Kilometerheffing: Geef je reactie

Wat vind jij, met alle argumenten in het topic?

  • Ik ben voor

    Stemmen: 24 6,9%
  • Ik ben tegen

    Stemmen: 316 91,3%
  • Ik weet het niet

    Stemmen: 6 1,7%

  • Totaal aantal stemmers
    346
Mijn vrouw rijdt zo'n 30.000 km per jaar. Dat kost haar dus zo'n € 900,- aan km-heffing, maar de wegenbelasting is € 105,- per maand, dus dat is een forse besparing.

De BPM op onze auto is zo'n € 8.700,- daar gaat ook nog 19% BTW overheen. Dus een nieuwe auto wordt zo'n € 10.000,- goedkoper in aanschaf. Dan loont het om een nieuwe te kopen i.p.v. een auto van 2 jaar oud.

Van mij mogen ze dit morgen al invoeren.

Ik vraag me alleen af hoe ze de autobranche gaan compenseren, want niemand koopt in 2011 nog een nieuwe auto, maar even een jaartje wachten en je bespaart zo'n € 10.000,-

Het is je vast ontgaan dat de BPM gefaseerd wordt afgebouwd.
Ik zou mezelf nog even niet "rijk" rekenen. ;)
 
Die signaaljammers zijn ideaal als je in een gestolen S-klasse zit op weg naar het Oostblok...

in die kringen zijn ze erg populair B| als je er wat sjofel of kamp uit ziet dan ben je gelijk verdacht als je volstrekt legaal in dergelijk voiture rondrijd een keer.....

ik denk dat de overheid echt wel gaat nadenken en dingen inbouwen dat fraude moeilijk word, en dat ze ook optakels opwerpen ,, stel ik woon bij de grens en ik huur een auto in het buitenland omdat die goedkoper zijn ,, mocht officeel niet , is als het goed is wel aangepast , of als je een lease wagen heb van je werk over de grens dan werd die je ook niet gegund ,, onze overheid is een hele slechte verliezer ... en Jan Hagel is altijd in het nadeel en grote jongens kunnen ze niet aan......
 
Zeker om aan te geven dat motoren een uitzonderingspositie moeten krijgen.

http://www.tweedekamer.nl/kamerleden/commissies/VW/sub/kilometerprijs.jsp

En nou niet met opmerkingen komen van. "Dat werkt toch niet" en "Ze doen er toch niets mee". Zoveel tijd kost het niet en baat het niet.......... :)

Beginnen met € 0,03 wacht maar dit wordt weer een melkkoe en binnen de kortste keren schiet dat bedrag km ers omhoog, want sinds wanneer wordt ons geen poot uitgetrokken door de volksmafia. :(
 
zonder de MAG waren motoren ook wel officieel vrijgesteld hoor.
heeft meer met technische haalbaarheid en de minimale kliks die de gemiddelde motorfiets maakt te maken dat Eurlings erzo over denkt.
inbouwen in motoren zouden meer kosten met zich meebrengen dan opleveren voor de staat.


De MAG heeft er zeker toe bijgedragen en dat inbouwen betaal je heus wel zelf op e.o.a. manier. :Y
 
€ 105,= per maand, Leopard tank? :+

Was het maar zo'n feest, dan kun je tenminste in één dag alle controlepunten uit de grond rijden. :+

Nee, € 105,- per maand betaal je al voor een simpele middenklasser op diesel.
En die weegt door alle passieve en actieve "veiligheden" al gemiddeld 300 kilo meer dan nodig was geweest.
 
Tja, ik denk dat meer mensen deze gevoelens koesteren, maar tijden van revolutie en opstanden zijn toch wel een beetje voorbij. Niemand zal je helpen, mensen zijn veel te bang voor een boete oid.

Het is trouwens genaaid :)

Ik ben het wel voor de volle 100% met je eens dat werkende mensen altijd de l*l zijn van alles. Men zou werkende mensen moeten belonen, je kan ook uit je neus gaan vreten en een WW aanvragen.

ik moet toch even reageren hoewel het offtopic is.

kortom, je eigen ontslag aanvragen en vervolgens gaan ww'en? je krijgt geen ww als je zelf verantwoordelijk bent voor werkeloos te zijn.

daarnaast is de duur mits je rechtmatig ww kan verkrijgen ten hoogste 3 maanden + een verlenging afhankelijk van je arbeidsverleden. dus echt geen eeuwige vetpot. ww is immers een stuk minderje dan je oorspronkelijke verdiensten.
en als deze op is, ga je over op ioaw of bijstand. nog minder vangen.

zo tof zijn die uitkeringen echt niet :N :z (tenzij je natuurlijk een uitkering vangt, naast de nodige uurtjes zwart bijbeunen of eventuele andere criminele activiteiten.
daarom heb ik een bloedhekel aan bijbeuners. geen belasting betalen en wellicht snoepen van uitkeringen. dubbel de maatschappij erbij pakken...

tsjah dan mijn mening over rekeningrijden. 1) de gemiddelde prijs zou iets van 6,8 worden vanaf 2018. dus die ene meneer waarvan de vrouw 30000p/j rijdt gaat 800,- extra lappen op jaarbasis. daarnaast de bpm gaat van auto's af. alsof je ieder jaar een nieuwe auto koopt. daarnaast kopen de meeste mensen 2e hands auto's. hoe naïef kan je als nederlander zijn door te denken dat je er misschien op vooruit gaat bij een nieuw heffingsapparaat van de overheid ter vervanging van een oude. dat gaat alleen op voor een heel select clubje die weinig rijdt en een kleine auto heeft.

maargoed, eerst nog eens wachten dat het ze lukt om het goed werkend nationaal in te voeren. verschillende landen hebben het geprobeerd en overal is het een mislukking geworden. *O*
 
Beginnen met € 0,03 wacht maar dit wordt weer een melkkoe en binnen de kortste keren schiet dat bedrag km ers omhoog, want sinds wanneer wordt ons geen poot uitgetrokken door de volksmafia. :(


volgens mij is die drie cent een gemiddelde,zou dan voor een zuinige benzine minder worden en voor een dikke diesel weer meer dan drie cent,toch :?
 
Leuk die jammers maar men weet ten alle tijde wie het kastje stoort en wie niet, vergeet dat niet.


Als men ineens geen signaal meer heeft van jouw kastje weet men ook gelijk dat je aan het storen bent of het kastje is stuk...

Je bent ALTIJD te volgen he er is niet zoiets als uit of aan....

Onzin.
 
~
Mijn mail:

Geachte commissie en kamerleden,

Dus als een maatregel zoals het kwartje van Kok tijdelijk is dan moet je je aan je woord houden. Ook als er later een ander kabinet zit. Dus uw stelling: "Eerlijkheid.

Altijd weer dat kwartje..............................het zou verboden moeten worden.

Men, jij en jullie is/zijn vergeten dat in de jaren 70 door den Uil en zijn kliek een solidairiteits heffing op het loon van 1 % "tijdelijk voor één jaar" is ingevoerd welke wij nu nog steed betalen.

Zeker vergeten he? :o |(
 
ik moet toch even reageren hoewel het offtopic is.

kortom, je eigen ontslag aanvragen en vervolgens gaan ww'en? je krijgt geen ww als je zelf verantwoordelijk bent voor werkeloos te zijn.

daarnaast is de duur mits je rechtmatig ww kan verkrijgen ten hoogste 3 maanden + een verlenging afhankelijk van je arbeidsverleden. dus echt geen eeuwige vetpot. ww is immers een stuk minderje dan je oorspronkelijke verdiensten.
en als deze op is, ga je over op ioaw of bijstand. nog minder vangen.

zo tof zijn die uitkeringen echt niet :N :z (tenzij je natuurlijk een uitkering vangt, naast de nodige uurtjes zwart bijbeunen of eventuele andere criminele activiteiten.
daarom heb ik een bloedhekel aan bijbeuners. geen belasting betalen en wellicht snoepen van uitkeringen. dubbel de maatschappij erbij pakken...

tsjah dan mijn mening over rekeningrijden. 1) de gemiddelde prijs zou iets van 6,8 worden vanaf 2018. dus die ene meneer waarvan de vrouw 30000p/j rijdt gaat 800,- extra lappen op jaarbasis. daarnaast de bpm gaat van auto's af. alsof je ieder jaar een nieuwe auto koopt. daarnaast kopen de meeste mensen 2e hands auto's. hoe naïef kan je als nederlander zijn door te denken dat je er misschien op vooruit gaat bij een nieuw heffingsapparaat van de overheid ter vervanging van een oude. dat gaat alleen op voor een heel select clubje die weinig rijdt en een kleine auto heeft.

maargoed, eerst nog eens wachten dat het ze lukt om het goed werkend nationaal in te voeren. verschillende landen hebben het geprobeerd en overal is het een mislukking geworden. *O*


netjes is het inderdaad niet, aan de andere kant ,, de overheid vangt toch belasting over dat zwarte geld als er iets gekocht word op z'n minst btw.


ik denk dat we met de verkiezingen heel duidelijk moeten maken dat we het zat zijn
door echt anders te gaan stemmen niet meer op de 5 groten..


mijn vrouw rijd een Cuore en die gebruiken we voor alles in en rond de stad ,, ding is erg goedkoop , maar we kunnen er niet mee op vakantie en lange afstanden is niet zo leuk
en als er eens wat gehaald moet worden of een aanhanger getrokken worden dan
is het toch wel fijn dat er een Octavia TDI voor de deur staat waar ik normaal mee naar het werk rijd ,, die andere lange afstanden mee doe.

als ik niet meer kwijt wil zijn kunnen wel meer met de cuore gaan rijden maar het houd een keer op ...

iemand met een auto uit de golf/astra/octavia die een gezin heeft en dingen onderneemt dat zou toch iedereen die werkt moeten kunnen doen zonder er voor krom te liggen ?
ik heb toch als 1 x modaal toch ook bepaalde rechten na zo veel arbeid ???
 
Laatst bewerkt:
Garage = geen gps signaal = iedereen met garage opsporen?
Zolang je niet rijdt betaal je niet.

Wel rijden, gezien worden en kastje niet werken = probleem.

En "gezien" word je, als je rijdt. ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan