Schuiver

Stalkertje

MF veteraan
28 dec 2009
2.465
2
Hilversum
Facebook
Na vier weken m'n woon-werkverkeer route te rijden, gaat 't vandaag, de 13e van april, fout.
In de file, net na Naarden, richting A'dam en net voor de spitsstrook.
Door het harmonisch effect van de file, komt er op de linkerrijstrook (de rijstrook die in de spitsstrook "overgaat") een plekje vrij.
De blikker, waar ik op dat moment NAAST reed, denkt: "Oh, laat ik de spitsstrook eens pakken".
Hij deed z'n richtingaanwijzer aan en stuurde, in dezelfde beweging, in.
Ik reed ter hoogte van zijn linker voorportier, dus typisch een gevalletje van: niet in de spiegels kijken en de dode hoek verwaarlozen.

Toen ik z'n knippertje zag, wist ik dat 't foute boel was.
Hij ramde tegen m'n rechter kuip aan, waardoor z'n linker voorportier + dorpel ingedeukt zijn, door de klap en het afsnijden, werd ik naar de grond gedrukt en gleed m'n motor, en ikzelf, over de linkerzijde tot stilstand.
Gelukkig bevond zich links geen auto en de auto's achter ons remden op tijd.

Schade aan m'n kleding:
Jas/broek/helm/tanktas/linker laars en linker handschoen


Schade aan de Kawasaki ZZR-250:
linkertop & -onderkuip, linker clignoteur, voorspatbord, voorvork, jiffy, versnellingspook, linker achterkuip, linker uitlaat, koppelingshendel, linker spiegel, linker stuuruiteinde, rechter onderkuip en versnellingsbak.

Schade aan mezelf:
Beurse linker heup met een mooie schram erop


Na schadeformulier ingevuld te hebben ging meneer weer op pad. Fiets en ikzelf zijn opgehaald door de berger en duurt maximaal 3 dagen voordat de fiets bij m'n kawa dealer staat (v/d Bunt). Nu afwachten hoe de begroting uitpakt...

Foto's (door mezelf gemaakt, dus geen top kwaliteit):
image892.jpg

image893.jpg

image894a.jpg

image895.jpg

image896.jpg

image897v.jpg

image898.jpg

image899x.jpg

image900.jpg

image901.jpg

image902u.jpg

image903f.jpg

image904.jpg

image905y.jpg

image906.jpg

image907t.jpg

image908.jpg

image909.jpg

image910.jpg

image911.jpg

image912.jpg
 
Laatst bewerkt:
Shit zeg.....en hoest nu met jou? Hoe reageerde de bestuurder? Succes met de afhandeling.... :Y
 
Zonde man :( . En het was nog wel zo een mooie motor :o :Y . Gelukkig ben je zelf nog redelijk in orde, dat is nog wel het belangrijkste. Nu maar hopen dat de verzekeraar snel gaat uitkeren ;) .

Sterkte met het herstel ;) .

Je helm zou ik wel vervangen voor de zekerheid, geen risico mee nemen :N
 
Laatst bewerkt:
Nou daar ben je mooi mee zeg! Hopelijk verloopt de verdere afhandeling voorspoedig! Je motor bevindt zich wel in een luxe gezelschap :P
 
Hoe reageerde de bestuurder?
"Sorry, didn't see you..."

Balen, Stalkertje... Reed je tussen de file door?
't Zijn meestal vervelende files daar: veel snelheidsverschil, veel heen en weer geschuif in de rijen. Ik hoop idd dat je de schade zonder problemen op de verzekering van die koekblikker kunt verhalen.
 
Zie ik daar een rev-it dragon jas? Beetje stomme vraag maar, hoe beviel het? Heb 'm zelf ook..

Verder enorm balen natuurlijk. Hoop dat het snel afgehandeld is! :)
 
Bah wat vervelend :(. Gelukkig het je zelf niks!
Hoop voor je dat de verzekering snel uitkeert zodat je snel je motor kan laten fixen / andere motor kan kopen / nieuwe kleding hebt!!
 
Succes met de afhandeling. Gelukkig zelf niet al te serieus gewond. Spierpijn zal wel erg zijn. Gisteren ook een aanrijding gehad met een busje wat mij niet zag en voor mij dook toen er beetje file-vorming was. Geen pretje iig.
 
Balen, gelukkig heb je zelf weinig. De schade valt in eerste opzicht ook redelijk mee, maar in euro's loopt dat heel gauw op.

Altijd opletten als er een gaatje vrij komt in de file, dan kan je er donder op zeggen dat er eentje er tussen wil. 1x precies hetzelfde meegemaakt, gelukkig had ik 'm heel snel door, ben met 'm dat gat in gereden en zo via de vluchtstrook een paar auto's verder weer ertussen gegaan. Had niet veel gescheeld of ik kon een zelfde soort foto's maken als jij. :(
 
Heb je getoeterd en uitgeweken?
Ik ben tegen. Manlief is 2x bij een noodgedwongen uitwijkpoging onderuitgegaan (1x motor economisch totall loss, 1x vrijwel) waarbij de uitwijkpoging idd geslaagd was. Bij de 2e keer wilde die koekblikker beweren dat het zijn schuld niet was omdat hij niks gemerkt had. Mijn man kan heel link kijken (weet ik), en die koekblikker heeft uiteindelijk braaf de formulieren ingevuld.

Als je dan toch plat gaat, kun je maar beter ook een deuk in het koekblik maken.
 
Laatst bewerkt:
O, was jij dat mijn vrouw belde me al bezorgt op of ik nog leefde :Y Ze had het op de Radio gehoord en ik zij elke dag hetzelfde stuk.

Sterkte met de afhandeling.
 
Ik ben tegen. Manlief is 2x bij een noodgedwongen uitwijkpoging onderuitgegaan (1x motor economisch totall loss, 1x vrijwel) waarbij de uitwijkpoging idd geslaagd was. Bij de 2e keer wilde die koekblikker beweren dat het zijn schuld niet was omdat hij niks gemerkt had. Mijn man kan heel link kijken (weet ik), en die koekblikker heeft uiteindelijk braaf de formulieren ingevuld.

Als je dan toch plat gaat, kun je maar beter ook een deuk in het koekblik maken.
Met die argumentatie kan je beter helemaal niet meer proberen een ongeluk te voorkomen. Enig idee wat er gebeurt als die auto over je heen rijdt? Dat lijkt me toch wat hogere prioriteit hebben als jullie centjes die jullie (hieronder ook) allebei gewoon hebben gehad...

Ik heb de laatste paar ritten toevallig 2 keer zo'n akkefietje gehad en in beide gevallen de situatie kunnen redden. Uitwijken kan ook met gas of rem he..
 
Laatst bewerkt:
Ik ben tegen. Manlief is 2x bij een noodgedwongen uitwijkpoging onderuitgegaan (1x motor economisch totall loss, 1x vrijwel) waarbij de uitwijkpoging idd geslaagd was. Bij de 2e keer wilde die koekblikker beweren dat het zijn schuld niet was omdat hij niks gemerkt had. Mijn man kan heel link kijken (weet ik), en die koekblikker heeft uiteindelijk braaf de formulieren ingevuld.

Als je dan toch plat gaat, kun je maar beter ook een deuk in het koekblik maken.

Mee eens, heb zo zelf ook een auto meegemaakt die vond dat het zijn schuld niet was omdat ik hem niet geraakt heb. Heeft een jaar, inclusief rechtsbijstand, geduurd voor ik mijn centen had..:(

Alhoewel ik wel denk dat je met uitwijken er vaak zelf beter vanaf komt. Het is dus kiezen tussen 2 slechte opties!

@TS: klote, jammer van de motor, mooi dat je zelf niet veel hebt. Succes met de afhandeling!
 
Laatst bewerkt:
Kut man...Schele koekblikkers!!
Uit ervaring weet ik dat je vooral werkelijk alle maar dan ook echt alle schade die je hebt op te geven bij je verzekering!!! Anders krijg je het ook niet vergoed!!!!
 
Ah, waardeloos, zeg!!! Gatver!
Die blikkers kijken soms ook echt niet uit!

Sterkte met het verwerken, die ZZR komt er wel weer bovenop!
 
Ik ben tegen. Manlief is 2x bij een noodgedwongen uitwijkpoging onderuitgegaan (1x motor economisch totall loss, 1x vrijwel) waarbij de uitwijkpoging idd geslaagd was. Bij de 2e keer wilde die koekblikker beweren dat het zijn schuld niet was omdat hij niks gemerkt had. Mijn man kan heel link kijken (weet ik), en die koekblikker heeft uiteindelijk braaf de formulieren ingevuld.

Als je dan toch plat gaat, kun je maar beter ook een deuk in het koekblik maken.

Dat is toch wel een geniale opmerking hoor, ga ik ook gebruiken *D

''Meneer, u reed zojuist 100 km/h te hard!!''

''Hmm, niks van gemerkt hoor, ik rij weer verder, aju!''

_O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan