Yamaha XVS1100A Dragstar Classic

Klopt. Kalm aan in de bochten, anders zit je met je steppies zo aan de grond. Nou heb ik niet van die treeplanken derop (want de XVS1100 gewoon, dus NIET de classic) maar als ik wat enthousiast ben (en dat ben ik vlot, als het wat rijbaar weer is) dan zitten je steuntjes of je hakken zo aan de grond. Maar het rijdt als een trein. Vermogen zat; je trekt de stoeptegels der mee uit en als ie voor de deur stationair staat te draaien komen de wurmen uit de grond (weg met de stock uitlaatjes!! als ik 3 straten van huis af ben staat mijn zoontje al buiten te wachten..!)
Kortom: meer dan tevreden met de 1100. Heb ook van die racegevallen gehad maar dit is gewoon relaxed toeren en af en toe eens even wat rubber verbranden bij het optrekken. Heerlijk.
 
Ja bij mijn bike schraapten de steps ook bij het minste of geringste over de grond. Ik heb ze wat hoger laten zetten; nu schraapt m'n kenteken over de grond heen als ik plat door de bocht naar links ga! *D
Ach ja, dan maar het verkeer een beetje ophouden door rustig de bochten te nemen. :)
 
Je moet de bochten gewoon wat rustiger nemen, net als met mijn bike.
Geen probleem!! Anders ging ik wel voor een super sport! ;)

Vermogen zat; je trekt de stoeptegels der mee uit en als ie voor de deur stationair staat te draaien komen de wurmen uit de grond
Kijk, da klink nog es goe!! 8-)

Kep hier een mooie gevonden, maar dan wel dat windscherm en die sissybar met passenger seat eraf slopen en een baggage rack op de plaats van de passenger seat monteren en evt. nog andere uitlaten: })
full

full
 
En die nichtenstaaf ( ook wel bekend als sissybar )

Voor de rest, mooie fiets, kun je volgens mij heel veel lol mee hebben.
Moet ie kosten???
 
........maar dan wel dat windscherm en die sissybar met passenger seat eraf slopen en een baggage rack op de plaats van de passenger seat monteren en evt. nog andere uitlaten: })

Dat was de bedoeling al dacht ik....
Moet HEEEEEL eerlijk bekennen dat bij mij de sissybar der nog op zit. Scherm en malle kofferrekje achterop der ogenblikkelijk afgerukt, maar de koffers zijn toch errug handig (zijn gewoon, kale leren tassen) en die hangen aan een bevestiging waar de s.bar ook inzit. En bovendien... mijn kinderen willen vaak mee. En dan vind ik zo'n dingetje achter hun rug wel iets prettiger dan zonder..

Maar als 't aan mij lag ging ALLES deraf. Koffers, s.bar, de hele rotzooi. Weg ermee. Maar ieder zijn eigen dingetje natuurlijk!
 
Eh... vergeet je ook niet die malle kwastjes aan de handgrepen deraf te rukken....??
Die reetveters?? :9
Vind je die nie mooi dan? Ik wou erop stappen met zo'n mooi leren jack met ook van die veters eraan!! ;) 8-)

Moet ie kosten???
8000 euries, uit 2002 met iets meer dan 5000km op de teller. Is geen geld, dacht ik. Is alleen in België, dus da's minder.

Maar tis inderdaad persoonlijk wat je dur allemaal aan wil hangen. Ik zelf zou zeker de tassen laten hangen. Buiten dat ze wel praktisch zijn vind ik het ook nog mooi staan.
 
Ikzelf doe op 8 juli examen. Ik ga denk ik eerst huren. Een zware shadow of Vulcan leek me wel wat. Dan wel de classic uitvoeringen. Volgende jaar denk ik een fiets te kopen. Richtprijs rond 4500 euri. Moet lukken toch?
 
Ikzelf doe op 8 juli examen. Ik ga denk ik eerst huren. Een zware shadow of Vulcan leek me wel wat. Dan wel de classic uitvoeringen. Volgende jaar denk ik een fiets te kopen. Richtprijs rond 4500 euri. Moet lukken toch?

Bij dezen alvast suc6 met je xamen
Enneh.........voor 4500 Euri moet je toch wat kunnen vinden dacht ik.
 
dit is mijn ex-vriendinnetje:

full


LSL stuur en Rizoma spiegels geven hem al een heel ander uiterlijk...moet je van houden natuurlijk
 
Ikzelf doe op 8 juli examen. Ik ga denk ik eerst huren. Een zware shadow of Vulcan leek me wel wat. Dan wel de classic uitvoeringen. Volgende jaar denk ik een fiets te kopen. Richtprijs rond 4500 euri. Moet lukken toch?
Ik heb ook naar die machines gekeken, maar persoonlijk vind ik Yamaha mooier. Kwestie van smaak natuurlijk. Wat ik jammer van die Kawas vind, is dat de meeste kettingaandrijving hebben. Ik ga zeker voor Cardan. Dan zit je met een Honda weer beter. Voor 4500 kun je wel iets leuks kopen inderdaad.
Ik heb de tip gekregen om in de winter te kopen omdat dat kan schelen in de prijs, misschien ook iets voor jou om te overwegen?! Maar misschien wist je dat allang... ;)
Ennuh, suc6 met je examen natuurlijk!! :]

dit is mijn ex-vriendinnetje
Ze ziet er wel mooi uit! :9
Toch geef ik de voorkeur aan een classic model, maar ook dat is uiteraard weer ieder voor zich. ;)
 
Na veel rondkijken en diverse proefritten ben ik alsnog gezwicht voor de Dragstar XVS 1100 Classic. Natuurlijk is tie weer zwart en met een heerlijk geluid }) .
Hierbij alvast een piccie. Ik ga hem donderdag definitief ophalen.

full


 
Laatst bewerkt:
Kijk!! Da's nog es een mooie bak! 8-) Mijn droommotor! ;)
Gefeliciteerd met je aankoop! *D

Wat is dat voor een uitlaat? Die laat um wat meer klappen denk?
 
Ik ben ook zeker van plan - als ik mijn dragstar heb - om er andere uitlaten onder te gooien. Misschien niet gelijk, maar ik moet ook even bekijken wat ik precies zou willen hebben. Er is best veel keus wat uitlaten betreft.

Op www.dragstars.net krijg je een beetje een idee van het geluid dat de verschillende uitlaten maken, maar ik vind dat je zoiets eigenlijk 'live' moet horen.
 
Ikzelf heb eerst ongeveer een jaar op een 650 rondgereden. En gebruikte daarbij de motor voor woonwerk verkeer en zat er dus vrijwel dagelijks op. Al vrij snel kwam ik er achter dat ik iets zwaarder nodig had. Want op de snelweg houdt het voor de 650 bij de 1140 km/h toch wel zo'n beetje op, erg veel ruimte heb je dus niet meer boven de 120 en dat kan wel eens vervelend zijn bij inhalen. Ook het idee/gevoel dat het blok de hele tijd tegen zijn top aan zit is niet prettig.
Hangt er dus een beetje vanaf waar je de motor voor gaat gebruiken, voor rustig toeren (80/100) is een 650 ook wel genoeg.
De overstap naar de 1100 was vrij vlot gemaakt, zeker toen ik een classic tegen kwam voor een mooie prijs. Kwa rijeigenschappen vond ik de overstap niet eens zo heel groot, alleen rijdt een 1100 wel een stuk relaxter.
Enige probleem is dat hij nu na drie maanden in de soep ligt, maar dat is weer een heel ander verhaal...
 
Inderdaad, maar ik ben wel van plan om hem bij een dealer te kopen.

Weten jullie trouwens een adres waar je zo'n motor voor een dag zou kunnen huren.

ik liep met dezelfde gedachtes rond, maar heb (vanwege de prijs) een shadow750 gekocht.

je usericon ziet eruit alsof het om een motor van divmo gaat? kom je uit die buurt, dan kun je vast hier iets moois huren!

succes allebei met het halen van de papiertjes!
 
Dag M75T,

Beetje laat, maar inderdaad de foto heb ik van de site van Divmo getrokken. Scherp opgemerkt!! ;)

En ondertussen heb ik bij Divmo ook een motor gekocht. Geen 1100, maar een 650 classic, bouwjaar 2003 met 3500km op de teller. En daar ben ik ook heel gelukkig mee!! 8-) :]

full
 
Lamballio,

dus je hebt 7 december je laatste examen? alvast veel succes. wanneer ga je je motor ophalen bij divmo? hopelijk is het dan nog een beetje droog enzo. kun je meteen gaan rijden!
 
M75T,

Dank je wel...de motivatie om in 1 keer te slagen staat al in de schuur! ;)
Ik heb mijn motor al een maandje thuis staan, dus ik kan nu maar poetsen!! :) En inderdaad zodra ik mijn rijbewijs heb en het is niet glad op de weg zul je mij zeker zien rond tuffen! :]
 
De uitlaat is via Arie Molenaar direct bij Roadhouse ingekocht.

http://www.roadhousebrand.com

Hij is voor verschillende type motoren leverbaar.
Tevens zijn er diverse eindstukken. Zelf heb ik de Sharktail.
Een perfect geluid!! Niet te hard, maar diep en zwaar.

Succes!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan