Voorwiel als achterwiel gebruiken

gajus

MF'er
3 okt 2004
181
0
Ben van plan iets te bouwen met een 21 inch achterwiel.
Nu liggen deze niet voor het oprapen dus misschien is het een idee om een 21'gespaakt voorwiel te gebruiken als achterwiel. Voor de bevestiging van het achtertandwiel heb ik wel een oplossing, wat ik niet weet is of een voorwiel anders gespaakt is dan een achterwiel. Iemand enig idee???
 
Voorwiel is perfect als achterwiel te gebruiken.
Wel zadel ff omflippe zodat je achterstevoren op de brommer kan zitten.
 
ik denk dat je de voorwiel velg op je achterwiel naaf laten spaken

Is idd het meest logische, maar ik zit met een budget (ja echt waar..) en met onderdelen die ik nog heb liggen.... dus vandaar de vraag
 
Een voorwiel is gespaakt op remkracht.... (spaken naar voren), een achterwiel op aandrijving (spaken naar achteren).....

Voorwiel omdraaien ;)
 
Had al wel een idee dat een achterwiel anders gespaakt wordt dan een voorwiel maar dat is me nog nooit opgevallen. Weet iemand nog een bedrijf dat wielen spaakt?
 
Had al wel een idee dat een achterwiel anders gespaakt wordt dan een voorwiel maar dat is me nog nooit opgevallen. Weet iemand nog een bedrijf dat wielen spaakt?

Classic & Vintage Rims - Steel | Haan Wheels

Het zal allemaal wel kunnen, maar echt fraai wordt het denk ik niet. Meestal smalle bandjes bedoel ik + 21", zal achter erg iel staan :?


Op wat voor fiets zou die moeten komen?
 
Laatst bewerkt:
Thnx Dropje,

echt breed gaat het niet worden maar dan hoeft het nog niet gelijk lelijk te zijn.
Het moet iets in deze stijl worden:



full
 
Nu wou ik eigenlijk een wat melige reaktie plaatsen maar die foto heeft mij daarvan weerhouden.
Dat is echt een gave fiets! (En ook nog een hardtail.)
 
Terug
Bovenaan Onderaan