newbies aan de warme chocolademelk

Status
Niet open voor verdere reacties.

DevilDriver

MF veteraan
16 mrt 2009
2.931
6
Best
newbies aan de warme chocolademelk

Het topic voor alle newbies

als er iemand nog een mooie route weet of op inet er een gevonden heeft die je graag wilt delen met ons dan horen wij het graag!!!

stuur een pm om iets aan de OP te laten toevoegen




foto's 18 april rit
http://bit.ly/cJJakZ (Downloadlink)





planningen:~

Brabant of Limburg route




pannenkoeken rit van bibi en paul





MFMM newbie aftermeet-ride
Datum: 2 mei 2010
Initiatiefnemer: Paul_K
Link naar infopost: komt eraan





Motortoertocht 8 Mei 2010 in Kootwijkerbroek
Motortoertocht 8 Mei 2010





naar de eifel: 12/13juni 2010 Newbie-Eifel-Rit-2010-deel-I


 
Laatst bewerkt:
leek mij mooi om, zodra we weer wat newbies bij elkaar hebben, te beginnen met een rit en dan ergens heen rijden bijv pannekoekenhuis o.i.d. :]
 
eerste zondag van april is 4 april, lijkt me een goede datum om de newbies op te warmen :9

oh en voor de eifel zoek ik ook nog een plaats waar we heen gaan maar dat heeft geen haast, aanmelden kan ondertussen
 
Laatst bewerkt:
Ben er ook zeker weer bij. Is het voor routes niet een idee om er eentje te pakken van GPSTracks.nl oid? Bedoel, dan heb je gewoon een bijna kant-en-klare motorroute alvast.

April is ver weg, en met een beetje mazzel is er dan geen sprake meer van opwarmen, maar count me in.

Eifel ben ik ook zeker in geïnteresseerd, maar ik houd het even in de gaten tot er meer zicht is op kosten en datum. Dus daar kan je me onder voorbehoud bijzetten, of even in gedachten houden.

Mooi initatief weer. *O* :W
 
FAZERrit 8 november 2009, midden Nederland
Nog niet zo lang geleden gereden met een aantal Fazerrijders (goh wat gek bij een fazerrit :P ). Tochtje was goed te doen en heeft geen rariteiten erin zitten. Eerste stop is bij een heerlijk bosrestaurant/pannekoekenhuis en de twee stop is eveneens bij een heel gezellig boshuis. Voor de eerste stop moet je trouwens wel een klein stukje onverharde weg over, dit is goed te doen, alleen je schept een beetje modder :P . De rest van de info over deze route staat in het fazerrit topic.
Al zeg ik het zelf: ik vind deze route een aanrader.

Het lijkt mij wel weer eens leuk om een ritje te doen *O* Als het gewenst is, dan kan ik voor/achterrijden met GPS ;) Even afhankelijk van de datum kan je mij erbij zitten :)

Owja, het gaat toch geen GP race worden? Ben meer van het rustigere rijden :]
 
Laatst bewerkt:
Ben er ook zeker weer bij. Is het voor routes niet een idee om er eentje te pakken van GPSTracks.nl oid? Bedoel, dan heb je gewoon een bijna kant-en-klare motorroute alvast.

April is ver weg, en met een beetje mazzel is er dan geen sprake meer van opwarmen, maar count me in.

Eifel ben ik ook zeker in geïnteresseerd, maar ik houd het even in de gaten tot er meer zicht is op kosten en datum. Dus daar kan je me onder voorbehoud bijzetten, of even in gedachten houden.

Mooi initatief weer. *O* :W

welke route van gpstracks.nl bedoel je dan? O-)
als jij daar een route van wilt rijden dan kies er maar een uit en dan doen we dat :]

april is idd ver weg maar er valt natuurlijk van alles te regelen 8-)

ik was met de newbie eifel rit +- 100/150 euries kwijt dacht ik




Opwarmen?? Zijn we al afgekoeld dan?? :]Als plaats in de Eifel: Stadtkyll e.o.? Dat is de enige plaats die zo 1-2-3 bij mij op komt :P

dat is een hele goede optie, is ook weer ongeveer zelfde reistijd en kunnen vanaf die plaats weer zo'n route terug rijden als vorige keer.




FAZERrit 8 november 2009, midden Nederland
Nog niet zo lang geleden gereden met een aantal Fazerrijders (goh wat gek bij een fazerrit :P ). Tochtje was goed te doen en heeft geen rariteiten erin zitten. Eerste stop is bij een heerlijk bosrestaurant/pannekoekenhuis en de twee stop is eveneens bij een heel gezellig boshuis. Voor de eerste stop moet je trouwens wel een klein stukje onverharde weg over, dit is goed te doen, alleen je schept een beetje modder :P . De rest van de info over deze route staat in het fazerrit topic.
Al zeg ik het zelf: ik vind deze route een aanrader.

Het lijkt mij wel weer eens leuk om een ritje te doen *O* Als het gewenst is, dan kan ik voor/achterrijden met GPS ;) Even afhankelijk van de datum kan je mij erbij zitten :)

Owja, het gaat toch geen GP race worden? Ben meer van het rustigere rijden :]



kijk dat is zowat helemaal compleet *O*
ik ben zelf geen voorrijder, ging met laatste 200m van de eifel terug naar huis al fout _O-
wij doen geen GP races dat we moeten kd'en enzo, we rijden wel goed door maar als jij bijv voorrijder bent dan past iedereen zich aan jou aan.
 
@DevilDriver
Op De site voor Garmin motorroutes staan ook nog aardig wat routes in Nederland. Deze site is ook gemaakt door een motorrijder die zelf ook alle routes gereden/gemaakt heeft. De routes staan ook nog eens per regio gesorteerd :)

Ritje naar de Eifel lijkt me trouwens ook wel leuk, maar even in afwachting van de datum en hoe de 'proefrit' bevalt ;) . Een groepje van 5-10 man is nog leuk. Daarboven krijgt het al snel een wat 'massaal' gevoel.

Wat zijn trouwens de indicaties voor het aantal dagen, lengte van ritten en dat soort dingen voor de Eifeltrip?

Owja, die Fazerrit, die is compleet ;) Op de rijders na dan _O-
 
De Fazerroute ziet er inderdaad uit als een mooie route, en de Meern is mooi centraal. Op GPSTracks.nl kan je gewoon klikken op motorroutes en dan heb je een kaart van nederland met diverse puntjes die routes moeten voorstellen, daar kan je op klikken en de route in meer detail bekijken. Maar eigenlijk vind ik de Fazerroute er wel mooi uitzien.

En €100/150+ voor de Eifel klinkt goed. Dit jaar zit een vakantie er toch al niet meer in, dus misschien dat ik nog wel wat bij elkaar kan schrapen tzt. :')

Btw, Paul, wat voor GPS heb je? Ik heb eens een keertje voorgereden met GPS maar dat was niet zo'n bijzonder succes. Ding was dusdanig gevoelig dat ik telkens teruggestuurd werd naar het startpunt....bedacht me achteraf dat ik niet naar het einde van de parkeerplaats was gereden waar ik het startpunt in de gps had neergezet. :')
 
Laatst bewerkt:
@Lankho09
Garmin Nuvi 510 rij ik mee, maar als het goed is kan ik ook exporteren naar TomTom files (is wel een hoop gepiel en gepruts, maar het kan wel gelukkig). Deze is wel redelijk lekker met het rijden van routes. Het handigste is om je startpunt niet op de parkeerplaats te zetten, maar op de weg waar de parkeerplaats aan ligt. Dan kan je het punt namelijk niet meer missen. Tot nu toe heb ik nog geen echte problemen gehad bij het navigeren van/op routes :) .
De Meern had ik destijds ook voor de (Ex-)Rijlessersrit als beginpunt genomen, het is makkelijk bereikbaar, centraal gelegen, warme bak chocomel en de omgeving is ook nog eens heel erg mooi om te rijden (zeker doordat je alle kanten op kan). Alleen een beetje jammer dat die (Ex-)Rijlessersrit voor mij niet door ging :( .

Paultje heeft er zin in *O*
 
Laatst bewerkt:
FAZERrit 8 november 2009, midden Nederland
Nog niet zo lang geleden gereden met een aantal Fazerrijders (goh wat gek bij een fazerrit :P ). Tochtje was goed te doen en heeft geen rariteiten erin zitten. Eerste stop is bij een heerlijk bosrestaurant/pannekoekenhuis en de twee stop is eveneens bij een heel gezellig boshuis. Voor de eerste stop moet je trouwens wel een klein stukje onverharde weg over, dit is goed te doen, alleen je schept een beetje modder :P . De rest van de info over deze route staat in het fazerrit topic.
Al zeg ik het zelf: ik vind deze route een aanrader.

Het lijkt mij wel weer eens leuk om een ritje te doen *O* Als het gewenst is, dan kan ik voor/achterrijden met GPS ;) Even afhankelijk van de datum kan je mij erbij zitten :)

Owja, het gaat toch geen GP race worden? Ben meer van het rustigere rijden :]

Ik ben ook wel bekend in de regio midden NL en ik moet zeggen dat die route er inderdaad zeer goed uit ziet ;) Is zeker een mooie optie.
 
@DevilDriver
Op De site voor Garmin motorroutes staan ook nog aardig wat routes in Nederland. Deze site is ook gemaakt door een motorrijder die zelf ook alle routes gereden/gemaakt heeft. De routes staan ook nog eens per regio gesorteerd :)

Ritje naar de Eifel lijkt me trouwens ook wel leuk, maar even in afwachting van de datum en hoe de 'proefrit' bevalt ;) . Een groepje van 5-10 man is nog leuk. Daarboven krijgt het al snel een wat 'massaal' gevoel.

Wat zijn trouwens de indicaties voor het aantal dagen, lengte van ritten en dat soort dingen voor de Eifeltrip?

Owja, die Fazerrit, die is compleet ;) Op de rijders na dan _O-


die websites met routes ken ik allemaal wel, er is alleen zoveel keus

de datum voor de eifel rit is nog niet bekend maar misschien komen er meerdere aangezien er toch een max komt van 10...liever nog minder
het word weer hetzelfde als vorige keer georganiseerd:
heen rijden en dan daar nog een vrij kleine route(liever een plan om ergens heen te rijden,ligt aan locatie) daarna eten en een biergarten zoeken 8-)
voor de volgende dag heb ik een route uitgezet (hopelijk lukt het weer) waarin vrij veel bochten zitten en mooie stukken en dat dan richting huis recht door de eifel :]
probeer er iig iets moois van te maken maar het is maar 1 overnachting van waarschijnlijk weer zat/zon


en aan wat voor datum zat je te denken voor jouw route?
 
Ja, probeer eens twee uur te rijden. Ik kom inmiddels t-shirtjes tekort. :P
Tja, ligt er aan he. Ben al regelmatig met de motor naar Brabant, Veluwe, Westland, Noord-Holland e.d. gereden. Is allemaal goed te doen hoor, vind ik. Maar is allemaal persoonlijk natuurlijk..
Hoorde laatst een mooie uitspraak: 'Slecht weer bestaat niet, slechte motorkleding wel'
Mooie rit in leuke omgeving! 8-)
 
@DevilDriver
Klinkt leuk in ieder geval :) . Duiken we een hotel in of gaan we kramperen (nee, ik hou niet van camperen ;) ). Zaterdag/Zondag is voor mij ook wel best, als ik het maar op tijd weet in verband met het opnemen van vrije dagen ;) .

Datum voor mijn route? Maakt niet echt uit. Geen zaterdagen, dan moet ik werken. Zondagen zijn geen probleem voor mij. Op zondag zijn alle tussenstops ook open (en op tijd open). Het lijkt mij wel mooi om weer te gaan rijden op het moment dat de pekelbende weg is. Een soort van openingsrit. Temperatuur maakt me niet zo heel erg veel uit, als het maar niet onder nul is :P . Het voorrijden lijkt me wel leuk om te doen trouwens (als er maar geen testpiloten achter me hangen :P ).

Op http://www.meeting-manager.nl/ kan je ook nog een meeting aanmaken en kijken wie op welke data kan. Dit geeft vaak wat meer overzicht dan een topic ;) .
 
@DevilDriver
Klinkt leuk in ieder geval :) . Duiken we een hotel in of gaan we kramperen (nee, ik hou niet van camperen ;) ). Zaterdag/Zondag is voor mij ook wel best, als ik het maar op tijd weet in verband met het opnemen van vrije dagen ;) .

Datum voor mijn route? Maakt niet echt uit. Geen zaterdagen, dan moet ik werken. Zondagen zijn geen probleem voor mij. Op zondag zijn alle tussenstops ook open (en op tijd open). Het lijkt mij wel mooi om weer te gaan rijden op het moment dat de pekelbende weg is. Een soort van openingsrit. Temperatuur maakt me niet zo heel erg veel uit, als het maar niet onder nul is :P . Het voorrijden lijkt me wel leuk om te doen trouwens (als er maar geen testpiloten achter me hangen :P ).

Op http://www.meeting-manager.nl/ kan je ook nog een meeting aanmaken en kijken wie op welke data kan. Dit geeft vaak wat meer overzicht dan een topic ;) .


niet camperen iig :P
kijk anders even op Die Neulinge gehen in die Eifel voor een impressie van de vorige eifel rit
en op http://s764.photobucket.com/albums/xx281/Johncb600f/Eifel%20MF/ (Eifel MF by John Niet) voor de foto's maar die foto's zeggen echt helemaal niks, want het rijden daar is mooi en de stop plaatsen zijn voor bij te tanken :P


btw lijkt mij een heel goed idee om gewoon te starten met jouw route zodra de pekelbende weg is, weet niet waneer dat is maar we hebben voorlopig nog tijd om dat te verzinnen en er missen nog een aantal newbies :+
ikzelf rij het liefst een mooie route zodra het weer 14C + is
 
Laatst bewerkt:
ik suggereerde april alleen omdat ik er zelf niet zo veel zin in heb om eerst een uurtje naar het beginpunt te rijden. in deze periode vanwege 't weer...

ik rij nu alleen als het een lekkere dag is! en ik tijd heb. :(

dus voorstel laten we die 4 april als voorjaarsrit in de planning zetten!

en als iemand voor die tijd nog wat wil organiseren... dan ik ovb van mooi weer en tijd :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan