wat vraagjes over yamaha dragstar

nic-nac

Rookie
25 mrt 2009
18
2
IJmuiden
Hallo, :W

Ben nog bezig met m'n motorrijbewijs (bijna klaar, hoop ik) en ik heb een mooie yamaha dragstar op het oog. Omdat ik er niet zo heel erg veel verstand van heb heb ik wat vraagjes. Ik heb al gekeken of ik zelf antwoord kan vinden op deze vragen maar dat is me niet echt gelukt.

- Hoeveel benzine verbuikt een dragstar ongeveer?
- Wat is zijn top snelheid?
- Is de 650 cc een geschikte beginnersmotor?
- Is er veel onderhoud nodig?
- Zijn er vaak mankementen of valt dat wel mee?
- Is een dragstar geschikt voor iemand met een lengte van 1.97 m

Hopelijk kunnen jullie me helpen met deze vragen... :}

Alvast bedankt! Gr, joram 8-)
 
Kijk eens op DutchDragstarClub | Dé nederlandse Club van Yamaha Dragstar liefhebbers

Met Forward controls en een ander stuur lukt dat wel op een 650 met 1.97 mtr

Ik gebruik mijn 650 (is te koop) elke dag voor woon werk en gebruik ligt lager dan 1:20
Onderhoud; elke 10.000 km een beurt.
Geen ketting maar cardan scheelt ook nog eens in onderhoud.

02DF9586B255AAB24A06C4EECD128ADB
 
Hallo, :W

Ben nog bezig met m'n motorrijbewijs (bijna klaar, hoop ik) en ik heb een mooie yamaha dragstar op het oog. Omdat ik er niet zo heel erg veel verstand van heb heb ik wat vraagjes. Ik heb al gekeken of ik zelf antwoord kan vinden op deze vragen maar dat is me niet echt gelukt.

- Hoeveel benzine verbuikt een dragstar ongeveer?

geen slurper, hangt van je rijstijl af en waarvoor je hem gebruikt

- Wat is zijn top snelheid?

niet belangrijk, anders andere motor kopen

- Is de 650 cc een geschikte beginnersmotor?

ja

- Is er veel onderhoud nodig?

nee

- Zijn er vaak mankementen of valt dat wel mee?

probleemloze fiets (alles kun je wel kapot krijgen)


- Is een dragstar geschikt voor iemand met een lengte van 1.97 m

wordt wel wat krap, mijn vrouw is 1.85 en dat gaat net, maar dat is persoonlijk, gewoon uit proberen.

Hopelijk kunnen jullie me helpen met deze vragen... :}

Alvast bedankt! Gr, joram 8-)
 
... en ik heb een mooie yamaha dragstar op het oog.
Uitstekende keuze. Koop dan wel een custom, geen classic.

- 1:20
- Tenminste 150, harder heb ik er niet mee gereden
- Absoluut, heeft laag zwaartepunt dus stuurt gemakkelijk
- Regelmatig benzine bijvullen, verder niet
- Zeer betrouwbaar, de jaarlijkse servicebeurt is voldoende
- Gaat prima, ben zelf 1.96
 
Tja, niets aan toe te voegen. ik rij een XVS 1100, en die is vaak niet heel veel duurder als de XVS 650, dus het loont de moeite om daar ook ff naar te kijken, tenzij je alleen 25 kW mag rijden.
Qua verbruik ontlopen de XVS 650 en de 1100 elkaar nauwelijks, maar de 1100 is wel veel sneller op topsnelheid en qua acceleratie.

Verder kan ik er alleen over zeggen dat een standaard XVS 650 met standaard uitlaten en filters zeker 1 op 22/1 op 23 moet kunnen halen, en een 1100 kan zeker 1 op 20/1 op 21 halen. Als je uitlaten en filters gaat veranderen word dit wel weer een ander verhaal...

Een servicebeurt elke 10.000 km of elk jaar is voldoende, dan gaat er niks kapot, of je moet egt lomp gaan raggen op dat ding...
 
de rest van de forum-lezers zullen wel denken: daar heb je 'm weer, maar ............

vraag het eens aan de mannen van WildStarFanHolland,
zij hebben veel specifieke kennis in huis,
 
ik rij al 4 jaar op mijn 650 dragstar a heb nog nooit wat gehad wat mij betrefd zeer betouwbaar en degelijk top snelheid ong 150 eerste beurt bij 10.000 kost bij br cutom 275.0 is inc materiaal en ook de kleppen zijn dan gesteld benzine verbruik ligt eraan hoe je rijd en of je open uitlaat hebt enz enz vorr je lengte is bij elke fiets wel een oplossing te vinden
 
de rest van de forum-lezers zullen wel denken: daar heb je 'm weer, maar ............

vraag het eens aan de mannen van WildStarFanHolland,
zij hebben veel specifieke kennis in huis,


haha, ik zat door dit topic te scrollen en ik dacht, volgende post...volgende post....volgende po..ah ! daar is wees !
Maar je hebt gelijk. Elke star topic typ je dit en ik verwonder mij dan ook dan sommige mensen het nog niet weten te vinden dan wel middels de search =)
 
Ik denk dat je als beginner goed uitkomt met een Dragstar.
Ik was nieuwsgierig over die Dragstars want ik vind ze best wel mooi, en ik had er 1 gehuurd op Kreta van de zomer voor 3 weken.
Hij had genoeg trekkracht en geen gesmeer met ketting.
De Dragstar voelde wel een ietsje lomper aan vergeleken met de VN en het toerental is wat hoger, maar het stoorde niet echt.
Ook het verbruik heb ik toen gemeten want dat wou ik wel even vergelijken met m'n eigen motor.
Ik kwam uit op 1 op 21 of 22 geloof ik.
Prima denk ik.
Wat me opviel was het contactslot in het balhoofd...vreemd..
 
Laatst bewerkt:
~
Hallo, :W

Ben nog bezig met m'n motorrijbewijs (bijna klaar, hoop ik) en ik heb een mooie yamaha dragstar op het oog. Omdat ik er niet zo heel erg veel verstand van heb heb ik wat vraagjes. Ik heb al gekeken of ik zelf antwoord kan vinden op deze vragen maar dat is me niet echt gelukt.

- Hoeveel benzine verbuikt een dragstar ongeveer?
- Wat is zijn top snelheid?
- Is de 650 cc een geschikte beginnersmotor?
- Is er veel onderhoud nodig?
- Zijn er vaak mankementen of valt dat wel mee?
- Is een dragstar geschikt voor iemand met een lengte van 1.97 m


Verbruik? een bak van ca. 12 liter doe ik 230km mee, wel ALTIJD volgas... ;)
Top is idd 150, wind mee, maar geloof me, boven de 130, dat hou je geen uur vol, je vangt gewoonweg te veel wind
Zeker geschikt voor een beginner, alhoewel ik er spijt van heb niet met een 1100 begonnen te zijn. Als je in NL op vlak terrein rijdt moet dit meevallen, maar ik rij al eens graag naar de Ardennen, en dan is het schakelen, schakelen, en nog eens....
Op dat gebied mist ie koppel.
Ben zelf 1,80. Ik vermoed dat een stel forward controls voor jou geen overbodige luxe zijn.
 
Oh ja, onderhoud....èèntje per jaar krijgt ie, ruim voldoende. heb hem nieuw gekocht in 2001, en nog GEEN ENKEL mankement.....knock on wood
 
Terug
Bovenaan Onderaan