Vulcanet of Vulcavite

RideRick

MF veteraan
12 aug 2008
62.974
7.658
Hoorn
Hallo,

las vorige week in Motorplus een test over Vulcanet/Vulcavite.
Een of ander superdoekje..

Iemand al ervaring mee?

boite_low_eng.jpg



Lijkt mij wel een handige oplossing voor snelle schoonmaak beurten.

is hier te krijgen..

  • Probikes Motorsport Galvaniweg 10e 8071 SC Nunspeet
  • Motoport Hengelo Enschedesestraat 210 7552 CL Hengelo
  • Simako Motoren Newtonweg 14 6662 PV Elst
  • Motorplanet Almere Markerkant 15-18 1314 AX Almere
  • Ten Kate Motoren b.v. Rollecate 55 7711 GG Nieuwleusen
  • Motorhuis de Valkenier Dr. Willem Dreeslaan 10 3771 RW Barneveld
  • www.deroue.nl Schoolstraat 30 3864 MG Nijkerkerveen
  • J. Bisschop MotorenKalsbeek Motoren Katwolderweg 3 8041 AC Zwolle
  • Motor Oost Kalanderstraat 7 7461 JL Rijssen
  • MotorshopElferink Nijverheidsstraat 19a 7575 BG Oldenzaal
  • Motorhuis Bakker Noordveenkanaal zz 12 7831 AS Nieuw Weerdinge (Dr.)
  • Ijssel Motoren Spoorstraat 33 8271 RG Ijsselmuiden Swieringa Automaterialen De Kromten 16 8401 JJ Gorredijk
  • Motoport Express Mars 24 8448 CP Heerenveen
  • Motoport Wormerveer Industrieweg 18 1521 ND Wormerveer
  • Hoekstra Motoren Waardeel 1 8431 NC Oosterwolde (fr)
  • J. Bisschop Motoren Mr. J.B. Kanlaan 44-48 7715 PN Punthorst
 
Laatst bewerkt:
Het werkt prima, maar imo is het te duur voor wat je er voor krijgt.

In welk opzicht dan?

Ik las dat je +/- 2 doekjes nodig hebt om een motor schoon te maken.
Komt neer op ongeveer € 1.00 per poetsbeurt.
Lijkt me niet te duur dan.
80 doekjes erin. Is 40 poetsbeurten. Is dus 40 "mooiweer" ritjes.

En werkt prima.. is wat anders dan uitstekend :?
 
Dat moet haast wel krassen als de ziekte. Droog wassen met een beetje stof er bij en het is schuurpapier :X

Dat dacht ik ook maar heb al tests gelezen op diverse forums in binnen- en buitenland.
Ook de EISMA in USA heeft het tot produkt van het jaar gebombardeerd...

Niet dat het dan garant staat voor zekerheid maar ik heb gisteren een lekker rondje gereden en als er een doekje is wat de vliegen nog makkelijker en mooier van mijn kuipwerk afhaalt dan de standaard natte doeken die je laat inweken op die lijken... 8-)


Daarom vraag ik ook hier of er mensen zijn met ervaring, niet met meningen zonder het uit eigen hand ervaren te hebben... :+
 
Nou ik gebruik het zelf ook!

Aangekoekte vliegen vliegen zijn er soms lastig af te krijgen, maar je maakt er geen waskrassen mee (ik geloofde het eerst zelf ook niet = fanatieke poetser O-) )

Zorg dat je het spul niet laat opdrogen op je kuip, dan krijg je lelijke vlekken ( je kan het later wel weer eraf wassen hoor :) ). Gewoon een kuipdeel ermee behandelen meteen de microvezeldoek erover en uitpoetsen en klaar. Werkt toppie.

Ook vette delen, pas de probleme.

Zie hier het resultaat, je kan overal makkelijk bij en het werkt goed. Gemiddeld 2 doekjes nodig.
Ik doe eerst kuipwerk e.d. (NIET JE ZADEL :P ) wat niet echt supervies is en daarna doe ik onderkuipen en alle vette en vieze delen zoals, brug velgen en voorvork :)

imgp7474.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nou ik gebruik het zelf ook!

Aangekoekte vliegen vliegen zijn er soms lastig af te krijgen, maar je maakt er geen waskrassen mee (ik geloofde het eerst zelf ook niet = fanatieke poetser O-) )

Zorg dat je het spul niet laat opdrogen op je kuip, dan krijg je lelijke vlekken ( je kan het later wel weer eraf wassen hoor :) ). Gewoon een kuipdeel ermee behandelen meteen de microvezeldoek erover en uitpoetsen en klaar. Werkt toppie.

Ook vette delen, pas de probleme.

Zie hier het resultaat, je kan overal makkelijk bij en het werkt goed. Gemiddeld 2 doekjes nodig.
Ik doe eerst kuipwerk e.d. (NIET JE ZADEL :P ) wat niet echt supervies is en daarna doe ik onderkuipen en alle vette en vieze delen zoals, brug velgen en voorvork :)

[http://img140.imageshack.us/img140/7823/imgp7474.jpg (afbeelding)]


Ziet er mooi uit....

Stand 1 - 0 in voor- en tegenstanders.... :+

heb je een youtube-filmpje ?
 
Youtube filmpje hoe ik het gebruik bedoel je?

voor ... tijdens ... na...

Zit je te geinen maar dat zal wel een goede gratis reclame filmpje zijn...

Ik ga het ook wel kopen, zit al op internet te kijken of het interessant is om het zelf in de US te kopen en dan gezamenlijk naar NL te laten halen.
 
Er stond laatst ergens een stand op een opendag bij een motorzaak. Ik geloofde er ook niks van. Dus ik heb mijn motor bij hem neergezet en heb het uitgeprobeerd. Werkt goed dat doekje! Kettingvet, vliegen... noem maar op. Verdween allemaal gemakkelijk en het liet geen krassen achter.

Ik heb mij laten vertellen dat zand en dergelijke ingekapseld werd, waardoor het geen krassen achterlaat.
 
Er stond laatst ergens een stand op een opendag bij een motorzaak. Ik geloofde er ook niks van. Dus ik heb mijn motor bij hem neergezet en heb het uitgeprobeerd. Werkt goed dat doekje! Kettingvet, vliegen... noem maar op. Verdween allemaal gemakkelijk en het liet geen krassen achter.

Ik heb mij laten vertellen dat zand en dergelijke ingekapseld werd, waardoor het geen krassen achterlaat.


Dat laatste is niet helemaal waar.

Vliegen gaan er bij mij niet zo makkelijk af en als je echt onwijs veel vet en stof/zand op je achtervelg hebt kan je wel zien dat het lichte krasjes geeft (alleen als je heel goed kijkt, dus met je neus erop, maar dat heb je met gewoon wassen ook)
 
Ik vind het moeilijk te geloven dat het zo weinig krast als traditioneel wassen.
Op vakantie zou het natuurlijk wel een uitkomst bieden. Thuis blijf ik liever traditioneel wassen.
 
Vulcanet wordt verkocht in diverse motorzaken, ik ben slechts importeur/distributeur over kortingen kan ik verder geen uitspraken doen.
 
Vulcanet wordt verkocht in diverse motorzaken, ik ben slechts importeur/distributeur over kortingen kan ik verder geen uitspraken doen.

aha,

dus als ik een MF-BV open om de MF-ers te bedienen valt er wel over te praten?
Misschien een idee om er een 10-tal te verdelen onder mf-ers en zodoende te zien over animo voor is *D
 
[modbreak]
Welk stukje van niet spammen is niet helemaal duidelijk?
[/modbreak]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gisteren ook een bus gekocht voor introductieprijs van € 35,= tijdens demonstratie bij Motoport Heerenveen. Leek heel mooi. Vandaag geprobeerd. Echt klotespul. Motor wordt wel schoon, maar je kunt bijna net zo goed gewoon water gebruiken. Tip : Niet kopen !!!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan