Intapen van uitlaten

Wat is klein ? Met tape krijg je hem iig niet dicht. Lassen kan wel of "uitlaat cement" zoals gun gum. Ga naar een auto onderdelen winkel en vraag naar gun gum. Heel toegankelijk middel. Instructies staan op de achterzijde.

Ik heb gehoord, dat het eraf halen geen fijn werk is. Evenals de lijmresten die achterblijven. Ik denk ook dat de lijm+ hitte eventuele chroom of afwerking aanvreet, maar dat is slechts een vermoeden.
Inderdaad gun-gum is daar een goed spul voor..
Hebben ze wel bij de praxis of zo. (heet wel anders volgens mij.)

Andere vraag... Ik heb nu die tape in huis.. Is het verstandig om deze nat te maken, tijdens het bevestigen. Zodat ie strakker komt te zitten of zo???
 
Gun gum zal bij Praxis niet meevallen, Halfords waarschijnlijk wel.

Als de tape nat is monteert het wat makkelijker, komt strakker te zitten en de boel pluist niet zo.
 
Gun gum zal bij Praxis niet meevallen, Halfords waarschijnlijk wel.

Als de tape nat is monteert het wat makkelijker, komt strakker te zitten en de boel pluist niet zo.
Nou... praxis heeft wel zoiets.. Een tube, met wat vezel-achtig spul, wat je in het gat kunt smeren dat hard wordt.. Speciaal voor uitlaten, en dergelijke..

Ook hebben ze een soort band die je vochtig moet maken, en die je dan om je uitlaat heen kunt leggen. Het heet waarschijnlijk wel anders.
 
als je de tape/band nat maakt voordat je hem erop wikkelt wordt het een stuk makkelijker en uitendelijk het resultaat mooier

ik heb het nu al 3 keer gedaan en de 1e keer heb ik de tape/band niet nat gemaakt en het resultaat is ook een stuk minder als de 2 anderen
 
Nat maken , en heel strak omwikkelen! na 3 wikkelingen mot je al een lamme arm krijgen anders doe je het niet strak genoeg.
 
yup klopt, heb ik dus niet gedaan, maar voorlopig zit het nog superstrak. dus ik laat het nog maar zo zitten.
 
[quoteHeb ik idd. gedaan.
Ziet er super uit.... 8-)

Foto volgt...~[/quote]

Foto zie bijlage!!
full
 
is dat met "gamma" tape of echte uitlaattape?

Dit is wel met echte uitlaattape.
Gevonden op marktplaats, voor 22,50 euri.
Hier te vinden...

Er is alleen één nadeel..
Als je roest op je uitlaat hebt, en je wikkelt het er nat/vochtig omheen, komt de roest door de tape heen. Iemand een oplossing hiervoor???
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan