Hoe oncomfortabel is een hardtail?

pjp, k,had mijn 454 ook hardtail gemaakt (schokers d,r af en van asstaal stangen er tussen gezet) vooral om hem veel lager te krijgen
dit begrijp ik dus echt niet.
je behoudt de looks van een geveerde én je rijdt met het comfort van een hardtail.

een hardtail is alleen voor de mooi. en wel de lijn van balhoofd naar achteras.
en het geeft een lage zit. (mits er geen zweefzadel op zit)

een motor met dubbele vering (één links en één rechts) blijft een motor zonder die mooie lijn.
en zonder die lage zit. maar, als de vering vervangen wordt door stangen, WEL met de ongemakken van een ongeveerde motor.

echt, ik begrijp zulke ingrepen niet.
 
ja'wees'je hebt wel gelijk, maar ging mij er ten eerste om hem achter naar beneden te krijgen . persoonlijk werd hij mij een beetje te hard aan m,n achterste en met kortere schokers bleef hij toch wat comfortabeler, zo doende. en ja ik vind de looks van een hardtail 'frame 'ook mooier. vr gr :)
 
Ik ben op mijn hardtail deze zomer in Schotland geweest

Ik ben vrij lang, 2m maar heb nog nooit last van mijn rug gehad.
Er kan niets op tegen de looks van een hardtail, onder andere dat je achterspatbord heel dicht
op je band gemonteerd kan worden.
Hardtail rules !!
 
Hierbij nog even een foto.
full
 
rijd wel lekker vind ik, alleen jah een weekje naar frankrijk is toch wel zwaar. kon gelijk door naar de masseur haha.
 
is het geen goed plan om voor de hardtail look bijvoorbeeld je achterspatbord aan je swingarm te bevestigen? Op die manier lijkt je motor vanzelf lager en breder, zeker als je het spatbord inkort.

Ik ben van plan dit te gaan doen bij de honda shadow die ik over een tijdje ga kopen, ik vind namelijk dat het lelijk is om het spatbord zo hoog boven het wiel te hebben, ik hou wel van tirehuggers =P.
 
hahahahah,heb ook een hardtail gebouwd van mijn honda cm450,staat goed,maar het is het een of het anderen anders de band niet te hard oppompen,veer die toch nog op de band,groeten gerben uit sittard
 
Ik loop zelf ook al weer een tijdje te denken om mijn Honda GL1000 (jawel een Goldwing uit '75) om te bouwen naar een Hardtail Bobber. De mooie lijn zoals hier boven beschreven is zeker terug te vinden door het gehele achterframe te verliezen. Het enige nut van dit deel is dat de fender, zadel, tank, accu en schokdempers op hun plek worden gehouden. Zoek nog wel een mooie tank om de dummy te vervangen. Punt is wel dat het frame onder de dummy niet veel ruimte over laat voor een standaard tank. De org. tank kan ik niet blijven gebruiken...
Ook heeft deze motor een cadan aandrijving, is het hierdoor aan te raden om de "nieuwe" achterkant demontabel te maken?
 
Laatst bewerkt:
Ik loop zelf ook al weer een tijdje te denken om mijn Honda GL1000 (jawel een Goldwing uit '75) om te bouwen naar een Hardtail Bobber. De mooie lijn zoals hier boven beschreven is zeker terug te vinden door het gehele achterframe te verliezen. Het enige nut van dit deel is dat de fender, zadel, tank, accu en schokdempers op hun plek worden gehouden. Zoek nog wel een mooie tank om de dummy te vervangen. Punt is wel dat het frame onder de dummy niet veel ruimte over laat voor een standaard tank. De org. tank kan ik niet blijven gebruiken...
Ook heeft deze motor een cadan aandrijving, is het hierdoor aan te raden om de "nieuwe" achterkant demontabel te maken?

als je het zadel van de goldwing blijft gebruiken hoef je iig niet bang te zijn dattie oncomfortabel word :P, verder denk ik wel dat het raadzaam is de achterbrug demontabel te maken, aangezien je dan makkelijker een band kan verwissellen, en dat komt toch bijna 1x per jaar voor, zo kut als je dan je halve motor moet demonteren...
 
Haha idd!
Maar het zadel ga ik niet hergebruiken, die luie zetel komt er niet meer terug op. Ik zat meer te denken aan een zweefzadeltje net als op een nette Bobber.
 
GAAF!
Zo zie je maar weer dat niet elke Goldwing saai hoeft te zijn!
Ik wil alleen niet te veel aan het frame lassen, niet meer dan nodig in ieder geval. Enkel de bevestigings punten voor de hardtail en waarschijnlijk iets van een aanpassing om de tank te laten passen.
Is dit een verlast org. GL frame trouwens?
 
ff tusen door,
In hoe ver mag je een achterbrug aanpassen naar hardtail? Ik heb deze vraag gesteld bij de rdw. Hier zeggen ze dat als de wielbasis niet meer dan 6cm verschild er geen keuring nodig is... Maar waarom twijfel ik hieraan?
Het is een dragende konstruktie met een hoge veiligheids waarde. Niet dat er straks iets gebeurt en dat de verzekering zijn spreekwoordelijke handen er van af trekt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan