Welke chopper te kiezen

Eergisteren nog gauw even voor de sneeuw op de suzuki 1400 intruder gereden. Was verrekte koud, maar hij reed ook erg lekker. Ik had t idee dat de suzuki iets minder trilde bij het optrekken, wat ik wel prettig vond. aan de andere kant had de Honda weer een versnelling meer, wat wellicht fijner rijdt op de langere stukken. Maar het zal er wel één van die 2 typen worden denk ik.

Maar het zal nog even duren aangezien mijn GTR1000 net de geest heeft gegeven (kapotte vrijloopkoppeling). Daardoor krijg ik er natuurlijk bijna niets meer voor, en ik zit er dan ook sterk aan te denken om die eerst op te knappen. Dat is ook leuk om te doen, en ik leer er een hoop van. Kost natuurlijk ook weer wat, dus dan zou ik er toch nog wat langer op blijven rijden. Dan ga ik in de tussentijd nog wat sparen voor een chopper.
 
Eergisteren nog gauw even voor de sneeuw op de suzuki 1400 intruder gereden. Was verrekte koud, maar hij reed ook erg lekker. Ik had t idee dat de suzuki iets minder trilde bij het optrekken, wat ik wel prettig vond. aan de andere kant had de Honda weer een versnelling meer, wat wellicht fijner rijdt op de langere stukken. Maar het zal er wel één van die 2 typen worden denk ik.

Maar het zal nog even duren aangezien mijn GTR1000 net de geest heeft gegeven (kapotte vrijloopkoppeling). Daardoor krijg ik er natuurlijk bijna niets meer voor, en ik zit er dan ook sterk aan te denken om die eerst op te knappen. Dat is ook leuk om te doen, en ik leer er een hoop van. Kost natuurlijk ook weer wat, dus dan zou ik er toch nog wat langer op blijven rijden. Dan ga ik in de tussentijd nog wat sparen voor een chopper.

Je kunt mijn intruder wel kopen, mooie vs1400 lekker custom :]
 
Kratje bier en wat nootjes kun je hem ophalen ;-)

Doe trouwens ff je profiel bijwerken Miellúh, loopt al een tijdje achter!!!
 
Laatst bewerkt:
Als je onverhoopt voor een shadow vt8700 mocht gaan, let wel op dat je daar erg weinig spullen voor kan kopen of heel, heel duur. Uitlaatje kost je een vermogen.
Wat de km stand betreft (of mijlen) maak je geen zorgen een shadow kan veel km aan. Staan op marktplaats wel met 180.000 achter de kiezen. Onderhoud is veel belangrijker dan km.
 
Ik heb nog wel een Vt 1100 uit 1993, is trouwens wel te ruil voor die Vs 1400!
Alleen jammer dat G-jo een custom heeft, heb liever eentje erbij die een beetje standaard is.
Custom 1400 heb ik al.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog wel een Vt 1100 uit 1993, is trouwens wel te ruil voor die Vs 1400!
Alleen jammer dat G-jo een custom heeft, heb liever eentje erbij die een beetje standaard is.
Custom 1400 heb ik al.

Haha..op stuur en uitlaten na issie standaard hoor :+ Er zijn vergaande plannen om hem custom te bouwe...weet nu zo ongv wat ik met het frame wil gaan doen...duss,,,Ben je geintresseerd dan in de mijne :P ?

en de orginele spullen liggen ergens in de schuur ;)
 
Laatst bewerkt:
Het gaat om deze Vt 1100!
full
 
Mooi bike..maaarrr voor mij is het denk ik niks...Ik zou teveel moeten veranderen om hem echt naar mijn smaak te krijgen...Dan denk ik aan..Verlagen + ander achterkant, floorboards weg, anders stuur, spaakwielen, zadel and so on....

En daarbij komend, ik moet stiekum nog 1,5 jaar 25 kw :X enn met een vlx 600 is het toch wat minder snel verdacht dat het geen 25 kw machine is...daarbij, ik wil ook geen chopper met een cardan...

Sorry... :z :+
 
Pak gewoon om rustig aan te beginnen een intruder LC 1500 (rijden bejaarden ook op en staan voor weinig te koop)

Wil je nadien wat sportiever gaan rijden, koop een VS 1400 en zoek en zoek de VS club, is leuk, en goed, en rijdt super, goede wijn behoeft geen krans. maar voor de VS gasten is er ook nog eens gratis ondehoudt in Steenwijk, moeite waard om je in te verdiepen.

Verder voor mij geen aandacht waard, indien ja, dan kom je vanzelf in Steenwijk terecht.

Wat nou bejaarduh!? Henk, je bent oud genoeg om mijn vader te kunnen zijn....... :P
 
Als je een echte chopper wil, kies dan een Kawa VN800.
Dat is een echte enkele pin krukas Vtwin met 1 carburateur en het geluid is tesamen met Yamaha's onovertroffen (prachtig po-ta-to geluid).
Je kunt ze in meerdere prijsklassen vinden.
Ze zijn perfect om nog eventueel te verbouwen.
De rijeigenschappen zijn uitmuntend, je kunt ze zelfs makkelijk op 1 oor leggen (voor zover de stepjes het toelaten) en je kunt hem zelfs zonder protesteren nog hoog in de toeren jagen.
De techniek/blok is oersterk.
Een VT1100 en Intruders zijn best wel mooi en is in principe niks mis mee, maar het zijn toch dubbele pin krukas motoren (geen po-ta-to maar meer plop plop plop plop)
Hier een classic:

En hier een iets gemodificeerde de A versie:

En hier een zelfbouw oldschool:
 
Mieluh, mooie intruder!!! en gelukkig een``plop plop plop plop``, tja ieder zijn ding toch!
En een 1400, helemaal goed.
 
Zeg Deanevo?
Heb je niet een foto van jouw ``echte chopper``?
Je hebt me toch wel erg nieuwsgierig gemaakt.

Alvast bedankt !
 
De "blackjeans" VN800 van rsterren is een mooi voorbeeld van hoe je een "classic"versie kan vermaken en13.000 km is echt niks, dus nog jaren rijplezier.
Met echte chopper bedoel ik dus de amerikaanse stijl van een V-twin (factor Vtwin met enkele pin krukas), Intruders en Shadows zien er natuurlijk ook als een chopper uit.
In feite is de VN800 classic een leuke kopie van een softail classic.
De A versie is meer een kopie van een Softail standard.
Ook de tandwielverhoudingen 17/38 ketting is perfect, heb ik zelf ook gedaan.
ik heb liever een ketting dan een cardan, je kunt dan tenminste nog verhoudingen aanpassen, maar dat is persoonlijk.
Lekker lage toeren dus en zat power dankzij de K&N air intake.
Ik zou zeggen, ga eens een proefrit maken en je zult zelf zien hoe makkelijk een VN800 rijdt.
Iedereen kan er mee overweg.
rsterrenheeft er best wat werk aan gehad en geld ingestoken en ik vind deze Kawa best wel uniek.
Ik zal morgen wat plaatsen van mijn A versie, al is hij nog erg standaard.
Ik heb hem nu een 9 maanden en merendeel veel gereden afgelopen zomer.
De meeste verbouw spullen heb ik op dit moment in de berging liggen, in afwachting van warmer weer.
Ik was van plan om er een oldschool van te maken.
Mocht je voor een VN800 gaan, dan heet ik je alvast welkom op mijn meest belangrijke VN motor forum in de USA. Een wereldwijde, erg gastvrije en behulpzame forum.
Kawasaki Motorcycle Forums
 
Laatst bewerkt:
Maar de VS Intruder is ook vet.
Het blok staat er altijd mooi bij.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan