het grote klappen dr650/800 topic

axel1988

Rookie
6 aug 2009
10
0
Den Haag
Ik heb zojuist na lang zoeken naar een grote eencilinder, dr650 of dr800, mijn eerste zware fiets gekocht, een dr650rse. Had hiervoor een xr250rr maar die heb ik helemaal op gereden. Nu vraag ik naar jullie ervaring, verhalen, foto's zodat iedereen van de klappen kan genieten ;)

greets
 
zo'n nieuw topic verdient een plaatje ;)

full


dan weten we waar het over gaat.

gr, Look.
 
En de dr800:

1991_DR800S_red_side_500.jpg


En nog een paar leuke plaatjes:

dr800spl_1m.jpg

dr800spl_2M.jpg

dr800spl_4M.jpg




dr600se:

DR_Action.jpg

DR650.jpg


Aangepaste dr600se:

SmallDR.JPG

2000_dr650se10.jpg



Mooie motor hoor, zo'n dr.. *O*
 
Heb inmiddels al 700 km met de dr gereden in 2 weken, niets slecht vind ik zelf voor een student. rij gemiddeld 1 op 20 :D

nu heb ik een paar vraagjes....

- hoeveel liter kan er in de tank, heb er al eens 14 liter in gegooid zonder dat hij op reserve moest...

- hoe plaats je foto's op het forum, want weet nu niet precies hoe het zit met mijn demper, heb een lazer produro, maar hij klinkt alsof hij ongedempt is ..... wel echt heel vet bij gas dichtdraaien want dan komen er gigantische klappen uit, maar hoort dat eigenlijk wel .... ?


ga nu weer stukje rijden zolang het droog blijft :D
 
Tank van de RSE is 17 liter, en dan nog 3 liter reserve, dus in totaal 20 liter.

In de FAQ van het motorforum staat hoe je plaatjes moet posten, zie: [FAQ=,plaatje]Algemene FAQ: Hoe plaats ik een plaatje?[/FAQ]
 
al weer een tijdje stilte hier :D

verder had ik een vraag: weet iemand of je de voorvork van een dr650 kan verwisselen voor een wat robuster model?

zelf had ik wat gevonden op een buitenlands forum over de swap met een rm 250

DR650 with RM250 forks ????

wil mijn dr650rse namelijk klaarmaken voor de bossen van zweden ;)
 
verder vond ik nog deze link

http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=239519 (Lukas' Ultimate DR650 Adventure build up)

over een volledige restauratie van een dr, wel het se model

verder kan ik maar bar weinig aftermarket vinden voor de dr650rse
 
denk niet dat het past, hierboven zie je de plaatjes van zo'n se (volgens mij alleen als 650)

en heb voor de duidelijkheid even een foto van een dr600 gezocht, ziet er toch anders uit ;)

full
 
k had zelf nog een vraag:

heb een lazer produro uitlaat op mijn dr650rse zitten en tijdens het dichtdraaien van het gas na acceleratie klinkt het alsof de donder inslaat. op zich wel gaaf, maar volgens mij niet legaal..

weet iemand of er dan iets mist in mijn uitlaat of kan ik er gewoon een prop instoppen?

hier een plaatje en een soort bouwtekening
full

full
 
met hoog spatbord

weet iemand hoe je zoiets kan bevestigen?

en waar je een acerbis front fender kan bestellen/kopen?

zoiets zou het moeten worden *O*
full
 
Klappen in je uitlaat is meestal verholpen met een keer kleppen stellen.

Ik heb ook zo'n soort spatbord op mijn DR, je moet gewoon 4 gaatjes boren in het spatbord naar het patroon van je orginele spatbord en hoppa!
 
Ik mag mezelf binnenkort eigenaar noemen van een Suzuki DR 350 s. Is het niet een idee om een topic voor alle Suzuki DR's te beginnen? Of iig alle Offroad+SM dr's?
 
Tja, volgens mij hangen er een aantal pagina's terug nog wat meer beginnende "Het grote DR topic"s.

Er zijn gewoon niet echt veel DRen, en als er al veel zijn zijn er nooit problemen mee...
ofzo..
 
Laatst bewerkt:
Toch is het leuk om misschien iets bij te houden zodat je onderdelen uit kan wisselen onder elkaar als je wat over hebt, en informatie over onderdelen(slijtage e.d.) uit te wisselen. Ik maak van mijn aankomende DR 350 een SM, is ook leuk om te weten van andere SM make-over DR's hoe zij alles gedaan hebben. Ik denk dat ik een nieuwe topic begin over de Suzuki DR (alle jaren en modellen, maar zonder DR-Z bijvoorbeeld), als de oude topics weinig voorstellen.
 
Mee eens, mijn ervaringen (hoewel gering) zijn dat je onderdelen het beste kan halen bij tweedehands crosszaken, die doen vaak ook slopen, en via www.ebay.de
 
Ik kom juist graag bij japparts.nl. daar kan je je motor merk en type kiezen en ze laten je zo zien wat ze allemaal voor jouw bike hebben (bijna alleen slijtage onderdelen hoor). goede website en levert binnen 2 dagen na betaling :)
 
k had zelf nog een vraag:

heb een lazer produro uitlaat op mijn dr650rse zitten en tijdens het dichtdraaien van het gas na acceleratie klinkt het alsof de donder inslaat. op zich wel gaaf, maar volgens mij niet legaal..

weet iemand of er dan iets mist in mijn uitlaat of kan ik er gewoon een prop instoppen?

hier een plaatje en een soort bouwtekening
[afbeelding]
[afbeelding]

Kijk ff op de demper waar de klem om het verloop stuk valt, daar taat of een nummer, is de legaal of "fore race use only" dus open demper..

En maar een foto van 1 van m'n DR 800 BIG's

12122007512qb9.jpg
 
Hallo DR rijders. Weet iemand van jullie of je een achterwiel van een DR 650 RSE of DR 650 R kan monteren in een DR650RS Dual Sport
 
Terug
Bovenaan Onderaan