harley. nieuw bobber project

wrt_wilco

MF'er
15 feb 2007
85
0
emmen
hee hallo allemaal.
De meeste mensen hier zullen mij kennen van de xs650 oldskool.
Maar ik zal nog even kort een introtje doen.
Ik heet wilco ik kom uit Emmen en ben nu 20 jaar.
Toen ik begon met motoren bouwen was ik net 18.

Dit project word op basis van een harley sportster ironhead 1000cc gebouwd.
De bedoeling is dat het een ruige bobber wordt.
Dus niet zo als mijn vorige bike alles nieuw maar lekker ruig.
Ik ben nu een week bezig met het project en het schiet al aardig op.
tijd voor foto`s.

Foto-RZA64BA3.jpg

Dit is hoe hij was.
Foto-HQCO63UD.jpg

nog maar een keer.
Foto-7TRBOZ3W.jpg

De dempers heb ik er alvast vanaf gehaald.
Foto-XYJRAGWM.jpg

dat was de laatste foto in oude toestand.
Foto-LO3XNRL8.jpg

slechte foto`s. ik zal zo snel mogelijk nieuwe maken.
Foto-3SBWFLMA.jpg

Alles licht nog los dus er is nog veel werk.
Foto-XDERXNOL.jpg


Nou brand los!!!
Wat vinden julie er van?
 
Ik word er een beetje moe van.
Al die bobbers.Kan ze feitelijk niet meer zien.Ben ze kotsbeu.
Zo is het met alles.
Te vaak friet en dan lust je het vanzelf niet meer.
 
fuck dat, Wilco kan best tegen een stootje

+1 voor murph hoewel elk concept wel uitgekauwt is van Denver style tot frisco. Toch wordt ik altijd een beetje triest van zo'n ape.


Van wanneer is ie trouwens? Van '80 of '81?
Maar als je verder gaat op de bob toer, betekent dat dat je er 2x 16" insteekt met een paar firestones? En ga je op de weld-on of bolt-on toer?

Ben jaloers op je dubbele remklauwen. Heb zelf één GMA voor.. remmen ho maar.

Deze ken je he?
- Ironhead Harley Sportster Motor Bike Photo Galleries
- Ironhead Sportster Motorcycle Talk (1957-1985) - The Sportster and Buell Motorcycle Forum - The XLFORUM®

Meer inspiratie voor swingarm IH's: Swingarm Ironheads by Rent Hard
 
Wilco kent Murph wel en zijn visie :')

Wilco, ik vind jou een kei op 20 jarige leeftijd zoiets aankunnen (heb het dan niet meer over durven...).

Vind die bobbers niet lelijk, vind ze alleen niet zo handig in het dagelijks gebruik (woonwerkverkeer) "geen voorspatbordje".
Weet nu even niet maar in het Noorden van Nederland zit zo'n bouwer handelaar, die heeft een groene, heeft eens in de BT gestaan. Taal heet ie, zo uit mijn hoofd, ook prachig ding.

Wilco, zal het aandachtig volgen, heb gewoon al bewondering voor je lef! :} :} :}
 
Reageer positief of opbouwend. Op zo'n l*lcommentaar zit niemand te wachten.

hier hebben we al wel vaker discussie over gevoerd, maar volgens mij vraagtie: Wat vinden jullie ervan? Murph, geeft oprecht antwoord, kun je het mee oneens zijn, maar hij heeft voldaan aan de vraag van Wilco.

Snap het punt van Murph wel, bobbers vliegen je om de oren, anderzijds vind ik bobbers ook wel weer cool door hun minimalisme. Ben dus wel weer geboeid door dit topic. ben erg benieuwd of je ons kunt verassen Wilco door iets vernieuwends/aparts te doen...suc7
 
vast wel een keer gepost, maar misschien is dit ook een idee of inspiratie. Ik vind hem, op paar kleinere dingen na, een gave ironhead bobber.

GroteFoto-JKQ4SMNI-468x351.jpg


Succes met je nieuwe project.
 
Ziet er weer veelbelovend uit Wilco...
Bobber zijn er in véééééle soorten en maten, verras ons eens :-)

Ga dit zekers volgen!!!
 
in oude staat vond ik hem mooier. ik hou niet van hoge sturen. maar dat is mijn mening. wel knap om zelf je motor te [ver]bouwen.
 
Laatst bewerkt:
Mooi werk!
En om te reageren op je vraag: Ik kan me geen meeting voorstellen waarop geen Bobbers te zien zijn. Ze horen erbij, ze moeten erbij! En wat is er mooier dan totaal gestripte fiets, ontdaan van alles wat te veel is en enkel het functionele op de fiets.
Bobbers en ratten!
:] :Y :}
 
Ik zag hem een paar maand geleden te koop op marktplaats, dus ik denk dat Wilco hier van af is gestapt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan