Yamaha XJ1100 Maxim

Bert63

Rookie
17 mei 2009
7
0
Eibergen
Hallo allen,
Ben van plan een dezer dagen een Yamaha xj 1100 Maxim uit 1982 aan te schaffen. Zijn er hier leden die ervaring hebben met deze motor? Waar moet ik op letten bij de proefrit?
Nog een vraag waar ik mee zit: deze motor heeft een snelheidsmeter die tot 85 miles per uur gaat. Is dat niet vreemd voor een fiets van 95 pk? Die loopt als top toch tegen de 145 miles/200 km. per uur?
De vorige eigenaar zegt dat er absoluut niets verwisseld is en dat hij hem destijds al zo gekocht heeft en dat die meter er mogelijk standaard in hoort ivm. USA wetgeving.
Kan iemand daar iets zinngs over zeggen?
Alvast dank,
Bert.
 
Niemand?
Is het uberhaubt interessant om voor pakweg 1000 euro zo'n exclusieve motor aan te schaffen? Ze zijn maar 1 jaar gebouwd (1982) Deze ziet er wel goed uit en heeft ongeveer 25000 miles gelopen.
 
Accoord mlaroi, daar gaat het me ook niet om, (ik durf niet eens sneller;-)) maar ik wil wel weten of deze teller inderdaad origineel op de Maxim xj1100 hoort te zitten of dat er met de fiets geknoeit is.
 
met zo'n motor van deze leeftijd is de kmstand niet van belang.
er kan van alles aan mankeren.
de motor is immers 27 jaar oud.
belangrijker is de algehele staat en hoe de motor loopt en rijdt.
ze zijn wel aardig betrouwbaar, mits deze in goede staat is.
blok is hetzelfde als een XS1100, ook al redelijk onverwoestbaar.
met uitzondering van de 2e versnelling deze wil er wel eens uit schieten, met flink optrekken.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan