Banden: Offroad+Allroad - Wat is jouw ervaring?

Welke band rijd jij?

  • - Avon

    Stemmen: 3 1,6%
  • - Bridgestone

    Stemmen: 14 7,6%
  • - Continental

    Stemmen: 22 11,9%
  • - Dunlop

    Stemmen: 12 6,5%
  • - Heidenau

    Stemmen: 38 20,5%
  • - Metzeler

    Stemmen: 19 10,3%
  • - Michelin

    Stemmen: 56 30,3%
  • - Pirelli

    Stemmen: 21 11,4%

  • Totaal aantal stemmers
    185

HummerH1

Die hard MF'er
28 feb 2010
358
1
Bedoeling van dit topic is ervaring met verschillende off road/enduro banden uit te wisselen.

Stem en schrijf je ervaring.

Mijn topic:
Africa Twin 1995 reviseren

- Kenda K270: erg goedkoop, goed op de weg, offroad redelijk

- Kenda K760: erg goedkoop, slijtvast, goed op de weg, goed offroad

- Trelleborg Tenmaster 754: goed op verhard, goed op zachte ondergrond. slijt snel

- Michelin Comp III: FIM aproved, goede band onder alle omstandigheden, op de weg
een beetje opletten.

- Mitas E-08: Goede wegband voor droogweer, bij nat weer OPLETTEN.

- Michelin Ankee: Goede wegband, perfect bij nat weer, slijtvast, geen offroad band.
 
Laatst bewerkt:
Met de enduro wielen er onder rij ik het meeste op straat, maar toch wel elke week een keer offroad. Heb met de K270 van kenda gereden voor en achter. Erg goedkoop, zijn echt super op straat en toch ook nog wel redelijk goed offroad. (bij blubber leggen ze het wel af)

kenda.jpg
 
Laatst bewerkt:
Sorry, dacht niet compleet te zijn met mijn pol, maar dat de eerste reactie er al niet bij zou staan had ik niet gedacht.

Weet iemand of je een pol aan kunt passen?

En een foto plaatsen van de band lijkt mij ook handig.
 
Rijd ook met Kenda...alleen dan de enduro variant k760. Errug tevreden over zelfs met crossbaan gebruik.
 
Achterbanden: eigen ervaringen.
Trelleborg Tenmaster 754. Verrassend goede band op zowel harde als ook zachte ondergrond. Staat alleen "Max speed130km/h" op, zal dan ook wel voor op de weg geschikt zijn. Voor mij de nr 1 (tot nu toe). Slijt niet erg hard, vergelijkbaar met de K760. Wel wat prijziger.
Mitas_XT754.jpg


754-rear-sport-extreme-r-18.png

Michelin CompIII: Zeer fijne band onder bijna alle omstandigheden , op de weg is het een beetje opletten. (FIM approved ,voor enduro wedstrijden geschikt)
michelin Comp III.jpg

michelin-enduro-competition-iiie_tyre_360_small.png

Metzeler extreme 6days: zie michelin Comp III (vergelijkbaar)
Metzeler_Six_Days_Extreme_Rear.jpg

Me-6daysextrem_product_sheet_460x500.jpg

Kenda Trackmaster K760: prima "middenmoter" rechtuit goede grip, in bochten wil deze soms wat verder uitstappen dan de Michelin Comp III. Minder geschikt voor gravel paden zoals in Noord Frankrijk, met name als er geremd moet worden . Gaat echter wel wat langer mee dan de meeste andere. Prijs is gunstig.
I_K3175.jpg


Kenda K270, leuk voor op de weg maar idd voor offroad geen aanrader. Geldt ook voor de voorband. Zie eerdere post.

Mitas E-08 prima wegband met een grof profiel. Leuk voor een Allroad niet voor Offroad. Dat geldt ook voor de voorband. Je kunt er behoorlijk hard de hoek mee om (op de weg) als het droog is. Natte omstandigheden; OPLETTEN!
e08-f-r.jpg


Voorbanden:
Michelin Comp IV : voor mij het beste wat je erop kunt hebben. Koersvast, goede grip, lost prima Slijt erg hard. (Plaatje zie boven)
Kenda Trackmaster K760 : wederom goede middenmoter wil nog wel eens wegglijden aan de voorkant (gaat echter wel wat langer mee dan de meeste andere)
 
Laatst bewerkt:
Kenda K760 :} super lekker bandje voor mij en mijn DRZ400, lekker over de weg naar het zand en de modder rijden en daar lekker knallen.
 
misschien wel ideetje om reacties zoals die van 'gassen' in de startpost te zetten.
 
Op dit moment rij ik met Metzeler extreme 6days. Het was geen bewuste keuze omdat deze bij levering op mijn nieuwe ktm zaten. Ze bevallen wel heel erg goed.
 
rij met pirelli.
goede banden en gaan lang mee.

en ben er dealer van dus om dan met michelin te gaan rijden lijkt ook raar.
 
Kenda K760, kost niet al teveel en is redelijk slijtvast. Je verslijt twee kenda's (die ook nog eens langer meegaan!) voor dezelfde prijs als 1 michelin..... Ben m'n motor nog aan het reviseren dus ik heb nog geen idee hoe deze band zich in rotsachtige omgeving gaat houden.

Voor zit er een vagere band, grand tour oid op.
 
misschien wel ideetje om reacties zoals die van 'gassen' in de startpost te zetten.

Goed idee ga ik doen. Maar is het ook mogelijk om de pol aan te passen?

Ik reed zelf de Michelin Anakee op mijn Africa Twin en mijn vrouw op haar Transalp.
Goede slijtvaste band zeker op nat wegdek, maar niet in het terrein.
full
 
Op mijn KLE liggen Heidenau K60 banden, in de koude seizoenen de K60 snowtex.
Heel goede ervaringen bij regenweer. Goed voor licht offroad. Op deze motor leg ik niks anders meer. Op gravelpaden vind ik ze super. Slijt snel, maar kosten ook niet veel.


DSC07738.jpg


En nog een linkje naar ervaringen: Heidenau Snowtex
 
Bedankt voor je reactie. Ga zelf ook voor deze banden. Als ze niet bevallen dan ben je geen kapitalen kwijt.
 
Op zowel mijn BMW GS Adventure als op de Tenere momenteel Conti's TKC.
Op de BMW is het een goede band, zolang je er maar mee uit het los zand en blubber blijft, alhoewel dat ook veel met gewicht en 19" voorwiel te maken heeft.
Op de Tenere kom ik er zelfs goed mee weg in de blubber en het losse zand. Daarmee aangevende dat dezelfde band op een andere motor toch ook veel kan uitmaken.
Volgende keer waarschijnlijk toch eens de Mefo's Stonemaster gaan testen op de Tenere. Zijn offroad toch weer beter.
 
ik heb jullie hulp nodig, ik heb een derbi senda 50cc crossbrommer (niet meer dan 100kg).
ik wil er elke dag mee naar werk, school, stad en dat soort ongein maar ook af en toe serieus raggen door de ergste blub die ik kan vinden,
heb een beetje gezocht, en kan nu niet kiezen tussen de kenda k760 en de k270.
als de k760s het uit kunnen houden op de weg ga ik zeker voor deze,
omdat ik bang ben dat ie gaat glijden bij regen of zoiets dergelijks zat ik te denken aan de k270 (alleen kom je dan niet uit de voeten in modder en zand).
en als ik voor de k760 welke voorband moet ik dan pakken aangezien de k760 voor 3 keer niks is (ga ik van uit).

misschien is de Trelleborg Tenmaster 754 waar gassen het over had wel wat, als die niet te prijzig is,


alvast bedankt he,


MVG yago.
 
Laatst bewerkt:
k270 pakken. Je rijd voornamelijk op de weg. En die band doet het nog best redelijk offroad hoor. Niet zo goed als een 760 offcource maar je zult toch een afweging moeten maken.
 
bedankt,

balen! k lees zulke zieke dingen over de 760, dat mensen er niet achter willen rijden omdat het een meteoren regen lijkt,
je hebt wel gelijk dat ik voornamelijk over de weg rij, alleen sinds me ktm 125 deruit is heb k de behoefte om soms heerlijk in de modder te spelen,

achja het zei zo,

nogmaals bedankt, meer reacties?
 
Laatst bewerkt:
Leg op een 50cc niet een al te grove noppenband, dit zal je je koppeling kosten. Ga in principe ook niet breder dan 100mm. En als die koppeling niet boeiit, setje Kyoto banden voldoen prima en niet duur 75Euro voor een set (incl verzending bij fitters).

full
 
Laatst bewerkt:
Bridgestone Battle Wing......prima bandje voor op straat, niet veel soeps offroad.

Plaats even een foto van internet of zo als je poost. Dat is gemakkelijker dan alle banden op te moeten zoeken als je een keuze wil maken.

Bridgestone Battle Wing
full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan