honda CB1000R meetingpoint

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat komt vanzelf wel :Y

Reed met men Blackbird na een half jaartje men linker carter helft en middenbok
en uitlaat aan de grond (op FF)
En dacht het word tijd voor een ander motor . ;)
Maar de CB1000r stuurt zo makkelijk en licht dat die naar 2 weken al onder de krassen zat. 8-)
Maar ondanks dat wil ik deze fiets nog lang niet kwijt . :N
Eerst het wheely'n nog onder de knie krijgen :9
Dat kost echt minder moeite als je voorband tot het randje rijden ;)
 
De CB is inmiddels voorzien van Pazzo's :9~ Het begint eindelijk ergens op te lijken :+
 
Laatst bewerkt:
Ook maar eens wat schrijven ik kijk al even mee op dit topic
Heb zins drie weken een CB1000R en moet zegen hij bevalt uitstekend en inmidels 1600 km gereden
De motor die ik hier voor had was een naked fireblade (streethfiger dus) welke ook heel goed stuurde alleen was het vermogen veel piekeriger

Op de foto CB [afbeelding]
met preventief alarm

En je staat er ook tussen in de o.p.
Veel plezier met de cb :Y

@ Hoffer > wil je deze in de OP erbij zetten ?

Op deze site zijn tekeningen, onderdeelnummers en prijzen te vinden van motoren en de CB1000R staat er ook al bij !!

http://zsf-motorrad.de/de/Ersatzteile/CB1000R9-ED

Zou je deze foto in de openingspost bij mijn naam willen zetten ipv het piccie dat er nu staat ?

[afbeelding]

Link staat erbij en de foto aangepast :Y
 
Wie heeft er een Hyperpro stuurdemper op zitten al?
Ik zit erover te dneken om er 1 te bestellen, een progesieve...

Dat is ook nog zoiets, heb er ook al over nagedacht om een stuurdemper te steken, dacht aan Hyperpro of WP.
Nu zie ik dat bij Hyperpro 2 modellen bestaan, progressieve en lineaire.
Wat is hiervan het verschil en wat zijn de voor- en nadelen??
 
Ik heb een Lineaire stuurdemper van hyperpro :]
Lineaire wil zeggen dat je met elke uitslag van je stuur de demping gelijk blijft.
Met een progressieve word de demping meer naarmate het stuur verder omgaat.

Voor en Nadelen zullen wel voor iedereen verschillen .
Ik zelf heb het liefst een altijd gelijke/ingestelde demping

maar heeft WP al iets uitgebracht voor de CB1000r :?

full
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een Lineaire stuurdemper van hyperpro :]
Lineaire wil zeggen dat je met elke uitslag van je stuur de demping gelijk blijft.
Met een progressieve word de demping meer naarmate het stuur verder omgaat.

Voor en Nadelen zullen wel voor iedereen verschillen .
Ik zelf heb het liefst een altijd gelijke/ingestelde demping

maar heeft WP al iets uitgebracht voor de CB1000r :?

[afbeelding]
:9~ :9~ :9~
 
Dit lees ik op een webshop waar ze te koop staan:
De lineaire stuurdemper CSC (Constant Safety Control);
Heeft een meer constante demping. De lineaire demper is zeer geschikt voor circuit gebruik, omdat daar altijd een zekere mate van demping gewenst is. 24 voudig instelbaar.

De progressieve stuurdemper RSC (Reactive Safety Control);
verhoogt de demping wanneer de beweging van het stuur voldoende groot is. Een progressieve demper is zeer geschikt voor straatgebruik. Bij lage snelheden heeft U geen demping, wilt U ook geen demping. Wanneer demping vereist wordt (tankslappers, wegdek oneffenheden) dan wordt de demping geactiveerd. Met de stelknop regelt U het moment van schakelen. 24 voudig instelbaar.

www.motolife.nl/contents/nl/d1634.html
ook redelijk goed geprijst volgens mij
 
Laatst bewerkt:
Dit lees ik op een webshop waar ze te koop staan:
De lineaire stuurdemper CSC (Constant Safety Control);
Heeft een meer constante demping. De lineaire demper is zeer geschikt voor circuit gebruik, omdat daar altijd een zekere mate van demping gewenst is. 24 voudig instelbaar.

De progressieve stuurdemper RSC (Reactive Safety Control);
verhoogt de demping wanneer de beweging van het stuur voldoende groot is. Een progressieve demper is zeer geschikt voor straatgebruik. Bij lage snelheden heeft U geen demping, wilt U ook geen demping. Wanneer demping vereist wordt (tankslappers, wegdek oneffenheden) dan wordt de demping geactiveerd. Met de stelknop regelt U het moment van schakelen. 24 voudig instelbaar.

www.motolife.nl/contents/nl/d1634.html
ook redelijk goed geprijst volgens mij

Dat is nog beter uit gelegt :}
 
Laatst bewerkt:
Nu begrijp ik er de ballen van, lineaire zijn goed voor circuit en progressieve voor straatgebruik. Is het dan niet beter dat men de progressieve neemt of is dit allemaal relatief?
Ikzelf zou dan toch voor de progressieve kiezen als ik dit zo lees wat de verschillen zijn.
Dit is dan ook mijn mening.
Ben toch al blij met jullie reactie.
 
precies dat dacht ik dus ook, ik wilde gaan voor de progessieve....

Als er trouwens meer mensen zijn die intresse hebben kunnen we mischien korting krijgen ergens :P
 
Laatst bewerkt:
Is zo'n stuurdemper eigenlijk wel nodig bij de CB? Na de proefrit had ik destijds wel dat idee omdat hij zo licht stuurt, maar eigenlijk heb ik nooit enige neiging tot slaan met het stuur kunnen ontdekken. En de controle met zo'n breed stuur is natuurlijk ook wat anders dan met een smalle clipon. Ik weet nog een hele hoop leukere goodies voor de prijs van een lelijke stuurdemper :+
 
Laatst bewerkt:
Iemand van jullie de voorste remblokken al eens vervangen?

Heb er nu een 1000 km gesinterde opzitten die goedkoper waren dan de originele Honda blokjes. Vgl de dealer dezelfde als van een CBR600RR maar vind dat ze niet fijn te doseren zijn en wanneer je fors in de ankers gaat dan krijg je zelfs dat ABS effect (heb geen ABS versie).
Lijkt wel of die dingen veel te hard zijn tov de schijven dus denk dat ik vandaag maar weer een setje originele ga halen want daar had ik dit gedoe allemaal niet mee.
 
Is zo'n stuurdemper eigenlijk wel nodig bij de CB? Na de proefrit had ik destijds wel dat idee omdat hij zo licht stuurt, maar eigenlijk heb ik nooit enige neiging tot slaan met het stuur kunnen ontdekken. En de controle met zo'n breed stuur is natuurlijk ook wat anders dan met een smalle clipon. Ik weet nog een hele hoop leukere goodies voor de prijs van een lelijke stuurdemper :+

Trek dan dat gas maar keer open als je uit de bocht komt :+
 
Iemand van jullie de voorste remblokken al eens vervangen?

Heb er nu een 1000 km gesinterde opzitten die goedkoper waren dan de originele Honda blokjes. Vgl de dealer dezelfde als van een CBR600RR maar vind dat ze niet fijn te doseren zijn en wanneer je fors in de ankers gaat dan krijg je zelfs dat ABS effect (heb geen ABS versie).
Lijkt wel of die dingen veel te hard zijn tov de schijven dus denk dat ik vandaag maar weer een setje originele ga halen want daar had ik dit gedoe allemaal niet mee.

Ja ik heb er twee maanden geleden nieuwe oplaten zetten. Maar welke????? geen idee.
Zullen wel originele zijn.

Probleem wat ik heb is dat ze veel piepen, erug irritant
 
tja het is maar hoe je het bekijkt maar ben meer tevreden met mijn Z dan met mijn CB
en de stuur eigenschappen zijn wel wat beter dan de de Cb zeker als je van door rijden houdt.
[afbeelding]

:9~ Heb je nog meer piccies rhone :}

Prettig dat ie je goedbevalt, ik zou ook niets kunnen bedenken wat me
niet aan de Z bevalt :N Gewoon toppie :}
 
:9~ Heb je nog meer piccies rhone :}

Prettig dat ie je goedbevalt, ik zou ook niets kunnen bedenken wat me
niet aan de Z bevalt :N Gewoon toppie :}

Piccies in het z topic B| ;)
En nu heb je idd geen klachten meer over de Z met je nieuwe bandjes ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan