lagers
Nieuwe voorvork keringen + olie
Banden in goede staat (Bridgestone)
KNMV-Cup Bos demper, met DB killer
Valdoppen
Race kabelboom
Werkplaats handboek
Krat met onderdelen als tandwielen, etc.
Een aantaal extra (regen)banden


Volgende week maandag eens gaan kijke of het wat is :+

*O* *O* *O* Congratz
Je hebt het topic ook gevonden :). Waar ga je rijden?

Binnenkort gaat er weer geklust worden aan de gixxer trouwens
- Helemaal wit spuiten.
- rem upgrade door 6 zuiger Tokico's te plaatsen met SBK Dual Carbon blokken.
- Aan de achterkant ophogen om de grondspeling te verhogen
 
Laatst bewerkt:
*O* *O* *O* Congratz
Je hebt het topic ook gevonden :). Waar ga je rijden?

Binnenkort gaat er weer geklust worden aan de gixxer trouwens
- Helemaal wit spuiten.
- rem upgrade door 6 zuiger Tokico's te plaatsen met SBK Dual Carbon blokken.
- Aan de achterkant ophogen om de grondspeling te verhogen

Zandvoort via MSL. Eerst nog even een dagje in groep 2, omdat het de vorige keer de hele dag heeft geregend. Als dat een beetje bevalt dan ga ik de volgende keer een groepje hoger
 
Terug
Bovenaan Onderaan