virago roestplekjes weghalen hoe????

he blij te horen dat het gelukt is. Achterveren ontdoen van roest heb ik ook problemen mee, is me nog niet gelukt, maar die zijn (bij mij tenminste) ook niet lekker glad.... Das een stuk moeilijker poetsen.
 
Eenmaal roest op je chroom blijft dat een roestplek ook al heb je het tijdelijk weggepoetst.
Kans dat het chroomwerk niet goed is gedaan.
Verf kan ook te dun zijn gespoten.

Als een frame goed gelakt is kan het niet roesten.
Geldt ook voor chroom.

Als het echt overal opduikt zit er niets anders op dan het frame blank schuren en opnieuw van primerlaag en laklagen te voorzien.
Het is een heel werk.
Ikzelf heb dat lang geleden gedaan met een motor, die heb ik daarna nog 12 jaar gehad zonder een plekje.

Gr,
Henk
 
ge woon een beetje wd 40 er op spuiten heel even in laten trekken en goed uit poetsen.
werkt bij mij altijd.

WD40???? :?

Nou denk niet echt dat dat zo'n strak plan is!! Tuurlijk gaat een motor van wd40 glimmen maar het is niet echt bedoeld als poetsmiddel :o .... WD40 is bedoeld om dingen te smeren en oud vet te verwijderen. Bovendien kun je, wanneer je wd40 over je motor spuit, je motor geeneens meer vastpakken omdat alles zo glad als spek wordt '( ........

Het is ook zo dat de motor extra snel vuil wordt als je hem ondergespoten hebt met smeermiddel (denk aan opspattend vuil e.d.), dat blijft allemaal aan het blok enzo plakken.
 
Waarom gebruik je een hoes als je motor onder een overkapping staat.
Heb ooit gehoord dat het beter is zonder hoes, moet dan wel droog staan natuurlijk!
Verder is goed poetsen en veel geduld het devies ben ik bang ;-)
 
never dull of belgom gebruiken.
Daarna wd40 en alleen ademende hoes indien overdekt.
 
Laatst bewerkt:
Ook nu in 2009 geven ijzer en zuurstof in aanwezigheid van water nog steeds Fe2O3 helaas...
Daar is geen waken tegen opgewassen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan