Vance and hines Straigthshots Suzuki M800

patjepuck

Rookie
19 aug 2007
7
0
Hallo :W ,

Hier een tevreden M800 rijder :] , na mij R1 verkocht te hebben met het idee een rustigere motor aan te schaffen kwam ik uit op de M800.
Wat een super lekkere bike zeg, zeer fijne zithouding zeker om rond te toeren.

Het enigste wat tot nu toe een minpunt is :het geluid!!!!
De standaard uitlaten doen gewoon niet wat een :r dingen

Heb dus de V&H Straigthshots besteld nu was mij vraag als ik alleen de uitlaat wil vervangen is het dan ook echt noodzakelijk om er een powercommander of iets dergelijks er op te bouwen.En waar laat ik de Lamdasonde's (op die uitlaten zit geen aansluitingen.)

Hoor graag jullie reacties :)
 
Hallo :W ,

Hier een tevreden M800 rijder :] , na mij R1 verkocht te hebben met het idee een rustigere motor aan te schaffen kwam ik uit op de M800.
Wat een super lekkere bike zeg, zeer fijne zithouding zeker om rond te toeren.

Het enigste wat tot nu toe een minpunt is :het geluid!!!!
De standaard uitlaten doen gewoon niet wat een :r dingen

Heb dus de V&H Straigthshots besteld nu was mij vraag als ik alleen de uitlaat wil vervangen is het dan ook echt noodzakelijk om er een powercommander of iets dergelijks er op te bouwen.En waar laat ik de Lamdasonde's (op die uitlaten zit geen aansluitingen.)

Hoor graag jullie reacties :)

ik denk dat je de lambda-sondes gewoon af moet koppelen en met een tie-wrap weg moet werken, maar ik kan er niets over vinden.

Het is wel aan te raden om een Vance and Hines PowerPack of een PowerCommander te gebruiken, aangezien je motor standaard al erg schraal afgesteld staat in verband met milieu-eisen en dit gaat alleen maar erger worden met open uitlaten. Meestal is het niet zo'n probleem als je V&H combineert met het standaard luchtfilter, maar met een K&N filter is het heel sterk aan te raden.
Daarnaast geeft het je ook meer plezier van je motor, hij gaat er merkbaar lekkerder van rijden
 
Dat idee had ik ook omdat er aan de inlaat kant nog niks veranderd wordt .

Maar kan dat geen kwaad dan om de lambdasonde's gewoon niet meer te gebruiken die dan in de buitenlucht eigenlijk hangen.
 
Wat ik van andere topics begrijp maar dan vooral met de nieuwere 1500 intruder (dus met injectie) is dat er een gat in de uitlaat geboord moet worden, daar een moertje op lassen en daar dan de sonde inschroeven.
 
Dat is idd een optie, maar de uitlaat is nieuw en de motor ook dus zou je haast denken dat het er standaard al op de uitlaat had moeten zitten (de sonde aansluitngen)

zal het kwaad kunnen om de sonde gewoon er naast te laten hangen
 
Heb de uitlaten gemonteerd en loopt goed en pakt ook goed op met rijden is het dan nog nodig om er een fuel controller/powercommander te plaatsen
 
Heb de uitlaten gemonteerd en loopt goed en pakt ook goed op met rijden is het dan nog nodig om er een fuel controller/powercommander te plaatsen


Ik rij al 4 jaar rond op een Intruder 1500 injectie met vervanguitlaten zonder lambasonde of powercommander en dergelijke.
Motor pakt ook goed op en vebruik is zeer laag zonder zelfs traag te hoeven rijden.
 
Ik rijd ook een M800 met Vance&Hines straightshots.
Ik heb die pijpen 2e hands gekocht en er zat al een gaatje geboord waar draad in getapt was (of gewoon de plug ingedraaid).
Er zit dus geen moer opgelast.
Ik heb voorzichtig de plug erin gedraaid en het zit voldoende vast; het heeft niet veel te houden. Niet te vast doordraaien......
 
Zo te zien heeft er wel een moer op gezeten maar die lijkt eerder gelijmd dan gelast.
Maar nogmaals...het zit oke met een beetje draad in het gat.
P1310044.jpg
 
Bedankt voor de reacties heb nu een paar opties waarmee ik wat kan, heb nu de sondes er naast en weg gewerkt en rij hartstikke goed, een merkbaar verschil met de orginele uitlaat.

heb nog wel een vraagje aan Shotsailor: heb je Db killers er bij want ze zijn wel heel erg luid *D
Vind het zelf niet erg maar denk dat het wel een bekeuring waard is qua max aantal Db's :?
 
Ik heb er inderdaad dempers in. Volgens mij zijn dat de originele.
Op bijgaande foto kun je die zien.

Op de youtube filmpjes kun je gelijk het geluid horen dat er bij mij uitkomt.



P1310010.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan