Schakelen met de hand?

Nou meer Jupiler eigenlijk, Maar qua witbier zeker Hoegaarden. Vond het toen gewoon een mooi ding en had er eigenlijk alwel een plekje voor.... Maar het zal niet onbekend klinken als ik zeg dat ideeén en plannen wel eens kunnen afwijken.
 
~
Op speciaal verzoek hier wat foto's van mijn koppeling en rem combinatie. Ik heb deze aanpassing niet zelf gemaakt. Deze is des tijd professioneel gemaakt door Rob Janssen's Allround Technical Assist.

De hendel voor de rem is niet verandert, enig verschil is dat er een extra hendel is gelast aan de bev. beugel waarmee de koppeling wordt bedient. Deze was org. bedoeld voor mijn Suzuki SV650 maar zit nu op mijn GL1000

Hier een linkje naar hun site: www.mmvg.nl



Dat ziet er idd erg netjes uit, had er iets anders in gedachte maar dit is ok erg netjes!!!
Goed bezig!!!
 
okee ik heb een voetkoppeling gekocht en er losjes opgezet. Heeft iemand ook zon ding? ik moet namelijk weten waar het koppelpunt ongeveer moet zijn. En hoe ze ervoor zorgen dat die niet te ver voorover klapt (aanslag ofzo)
 
Heb zelf +/- 2 jaar rondgereden met tankschakeling en voetkoppeling , maar door de regelmatige problemen de hele set eraf gehaald en weer normaal gaan schakelen.
heb diverse malen door de kabel getrapt , en altijd op de verkeerde momenten , de druppel was dat ik tijdens een rit met een groep m,n hele koppelingspedaal eraf trapte , grrrrrrrrrr
het is leuk (ontzettend veel bekijks !!) voor korte ritten en weinig kilometers , maar ben je een veel rijder , blijf dan lekker gewoon schakelen.
 
Hopelijk blijft het bij mij wel zitten :P haha. Ik ben van plan om een aanslag te maken zodat ik de kabel er niet uit trek. En ben echt benieuwd of ik er een beetje mee kan rijden straks :P ik rij er eigenlijk geen dikke tochten mee, dat scheelt weer dus.
 
Heb zelf +/- 2 jaar rondgereden met tankschakeling en voetkoppeling , maar door de regelmatige problemen de hele set eraf gehaald en weer normaal gaan schakelen.
heb diverse malen door de kabel getrapt , en altijd op de verkeerde momenten , de druppel was dat ik tijdens een rit met een groep m,n hele koppelingspedaal eraf trapte , grrrrrrrrrr
het is leuk (ontzettend veel bekijks !!) voor korte ritten en weinig kilometers , maar ben je een veel rijder , blijf dan lekker gewoon schakelen.

Handschakelen is ook voor auto's en niet voor motors. Motors staan in de evolutieladder net ff iets hoger als de auto, dus waarom zou je je motor aftaaien tot het niveau van de auto?...
 
Terug
Bovenaan Onderaan