uitlaattape:ervaringen gevraagd

etpwn

Die hard MF'er
18 okt 2009
591
0
Ik wil op de uitlaat van mijn chopper uitlaattape doen.Wie heeft ervaring hierin wbt schoonhouden vd tape,montage,eventueel weer verwijderen van de tape enz.

Ik hoor het graag,

Ride free Evert
 
Voor het wikkelen ff nat maken. Jeukt minder en het zit strakker. Verder zoals hierboven.
Zwarte tape wil wel wit uitslaan. Kan je gewoon bijspuiten met mat zwart.
 
yup, achter naar voren is goeie tip, bij mijn kawa zit het 'verkeerd om' maar zit evengoed muurvast, nat maken idd..
En handschoenen aan! is en blijft glasvezel, dus jeukt als de neten
 
En niet schrikken als het stinkt de eerste keer dat je gaat rijden natuurlijk.
 
Bedankt voor de reacties mensen!!
Ik las ook ergens dat bij de Gamma ook glasvezel tape te koop is voor een paar euros ,met het zelfde resultaat.Ik ga daar ook es kijken.

Evert.
 
Je bedoelt toch niet van dat stucband hoop ik? Want dat is wel iets anders als uitlaattape, en imho ook niet mooi.
 
IDD want de prijzen verschillen behoorlijk. Ik heb mijn tape bij Paruzzi gehaald, kost iets meer maar werkt perfect.
 
Ik heb de goedkope variant geprobeerd, en nu toch maar 't echte spul gepakt. Bespaar je de moeite en het voor lul rijden, koop gelijk de wat duurdere variant, die via Ebay trouwens nieteens zo heel duur was.
 
Wat is het verschil dan precies. Is het echte spul dikker of andere structuur of andere samenstelling.
Heb zelf geen ervaring met het gamma spul, maar ben wel benieuwd.
 
Ik heb er zelf van het merk Thermo-Tec op staan (witte). Dit merk kan ik je zeker aanbevelen. Wordt op ebay met hopen aangeboden. Ook in de motorshop te koop, maar dan betaal je je blauw aan dat spul. 40 euro tegenover 100 of zo....wordt wel wat gelig, maar op mijn bobber stoort dat niet, oogt lekker ruig. Normaal wordt deze tape trouwens gebruikt om de hitte van je uitlaatgassen iets langer te behouden, wat de prestaties ten goede komt. In de racerij is het nut ervan wel degelijk bewezen...ik heb zelf wel de indruk dat mijn Dragstar toch een ietsje vlotter in de toeren gaat.Veel scheelt het natuurlijk niet, t is hem trouwens voor de looks te doen gewoonlijk. Oh ja, als je de eerste keer gaat toeren met je tape, en hij is gloeiend heet, dan gaat dat ding zo hard smeulen dat het lijkt of je motor in de fik staat hahaha, let maar eens op de reacties van automobilisten aan het stoplicht...geld waard !!!!! succes !!!
 
Wat is hier nu eigenlijk het nut van?

Het voorkomt wamteafgifte van je uitlaatgassen in de uitlaatbochten.

De gassen blijven heter en stromen daardoor sneller. Als ze afkoelen krimpen ze en gaat de stroomsnelheid omlaag. Dat schijnt gunstig te zijn maar ik weet niet meer waarom.

Bij auto's heb je zo minder warmteontwikkeling onder de motorkap. Dus koudere inlaatlucht, dus betere cilindervulling, dus meer vermogen. Volgens mij gaat dat voor motoren niet helemáál op.

Tenslotte brand je niet zo snel je poten als je weer eens in je korte broek aan het toeren bent.


In de praktijk voor de looks dus. ;)
 
Tenslotte brand je niet zo snel je poten als je weer eens in je korte broek aan het toeren bent.

Dus eigenlijk gewoon een lapmiddel voor idioten? :) Ach ja 't is dat je je zeker niet verbrand als je met korte broek over de termak schuurt. Vindt het wel netjes staan anders. Maar vroeg mij eerder af of het helpt om de levensduur van je bochten te verlengen (tegen pekel, etc.)
 
zo ziet het er dus
full

op mijn Dragstar uit na een jaartje toeren, valt dus best mee. Dit is dus de ThermoTech exhaust wrap. Niet de goedkoopste, maar zeker één van de betere merken.
 
126.jpg


deze komt van short-cut.nl prima spul voor prima prijs!

Is trouwens de donkere variant, hij is er ook in wit.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan