lowered fork vering of juist stock

Neophron

MF'er
15 jun 2005
95
0
apeldoorn
Gent's,
ik heb onlangs progressive suspension 440's aangeschaft voor mijn VTX, nou keek ik laatst op de site en toen zag ik staan dat ik ''recht'' heb op GRATIS fork springs bij aanschaf van 440's.... *O* :Y *O*
zie hier de link : http://www.progressivesuspension.com/springpromo0809.html
nou weet ik dat dat alleen een aanbieding is voor mensen binnen de USA, maar daar heb ik inmiddels al wat op gevonden O-)
ik kan dus kiezen tussen stock hoogte vering of lowered, maar ik heb geen idee wat wijsheid is...ik heb nog nooit de voorvering onder handen genomen en heb dus geen idee wat de voor en nadelen zijn?
heeft iemand hier mischien ervaring mee?
mijn achterkant gaat 2.5 inch omlaag, hoge voorkant en lage achterkant vind ik een mooie look dus dan zou je zeggen ''neem de standaard springs'' mischien ook wel omdat ik hou van sportief rijden en zo af en toe nog wel eens met de controls ( in de toekomst forward controls ) de grond raak.
ik zou dus zeggen, standaard lengte...of zitten er behalve een lagere front end ''voordelen'' aan lowered springs?
what would you do? :]
 
Als je achterkant omlaag gaat zou ik voorkant ook verlagen. Een frame wat over de lengte niet recht is, ziet er niet uit imho. Vooral niet zo'n "massieve" fiets als een VTX. Jij denkt er dus blijkbaar anders over, maar ik wil toch vragen dat je er twee keer over na denkt.

Hoe het rijdt, ik heb geen idee. Dat met de forward controls, die klappen wel in ;)
 
Als je achterkant omlaag gaat zou ik voorkant ook verlagen. Een frame wat over de lengte niet recht is, ziet er niet uit imho.

daar heb je wel een puntje ja... dus ik zou niet in de problemen komen met sportief rijgedrag en forward controls later?

Aahhhh.
Die moet je verlagen joh.Zo laag mogelijk.Liefst tot onder de grond.

jaja...en die ''echte'' HD die olie lekt is zeker territorium afbakening? :+
 
Laatst bewerkt:
:? sportief, een chopper, en de achterkant lager dan de voorkant?
kap ff met die paddo`s
hahaha...owke sportief mag je weg laten, wat jij wil... voor mijn doen is dat sportief... laat het echte werk dan maar over aan de buikschuivertjes :+
 
Laatst bewerkt:
daar heb je wel een puntje ja... dus ik zou niet in de problemen komen met sportief rijgedrag en forward controls later?

Forward controls, de stepjes daarvan klappen in. Kheb ze ook wel eens tegen de grond, ze klappen gewoon in. Tenzij je dom bent om ze vast te lassen. Er komen wat krassen op, maar een motor moet je mee rijden en niet aan de muur hangen om naar te kijken.
 
Aan lagere veren in je standaard chopper zitten beslist geen voordelen. Of je moet zelf de lengte van een klein persoon hebben, of op de stijl kicken..
 
Heeft een schuin staand motorblok geen schadelijke gevolgen ivm olie die achterin hoog staat en voorin te laag?
 
Terug
Bovenaan Onderaan