White wall banden schoon maken en houden

PCM_Smeets

MF'er
23 aug 2008
45
0
Helmond
hai,

Sinds afgelopen zaterdag ben ik in het bezit van een Shadow 1100C2 met White Wall banden. Nu heb ik gehoord van mensen dat er een speciaal spul is waarmee je de witte band makkelijk kunt schoonmaken en vooral WIT houden.
Ja, ik maak ze nu schoon met een sponsje en Jiff (of CIFF). Maar als er ander spul is dat de banden langer en beter wit houdt.....dan hoor ik het graag. En ik doel hier niet op verf of stiften of zo.

Alvast bedankt
 
bedoelde witte banden en niet witte pot. hahahaha.

Nee ff serieus. WC eend?! Ik heb gezocht met de zoekfunctie maar niets gevonden over de schoonmaak.

Maar reacties allemaal welkom
 
Ik poets er al jaren mijn tanden mee en heb een parelwit gebit.Frisse adem ook.Dus zekers goed voor witte bandjes.

In de winter toiletblokje in de olietank.Goed voor de conservering.
 
weer lekker op dreef, murph.
dan wil je ons ook vast verklappen waar je je matzwarte
fiets mee poetst (elke week, toch ???).
 
PCM vooral proficiat met je bike!! Veel rijplezier alvast gewenst; het is me wat met die white walls, om die "goed schoon te houden", het schoon krijgen lukt nogal, maar schoon blijven.
Zelf heb ik het "opgegeven", achterband is het wit bijna even zwart als de rest.
Kan me wel voorstellen als je pas een nieuwe bike hebt met white walls dat je ze dan mooi wit wilt houden en je hele motor graag schoon/proper wilt houden.
Hou er rekening mee dat op MF niet echt zo'n poetsers zitten, er zijn er wel hoor!
Kijk eens op deze site: Carclean.com Forum de originele site is www.carclean.nl
Daar zitten mensen die van poetsen hun hobby hebben gemaakt, die maken van "lijkjes" nieuwe auto's. Leuke site om eens rond te neuzen, zitten trouwens ook motorrijders op!
Hebben heel veel goede tips!!

Veel succes en (poets)plezier!! *D *D
 
Heb daar eens een "apart" product voor gehad, kreeg je ze heel mooi schoon bijna als nieuw en ze bleven ook een tijd wit; maar om mijn achterband te doen was me veel te veel werk telkens. Ben nogal een beetje gemakkelijk met dat soort dingen, gaat altijd wel weer over. Herkende wel de vraag van TS, had ik ook, was zo trots als een pauw met mijn mooie white walls, überhaupt toen met mijn Harley, gewoon de combinatie was het! :}
Kwam er snel achter dat door mijn dagelijks gebruik van 120 km., ik kon blijven poetsen, nu is het 1 keer in de maand/2 mnd. eens goed en de rest even afsoppen (als er tijd overblijft op de zaterdag) B| B|
 
heb al jaren white wall banden en maak ze ook schoon met jiff

en een sponsje met een witte of licht groene schuur zijde die laten geen krassen achter

veel succes ermee

mvg 1500vulcano :} :}
 
Jow, misschien bedoel je Westley's Bleche Wite?
http://www.westleys.com/
http://www.amazon.com/Blue-Coral-500-Westleys-Bleche/dp/B000AMKU80

Wel moeilijk in Nederland te krijgen, al zou je het eens via Shell kunnen proberen, want daar is het geloof ik onderdeel van ofzo. Succes en laat even horen of het is gelukt want ik heb ook interesse!
 
ik kreeg van de week een fles oven ontvetten in mijn handen gedrukt bij de dealer, hij vond de banden niet wit genoeg, gewoon bij de aldie vandaan zij hij
 
Ik poets na iedere keer rijden de motor en was de banden vuil of nie vuil gewoon met een spons met dreft, en ze blijven hagellllllllllllllll wit en iedere keer nog als nieuw :]
 
full


werkt als de beste.
 
Terug
Bovenaan Onderaan