batterij Honda Shadow VT750 c2

dries1906

Rookie
25 apr 2009
26
0
Herenthout, België
...mischien moet ik het hier eens proberen. :?

Ik heb een vraag i.v.m. de batterij van een Honda Shadow VT750 c2 uit 1998

--> Ik wil de batterij aan een druppellader hangen ( heeft enkele maanden stil gestaan en start niet meer)
maar ik kan er niet bij!!
Ik vermoed dat de zitjes ( passagierzit en mijn zit) verwijderd moeten worden, maar ik weet niet precies hoe....
Ik heb geen zin om iets stuk te trekken, vandaar mijn vraag...

Weet iemand hoe ik de zitjes probleemloos kan verwijderen?

Alvast bedankt!

grtz
dries
 
je kan ook ff naar de site van Honda gaan, en ff een gebruikershandleiding downloaden, meestal staat daar wel in hoe je bij de accu moet komen. En als dat niet op de site van Honda staat moet je gewoon ff googelen op "users manual honda vt 750 c2"
 
De passagier zit vast met de bout op het achterspatbord. Net boven het achterlicht. Als die los is, moet je hem naar voren duwen dat die aan de voorkant ook los zit. Dan zie je een bout waar het rijders zadel aan vast zit. Die losdraaien en dan kan het zadel er ook af. Dan zie je een electrische kastje, dat is je electrische onsteking. Eruit halen, en de drie schroeven die je ziet losdraaien. Dan ben je bij de accu.

Succes.
 
De passagier zit vast met de bout op het achterspatbord. Net boven het achterlicht. Als die los is, moet je hem naar voren duwen dat die aan de voorkant ook los zit. Dan zie je een bout waar het rijders zadel aan vast zit. Die losdraaien en dan kan het zadel er ook af. Dan zie je een electrische kastje, dat is je electrische onsteking. Eruit halen, en de drie schroeven die je ziet losdraaien. Dan ben je bij de accu.

Succes.


GDVRDMM...!!!! Frustrerend is dit!

Die bout achter de passagierzit is los, ik kan het zitje van links naar rechts bewegen, maar het beweegt geen millimeter naar voren.
Mijn eigen zadel zit precies in de weg ofzo....

Pfff.... wat doe ik fout?
 
Beetje doordrukken ;)
Probeer er ook even goed onder te kijken, lukt makkelijk als je um al los hebt, dan zie je wel hoe de constructie in elkaar zit. Is niet zo moeilijk ofzo, gewoon beetje kracht zetten ;)
 
Inderdaad. Je kan ook het leer van het hoofdzadel opzij drukken zodat je meer speling hebt. Succes.

Imbassis: ik zie op je motorstek dat je aan de UT studeert ? Ben je dan ook nog woonachtig in Enschede?
 
Laatst bewerkt:
YES!!! Bedankt allemaal voor de instructies!!!

het is me dan eindelijk gelukt! Ik heb de batterij blootgelegd...

Nog 1 vraagje:
Mag ik de druppellader ( Optimate IV) zo aansluiten, of moet ik de batterij eerst afkoppelen?
 
kan er zo op, je hoeft niets af te koppelen, wel contact uit.
als het goed is zit er bij de druppellader een stuk snoer met een stekker.
dit is om een aansluiting/snelkoppeling te maken zodat je de volgende keer het zadel er niet af hoeft te halen.
sluit het stukje snoer aan op de accupolen en laat de stekker op een makkelijk bereikbare plaats uitkomen.
dan hoef je alleen maar de stekker aan te sluiten en je bent klaar zonder gesleutel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan