Mijn eerste Wildstar ervaring

AvH

Die hard MF'er
12 mrt 2006
348
0
Delft
Heren,

Gisteren voor het eerst een proefrit gemaakt met een Yamaha Wildstar, deze stond bij een gerenommeerde motorzaak bij mij in de buurt.
Maandag de afspraak gemaakt en hij zou zorgen dat de motor donderdag klaar zou staan voor een uitgebreide proefrit.

Donderdag op het afgesproken tijdstip meld ik me bij de motorzaak, en idd de motor stond netje buiten te wachten, na het invullen van wat formulieren was daar het grote moment aangebroken.

Met behulp van de choke de motor gestart die daarop direct aansloeg, ik stap op en maak de eerster meters, welke verrassend genoeg niet tegen vielen voor een motor van ruim 300KG!!!
na 5 min rustig rijden choke uit , maar motor bleef veel (lees heel veel)toeren maken.
Ik ben gestopt op een parkeerplaats en heb geprobeerd de toeren terug te stellen doormiddel van het daarvoor bedoelde draaiknopje bij de carburateurs, dit knopje werkte niet meer  was lam gedraaid.

Ik weer verder gereden, maar bij elk stoplicht stond de motor ruim 2.000 Toeren p/m te draaien en bij het inschakelen van de éérste versnelling een verschrikkelijke klap natuurlijk.
Weer gestopt en wat beter gekeken, er stak een losse staalkabel tussen de cilinders uit, ik heb daaraan gedraaid en jahoor daar was het gewenste effect , de motor liep heel mooi rond nu
de ploffen kon ik tellen nu .

Ik stap weer op en kijk naar de brandstofmeter, deze staat angstvallig in de linkerhoek, ik denk nog positief dat deze wellicht defect zou kunnen zijn en speur naar een lampje dat aangeeft dat je moet tanken
gelukkig zit deze erop en rij ik weer verder, wat denk je na 500 Meter gaat het lampje branden 

Dan maar even tanken, ik gooi er € 10,- in en rij verder,

Remmen:

Nou dat doet zo’n ding dus bijna niet, achterrem , ik snap niet waarom ze deze erop zetten
en de voorrem kon ik bijna tot mij handvaten inknijpen voordat er enige vertraging merkbaar was, en dat bij rustig toeren
het geluid wat daarbij hoorbaar was stelde me ook niet direct gerust!

De zithouding was gewoon goed te noemen, rekening houdend met het stuurwiel van 1 meter breed
na 1,5 uur wel beetje voelbaar in je rug, maar niet noemenswaardig.

Al met al een bijzondere ervaring, zeker bij het inleveren van de motor
volgens de man was de motor voor 50% vol afgetankt. en maakt niet eens aanstalten om ook maar een duppie retour terug te geven

Slotvraag is: neem ik nu een wildstar of niet ??
nu zeker niet bij de dealer gezien mijn ervaring met een motor die niet 100% in orde was
• Hoog stationair
• Brandstoftank leeg mee
• Slechte remmen

Ik ben er nog niet uit,
Ik denk aan een goede kennis van mij die zijn tuindeur en schuurdeur heeft moeten verbouwen om de motor binnen te kunnen zetten, dat zal bij mij ook moeten gebeuren,
maar daar heb ik ff geen zin in om geld in te steken, die paar keer dat ik rij per jaar.

Dat er een motor komt is een feit, wanneer en wat voor type echter nog niet,

Komt vervolg op
 
persoonlijk vind ik het een raar verhaal. Heb zelf een dragstar, en de achterrem is idd matig, alleen bestemd voor slippen of matig bijremmen. Voorrem darentegen is haast in staat de motor een salto voorover te laten maken. Zeker als dat ding zo zuipt, zo slecht remt, en een kapotte choke-kabel heeft zou ik het niet doen. Tenzij die verkoper dit allemaal zo wil fixen zonder daar een dubbeltje extra voor te rekenen.
 
Jammer van de slecht ervaring. Rij zelf ook een wildstar MET STUURWIEL.
In één woord: geweldig, stuurt heel direct.
Zou zeggen, probeer het nog eens maar dan op één die wel deugelijk is!
Succes
 
genoeg wildstars in omloop en als ik andere gebruikers mag geloven horen die rijden als een tiet. Ik weet niet wat die ervoor vraagt, maar dit mag dan behoorlijk naar naar behoren zijn met de gebreken die jij noemt.

Bij twijfel altijd nee.
 
Nu rijd ik sinds Januari op een wildstar.
De Wildstar rijd tussen de 1 op 17 en 1 op 24 km.
Hij is afgesteld op 4400 touren waardoor hard optrekken en benzine verspillen lastig wordt.
Verder zit hij inderdaad prima, ik heb laatst een tour gemaakt van 900 km door België en had toen nog steeds geen last van mijn rug. Nu heb ik wel een ander zadel, maar de houding is nagenoeg hetzelfde.
Mocht je nog een wildstar tegenkomen zou ik het zeker niet laten.
Voorbeeldje van de mijne:
DSC_0110.jpg


Groet
Wiete
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan