Husqvarna SM610 2005 and up ... Topic

Voor wat extra pit voor elke husqvarna ...
http://g2ergo.com/shop/catalog/Throttle-Cam-Systems-TCS-8-1.html
 
Vandaag weer even wezen shoppen.

Stuurverhorgers gekocht, niet echt nodig maar staat wel wat mooier als het stuur hoger staat.
stuurverhogers-1.jpg


En dan nu de klapper. Een tweedehandse 5.5inch velg + goldspeed slick :) :9~

Ga de velg zelf schuren en viavia laten spuiten. Dan laat ik de velg om mijn huidige naaf spaken.

Velg55inch3.jpg

Velg55inch1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Pff jongens wat een vragen allemaal.

Volgens paul van bon motoren past die zeker. Dus dat vertrouw ik dan op :)

Bandbreedte geen idee, ik heb er een goldspeed slick bij gekocht om te pimpen en meer weet ik niet. Tja en over straatlegale banden ik ga misschien profiel erin snijden. Ken alleen niemand met een bandenkaasschaaf zeg maar :) Maar dat is vooruit lopen op zaken. Eerst (goedkoop) laten coaten en daarna oude band op burnen (komt filmpje van) en dan omspaken. Toch heb ik feb als deadline gezet :)
 
Ben erg benieuwd of die velg mooi zal gaan staan. Paul wilde mij ook al 2 stuks velgen aansmeren. Lol. Mooi maar weer genoeg geld allemaal. ;)
 
Paul probeert al sinds september een velgen set aan te smeren. maarja die zijn 1118euro. Deze losse velg was 100euro en dan nog laten poedercoaten 85 voor spaken en 30 voor het omspaken. Dus ben wel wat goedkoper uit zo. Losse velg was zo rond de 350euro dacht ik.
 
heb ook een 5,5 langsachter in de husk, zit wel fijn en stuur leuk :-)

zoekt niemand toevallig een goed rempompje? heb nog een radiale beringerrempomp te koop !!
 
Gezien. Maar voorlopig buiten mijn prijs klasse :)

Verder vandaag niet stil gezeten. Velgen gestript en ontspaakt. Ben nu velgen aan het opschuren en ze gaan vrijdag naar de coater. Voor de liefhebber heb ik nog wat foto's van het ontspaken want dat is echt heel simpel en scheelde me weer uurtje of twee aan arbeidsloon. Dus stel je wilt hetzelfde doen want bij bon ligt nog een 5.5inch tweedehands hier is het kostenplaatje:

100e velg
85 voor nieuwe spaken
30 voor het opspaken
50 tot 100e voor het coaten.

Bespaart dus 150 tot 200e als je een losse nieuwe achtervelg zou halen en als bijkomend voordeel is dat dan ook gelijk de voorvelg kan worden gecoat in dezelfde kleur want die zijn origineel allu kleurig en wou ik altijd al zwart hebben.
 
Velgen zijn binnen *O*

spaken13.jpg


spaken14.jpg


spaken11.jpg


spaken16.jpg


spaken15.jpg


Worden nog door paul afgespaakt
 
Laatst bewerkt:
Ben echt zo benieuwd he hoe die zwarte wielen gaan staan. Volgens mij wordt het zo vet ;)
 
Is inderdaat erg mooi, maar........... let op dat je wel een goede ketting gelijder er op heb zitten andes besschadigt je ketting de velgrand. Ik heb dat vaaker gezien bij een 5.5 j velg.

gr, Look.
 
Is inderdaat erg mooi, maar........... let op dat je wel een goede ketting gelijder er op heb zitten andes besschadigt je ketting de velgrand. Ik heb dat vaaker gezien bij een 5.5 j velg.

gr, Look.


Dat is een goeie idd. Ik heb mijn plastic ketting geleider er nog opzitten, wou ik er eigenlijk afhalen maar dat is nu een nog slechter idee B| Dus dan moet ik daar maar mee leren leven B|

Morgen ga in naar bon en ga ik kijken hoe hij velgen spaakt/balanceerd in de hoop dat ik dat dan zelf thuis ook kan.. ;)

Overigens kan ik het iedereen aanraden om de velgen te coaten want de kosten vallen reuze mee. Mijn voorwiel had aardige pekelschade van de vorige eigenaar, en wat krassen van een aantal valpartijtjes.

Demonteren banden was gratis omdat ik daar wat vaker kom.
Vervolgens voor 10euro een dikke schroevendraaier gekocht om de vastzittende spaken los te krijgen, spaken los en schoon gemaakt. Het coaten kosten uiteindelijk 71euro voor de 2 velgen (met afdraaien van wat diepe krassen op de achtervelg) en als je de velgen zelf voor spaakt (wat dus iig bij husqvarna maar op 1 manier kan en dus gewoon kwestie van proberen is) is een ervaren spaker en snel mee klaar. Bandjes er weer om en gaan :] Nu moest ik toch nieuwe banden rondom hebben :)

Ik ben iig tot nu toe erg happy :Y
 
Laatst bewerkt:
Vandaag weer even bezig geweest

Dit word mijn Oliereservoir (is nog een proefmodel). Met de kolomboor heb ik de stelschroeven uitgeboord. De overloopslangentjes kunnen daar dan op aangesloten worden. Ik zoek nog slangpilaren in de juiste maat.
DSC00287.jpg


Plaatje gevouwen voor mijn contactslot
DSC00284.jpg


En voila!
DSC00286.jpg
 
Het duurde even maar dan heb je ook wat!

Huskyzwartvelgen5.jpg


Ik heb nu al een tijdelijke ketting geleider. Ga deze week nog even een mooie perfect passende maken. Want hij is zeker nodig :)
Huskyzwartvelgen1.jpg


Dik *D
DSC00303.jpg
 
Laatst bewerkt:
Wat betreft het opvangbakje!

Even wezen frezen!
reservoir5.jpg


Kon niet snel genoeg de juist maat thule's vinden dus met wat hulp maar een paar gedraaid.

opvangbakjecustom1.jpg

opvangbakjecustom1.jpg
 
Hoe werkt dat nu zoon opvang bakje waar komen allemaal die slangetjes van af ? ik snap dat het is al over loop maar verder ....

1 slangetje is van de koelvloeistof
en er komen 4 ontluchtings/overloop slangentjes van de keihin carburateur. En nog 1 aftap slangentje van de carburateur.

Als je valt op het circuit gaat de carb overstomen en benzine lekken op de baan. Dat is niet gewenst dus moeten deze slangentjes opgevangen worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan