Husqvarna SM610 2005 and up ... Topic

Wat is jullie ervaring met onderdelen bestellen voor de husk? Ik wacht nou al 2 maanden op een voortandwielkapje.....

Ik heb het altijd bij de dealer binnen 1 week in huis. heb ook al eens wat husk onderdelen besteld bij een "normale" motorgarage en daar duurde het ook echt een stuk langer.
 
Hoe verhoudt die K&N filter ten opzichte van het originele schuimfilter?


Geen wereld van verschil. Het aanzuig geluid is wel heel vet, de motor fluit mooi en het lijkt wel alsof de uitlaat nog meer kabaal maakt :? Het verschil was merkbaar maar dit was vergeleken met de 610's standaard behuizing en die is best lomp. De K&N filters zijn aardig prijzig, en toen ik de filter eenmaal gemonteerd had was ik er zeker niet tevreden over (uiterlijk dan). Maarja is ook zonde om niet te gebruiken, dus 100% zeker zijn dat die mooi past voordat je er 1 koopt.

Conclusie: aanrader als je geld over heb maar als je KTM een standaard flink openlucht filter heeft is er amper verschil. Maar ik kan me voorstellen als je een crosser (dichte filters) hebt, waarmee je SM gaat rijden, een beter ademend systeem verschil kan uitmaken.
 
Geen wereld van verschil. Het aanzuig geluid is wel heel vet, de motor fluit mooi en het lijkt wel alsof de uitlaat nog meer kabaal maakt :? Het verschil was merkbaar maar dit was vergeleken met de 610's standaard behuizing en die is best lomp. De K&N filters zijn aardig prijzig, en toen ik de filter eenmaal gemonteerd had was ik er zeker niet tevreden over (uiterlijk dan). Maarja is ook zonde om niet te gebruiken, dus 100% zeker zijn dat die mooi past voordat je er 1 koopt.

Conclusie: aanrader als je geld over heb maar als je KTM een standaard flink openlucht filter heeft is er amper verschil. Maar ik kan me voorstellen als je een crosser (dichte filters) hebt, waarmee je SM gaat rijden, een beter ademend systeem verschil kan uitmaken.

Ik heb een openluchtfilterbox, dan laat ik het maar voor wat het is. Ik heb nog een volle bus filterolie, eerst die opmaken en dan zien we het wel.
En trouwens ik vind je luchtfilter wel wat hebben hoor.
 
Goed om de valschade op de kappen te fixen zullen de carter kappen gecoat moeten worden. En als ik dan toch bezig ben laat ik gelijk de kroonplaten, voetsteunen, rempedaal en stuurmounts coaten.

Eerst even wat strippen...
cartervoorvorkcoaten7.jpg

cartervoorvorkcoaten5.jpg


Dit gaat gecoat worden, zwart natuurlijk. *O*
cartervoorvorkcoaten4.jpg


De kappen met schade..
cartervoorvorkcoaten1.jpg


Zaak is om nu alles goed af te plakken, zodat dit niet gestraald/gecoat heb. Alle ideeen zijn welkom :}
 
Laatst bewerkt:
Zaak is om nu alles goed af te plakken, zodat dit niet gestraald/gecoat heb. Alle ideeen zijn welkom :}

Hij kan ook niet stilzitten }) , je kan de carterkappen ook gewoon aan draadje ophangen.
Ja, dan heb je wel overal coating + nog veel erger, zand in álle hoekjes en gaatjes. Ofja, grid is het tegenwoordig...

Maar hij wilt allebei tegelijk hebben stralen en coaten, dus dacht dat wel een ideaal oplossing zou zijn :P
 
:)

Onderdelen zijn naar speedhouse verstuurd en dat gaat helemaal goedkomen. Dus dat is top!

Verder ook bedacht om gelijk de distributieketting te vervangen als de carters er toch afliggen. En toen moest ik gelijk ook denken aan een hogedruk zuigertje om mijn hete nokkenas te complementeren :)

Maar ik heb nog nooit aan iets motorisch gesleuteld eigenlijk, dus dat wordt nog een hele ondernemening :X
 
Laatst bewerkt:
Gewoon aan beginnen, wphb dr bij. En als je er niet uitkomt zijn er hier zat mensen die je kunnen helpen. Moet goedkomen!
 
Vorige week voor het eerst gereden op m'n huskie sinds de aankoop in december! :]
Wat rijdt dat lekker! Niet te onrustig (als ouwe LC4), niet te tam (als standaard dzr400). maar precies goed.
Er zit alleen nu een 14tands voortandwiel op, dat wil ik toch wel naar 15 hebben.

Iemand trouwens nog een voetsteun rubber in de aanbieding? Ik heb er maar 1 bij de motor gekregen dus zoek er nog 1.
 
14tands is wat klein inderdaad. Heb zelf een 14 liggen voor circuit en 15 voor op de weg.

Voetsteun rubbers heb ik zelf niet, je kan speedhouse of bon motoren even proberen neem aan dat dit voor niet al te veel geld gewoon te bestellen is. En het zelfde geld voor het tandwiel, husqvarna heeft al jaren dezelfde voor tandwielen dus daar kan ook weinig aan mis gaan.

En post eens een foto!
 
Nou, ik kon gisteren eindelijk mijn voortandwielkappie halen, die was ook al 15 euro dus ik moet eerst nog ff sparen... :+
Nee, gelijk maar even rubber en tandwiel besteld. Was volgens de dealer iets fout gegaan, normaal zijn husky delen daar ook met 1 a 2 weken binnen.

Foto? Paar bladzijdes terug staan de advertentie foto's, maar binnenkort maak zelf even wat betere!
 
Zo ik had vandaag eindelijk weer tijd voor de husky. :Y

Verder strippen
distributiekettingvervangen16.jpg


Carters inmiddels klaar en gaan dit weekend opgestuurd worden. *O*

Zoals reeds vermeld is het zwakke punt van het bouwjaar 2006 de distributie ketting. Deze is te zwak en rekt veel te snel. Ook ik was aan de beurt en er moet deze dus snel vervangen.

Benodigd heden:

Pakkingen (euro'tje of 50)
distributieketting26.jpg


Distributie ketting (€50)
distributiekettingvervangen27.jpg


Poelietrekker (€35)
distributiekettingvervangen15.jpg


Als je, zoals ik, te lang wacht met vervangen van de distributie ketting dan kan de membraanklep geraakt worden door de ketting.

Schade
distributieketting25.jpg


Je kan je voorstellen dat als er een groot stukje van de klep afbreekt de schade niet te overzien is.
distributiekettingvervangen1.jpg


Nieuwe klep
distributieketting23.jpg


Vanavond nog even wat klein werk gedaan...
distributieketting21.jpg

Uitlaat en radiateurs gepoetst en de kleppendeksel schoongemaakt.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag pakketjes binnengehad! *O*

Dag lang lopen kutten maar het is gelukt (op het doldraaien van 2 carter bouten na -O- )





 
Laatst bewerkt:
ziet er zeker netjes uit!
Welke handkappen heb jij er op? en hoe heb je die bevestigd? Heb je miss fotos van hoe hij vast zit?
Ik heb van die acerbis handkappen alleen nog niet gemonteerd want besteging setje paste niet...
 
Het zijn de handkappen van CeMoto. Speedhouse of bon hebben die zeker op voorraad (zijn 50euro ofzo). Je passen mooi in het stuureinde en passen net aan op het stuur.

Voila
 
Terug
Bovenaan Onderaan