yamaha virago 535 '92 start niet

upke81

Rookie
9 dec 2009
26
0
Rossum
hallo mf'rs

heb laatst mijn yamaha virago een kleine onderhoudsbeurt gegeven om dadelijk weer goed de weg op te kunnen.

luchtfilter, remvloeistof, olie en oliefilter vervangen en straks een paar nieuwe banden, en misschien straks de bougies. de accu kwam van een druppellader af en had +/_ 13,5V dus goed.

heb alles weer gemonteerd en daarna gestart met de choke. hij startte netjes maar op een gegeven moment sloeg hij af en daarna zeer moeilijk, tot eigenlijk helemaal niet aan de praat te krijgen.

weet iemand misschien of dit een kleinigheidje is of dat er waarschijnlijk vuil in de carburateurs gekomen is omdat de tank los is geweest en zodoende nog de cabs eraf moet halen om schoon te maken, of misschien alleen de vlotterbakjes

ps: weet dat er al veel hierover geschreven maar kon niet vinden wat ik eigenlijk zocht

alvast bedankt

gr joep
 
volgens mij staat er een kraan dicht of een slang bekneld.
de motor krijgt in ieder geval geen benzine meer.
kijk eens of er nog wel benzine in de vlotterbakken zit.
 
Luchtfilter vervangen zei je toch? Filterhuis er soms af gehad?
Volgens mij zit er aan het filterhuis (het achterste) een slangetje naar je vacuumkraan.
Ben je die mss vergeten om die terug aan te sluiten?
 
Heb alleen de luchtfilter en het afdekkapje (waar lucht doorheen wordt gezogen naar luchtfilter) wat op de luchtfilter zit eraf gehad.

eerst de tank, daarna het afdekkapje en dan de luchtfilter, deze zaten allebei vast met dezelfde lange borgschroef. Schoongeblazen, luchtfilter en daarna afdekkap erop gezet borgschroef vastgedraaid tank er weer op gezet.

maar is het makkelijk om de vlotterbakjes (van allebei de carbs???) los te krijgen of moet ik dan nog allebei de carbs eraf halen :(

n vriend zei dat je ook carburateur reiniger kon gebruiken maar dan moet ik hem wel aan de praat krijgen en houden lijkt mij.

kan het mss ook de bougies zijn. weet niet of t de goede manier is maar heb gister ze eruit gehaald en gewoon aangesloten laten zitten. en zo proberen te starten en kijken of ze vonkte, dat dede ze niet optimaal, maar zeg al weet niet of dit de manier is.
 
carburateurreiniger is helemaal niet nodig.
check eerst of er wel benzine in de vlotterbakken komt.
vlotterbakken schroef je er zo af zonder de hele carburateur te demonteren

heb je de dodemansknop niet toevallig op off staan?
werkt de benzinepomp wel als je het contact aan zet?

deze kraan werkt niet met een vacuum, dus naar een slangetje hoef je niet te zoeken.
 
carburateurreiniger is helemaal niet nodig.
check eerst of er wel benzine in de vlotterbakken komt.
vlotterbakken schroef je er zo af zonder de hele carburateur te demonteren

heb je de dodemansknop niet toevallig op off staan?
werkt de benzinepomp wel als je het contact aan zet?

deze kraan werkt niet met een vacuum, dus naar een slangetje hoef je niet te zoeken.


haha ja dat zou wat zijn als ik de knop off had staan, maar heb ik een aantal keer gecontroleerd en hij gooit de startmotor ook gewoon rond.

waar zit de vlotterbak eigenlijk precies,
en hoe kan ik horen/ weten of de bezinepomp werkt als ik t contact omdraai.
(sorry voor de domme vragen :?)
 
Doe de tankdop eens open en dan weer dicht. Als ie dan start en vervolgens na een poosje weer afslaat zal het met de vacuum te maken hebben.
 
tja, het komt toch vaak genoeg voor dat de stopknop is vergeten.
nr 31 is de vlotterbak. (is eigenlijk de pakking, maar de vlotterbak heeft geen nr.)
full
 
Laatst bewerkt:
je kunt ook de benzineslang lostrekken en het contact aanzetten.

nr 8


full
 
Laatst bewerkt:
mijn dank is groot,

naar zulke tekeningen ben ik echt al een tijdje naar op zoek.
hier kun je tenminste wat mee.

zal vanavond t is helemaal na gaan lopen.

bedank voor de tijd en moeite,en hopelijk kan ik vanavond en zeker in het weekend wat kilometers gaan maken
 
Waarschijnlijk krijgt hij dus geen benzine.
Heb dit door middel van de benzineslang (die naar de 1e carb loopt) los gemaakt geconstateerd. Eerst wel de toevoer op off gezet maar daarna weer open gedraaid met de contact aan. er kwam zeer weinig tot geen bezine doorheen. B|

probeerde het zadel los te krijgen alleen allebei de bouten zijn dol, ook zo bij de benzinetank (al verholpen) en bijna bij de vlotterbakken omdat de laatst genoemde zo asociaal vast zitten en ik niet durf door te draaien. |(

maar de slang van de benzine tank naar onder het zadel ligt helemaal vrij dus daar knelt hij niet. verder kan ik t nog niet bekijken, maar ga zaterdag er maar weer flink boren om alle dolle bouten te verwijderen
 
als er geen benzine uit de slang komt, heeft het geen zin om de vlotterbakken los te halen (daar zit ook geen benzine).

check of de brandstofpomp wel loopt.
je moet eventjes een tikkend geluid horen als je de motor op contact zet.
je kunt ook voelen of de pomp iets doet door je hand erop te houden.
de pomp draait normaal gesproken maar heel kort als je de motor op contact zet.
zodra de leidingen op druk zijn, stopt de pomp.

en wd40 heeft totaal geen zin op de vlotterbakschroeven.
ze zitten niet vastgerot, maar gewoon erg vast.
en het materiaal van de schroeven is erg zacht, verrot draaien gebeurt dan ook vaak.
als je de vlotterbakken er toch af wilt halen, moet je proberen de kop van de bouten met een tang te pakken.
ga er niet op slaan om de schroeven los te krijgen, het materiaal van de carburateur zelf is ook zacht.
 
Laatst bewerkt:
nr 62 is de pomp.
je kunt ook de slang tussen de pomp en de kraan even loshalen om te kijken of daar wel benzine uitkomt.
zoja dan werkt de pomp niet.
zoniet dan zit de kraan dicht/verstopt.

full
 
Laatst bewerkt:
hartelijk dank weer voor de goede uitleg.

morgen avond weer eens kijken of het allemaal wil lukken,

ps waar heb je deze goede tekeningen eigenlijk vandaan O-)
 
als er geen benzine uit de slang komt, heeft het geen zin om de vlotterbakken los te halen (daar zit ook geen benzine).

check of de brandstofpomp wel loopt.
je moet eventjes een tikkend geluid horen als je de motor op contact zet.
je kunt ook voelen of de pomp iets doet door je hand erop te houden.
de pomp draait normaal gesproken maar heel kort als je de motor op contact zet.
zodra de leidingen op druk zijn, stopt de pomp.

en wd40 heeft totaal geen zin op de vlotterbakschroeven.
ze zitten niet vastgerot, maar gewoon erg vast.
en het materiaal van de schroeven is erg zacht, verrot draaien gebeurt dan ook vaak.
als je de vlotterbakken er toch af wilt halen, moet je proberen de kop van de bouten met een tang te pakken.
ga er niet op slaan om de schroeven los te krijgen, het materiaal van de carburateur zelf is ook zacht.
Hele goede adviezen, maar vraag me het volgende af:
Ik weet dat mijn wildstar ook zonder brandstofpomp werkt dankzij de zwaartekracht.
Is dat bij deze motorfiets niet hetzelfde verhaal??
want dan zou die pomp(als hij kapot is) niet uit moeten maken.
En een aanvulling, zit er geen filter op je benzineslangetje? even er tussen uit.
Even het slangetje van je tank halen en kijken of er brandstof uit komt, kan natuurlijk vuil in je tank zitten waardoor je kraantje verstopt zit.
Zijn een paar stappen die heel simpel zijn maar kan je toch bekijken of dit niet de oorzaak is.

succes
 
ik heb t gevonden hoor, t is ongeveer t zelfde als de dodemansknop vergeten om te zetten |( |( |(

maar tijdens het (de)monteren van de accu is het stekkertje van de benzine pomp half los geschoten zo dat het net leek of het wel goed aangesloten was maar verder er eigenlijk niet naar gekeken, dus tijdens het demonteren van de pomp kwam ik erachter :? :?

net even heerlijk avond ritje gemaakt en hij loopt weer als vanouds. in ieder geval wel weer veel geleerd hoe het allemaal in elkaar zit

bananeman1001 hartstikke bedankt voor de hulp en de tijd die je voor me kwijt was.

hopelijk kan ik je ook eens van dienst zijn O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan