Scarver topic & Scarver forum! Deel 2

Postman_Pat

@lilou_the_petitbasset op insta
10 mei 2005
1.431
42
Zo, omdat we over de 2500 posts heen zitten (eindelijk!)

Is het nu tijd voor Deeltje 2. Alles wat met de Scarver te maken heeft, en dingen die we hebben meegemaakt kan je hier terug vinden of op zoeken in

Deel 1 Scarver topic & Scarver forum!

Dus laten we lekker verder gaan kletsen over de onvolprezen Scarver:






Voor meer foto's van de Scarver verwijs ik je naar " Flickr".
Als je foto's wilt toevoegen kan dat, gebruik alleen geen photobucket meer, maar flickr ofzo.

Voor parts fiches :
Onderdelen (met nummers tbv bestellen bij dealer)

Voor wat handige dingen (service van de CS. Aan/Opbouw accessoires):
F650CS Wiki
 
Laatst bewerkt:
Uhh, het was maar een geintje hoor ...
Plaats gerust zoveel mogelijk foto's met aanpassingen (negatief + positief).
Komt alleen maar ten goede van dit topic en betreffende bezoekers.

Moest trouwens even op zoek naar het wachtwoord voor Photobucket. heheh....Maar kan er weer bij.
 
Moest trouwens even op zoek naar het wachtwoord voor Photobucket. heheh....Maar kan er weer bij.

*O* Jeeeeeeee, deel twee is een feit !!! *O*
Zegt genoeg denk; over de scarver raak je niet gauw uitgesproken!

Ennuh Postman, ik had je dat wachtwoord ook wel kunnen geven hoor.
Maar wat ben van plan dan?
 
Laatst bewerkt:
Mijn achterband is versierd met een een kruiskopschroef, gvd!

Dus vandaag fiets ik. '(
Krijg je pijn in je nek van, want een fietsfiets heeft geen achteruitkijkspiegels, heel onhandig. :P
 
Laatst bewerkt:
Das balen! Laat je de band repareren of wordt het een nieuwe?
Als het een nieuwe wordt ben ik wel benieuwd naar je keuze.

P.S. heb ik nu toch een toermotor? Ik dacht dat ik een gooi en smijt, speelfiets had......! Enfin, dan ga ik maar lekker toeren :]
 
Laatst bewerkt:
Das balen! Laat je de band repareren of wordt het een nieuwe?
Als het een nieuwe wordt ben ik wel benieuwd naar je keuze.

P.S. heb ik nu toch een toermotor? Ik dacht dat ik een gooi en smijt, speelfiets had......! Enfin, dan ga ik maar lekker toeren :]

Dat is toch gelijk aan gooien en smijten? :9
 
Hallo allemaal,

Laat ik ook maar weer eens een postje doen. Alweer zolang geleden.
Nog steeds rij ik lekker op mijn blauwe muis. De olie is net weer ververst en hij rijdt weer heerlijk soepel.

Afgelopen weekend zijn we weer gezegend in Grubbenvorst. Er waren heel veel motoren die kant opgereden. Volgens mij meer dan anders. Ik heb er geen andere Scarver gezien.
Op de heenweg bij een tankstation werd mij nog gevraagd wat voor soort motor ik had. Meneer zocht een lage motor voor zijn vrouw, die was niet zo heel erg groot. Moest ik wel om lachen, het blijft nu eenmaal een feit dat deze motor geschikt is voor kleine mensen!

Vorig jaar heb ik niet veel gereden. Dit jaar gaan we voor de herkansing. We willen toch wel kilometers maken dit jaar. De elfstedentocht gaan we in ieder geval weer rijden. Ook zo gezellig.

Groetjes,
Vivascarver
 
Grubbenvorst stond ook op mijn agenda; hoog tijd dat ik eens gezegend de weg op ga. Jammer genoeg heeft mijn vrouw (1,56m) nog altijd problemen met afstijgen. Achterop klimmen gaat prima maar er weer af is, om de een of andere reden, een enorm probleem. Op mijn vorige motoren had ze dat probleem niet. Om nu met een keukentrapje achterop te gaan rijden of altijd bij zo´n betonnen bloembak te stoppen is me ook te gek.

Ik ben daarom maar in mijn eentje ga toeren, afgelopen zondag, en dan ga ik niet zover (zit ze weer de hele dag alleen thuis, zucht.....).

Jammer!
 
Heb gisteren een tocht van goed 450km, maar be helaas ook géén Scarvers gezien.
Wel wil ik de mensen hier graag tippen om eens een ritje te maken richting De Steeg.
En ga daar via de Diepesteeg noordwaarts ...
Die weg gaat over in de Beekhuizenseweg, en die is gaaaaaaf !!!
Volg'm helemaal tot Rozendaal (een paar km verderop).
Je vraagt je al gauw af of je nog wel in nl bent.
O, en neem een fototoestel mee, onvergetelijk!

Je kan ook even spieken met Google Streetview.
Have fun!
 
Laatst bewerkt:
Grubbenvorst stond ook op mijn agenda; hoog tijd dat ik eens gezegend de weg op ga. Jammer genoeg heeft mijn vrouw (1,56m) nog altijd problemen met afstijgen. Achterop klimmen gaat prima maar er weer af is, om de een of andere reden, een enorm probleem. Op mijn vorige motoren had ze dat probleem niet. Om nu met een keukentrapje achterop te gaan rijden of altijd bij zo´n betonnen bloembak te stoppen is me ook te gek.


Misschien is het een idee om het deel van je zadel waar je vrouw zit, te laten verlagen (je duozit bedoel ik dan). Er zit namelijk genoeg polstering om dit voor elkaar te krijgen.



Ik ben daarom maar in mijn eentje ga toeren, afgelopen zondag, en dan ga ik niet zover (zit ze weer de hele dag alleen thuis, zucht.....).

Jammer!

Dit heb ik dus ook, af en toe kan ik wel met vrienden weg. Maar ook weer niet te ver, omdat wij thuis ook nog een kleintje hebben van bijna 2. En mijn vrouw niet 3 dagen alleen met de kleine thuis wil zijn. Overigens roept mijn dochter wel bij elke motor (of scooter) die ze ziet, PAPPA!!!..... *O* , zelfs als ik naast haar loop... _O-
 
Heb gisteren een tocht van goed 450km, maar be helaas ook géén Scarvers gezien.
Wel wil ik de mensen hier graag tippen om eens een ritje te maken richting De Steeg.
En ga daar via de Diepesteeg noordwaarts ...
Die weg gaat over in de Beekhuizenseweg, en die is gaaaaaaf !!!
Volg'm helemaal tot Rozendaal (een paar km verderop).
Je vraagt je al gauw af of je nog wel in nl bent.
O, en neem een fototoestel mee, onvergetelijk!

Je kan ook even spieken met Google Streetview.
Have fun!

Daar ben ik ook al eens geweest (maar dan op de fiets) en daar is het inderdaad heeeeeeeel mooi. Maar ja wat wil je, de Posbank ligt er ook niet al te ver uit de buurt. En dat is toch een heel bekend stukje nederland. Lekker heuvelachtig en zelfs hier en daar een hairpin.
 
Hoi Postman,

Ik weet niet zeker of het de hoogte van het zadel is, het lijkt me eerder dat de voetsteuntjes voor de duo aan de hoge kant zitten waardoor de afdaling naar de grond te ver is. Zo op het eerste gezicht lijkt het verlagen van de voetsteuntjes niet zo eenvoudig, de uitlaat zit in de weg.

Ze is ook niet zo soepel de laatste tijd; teveel Xco gedaan op de sportschool denk ik. Ik zal eens beginnen over yoga......
 
Das balen! Laat je de band repareren of wordt het een nieuwe?
Als het een nieuwe wordt ben ik wel benieuwd naar je keuze.

Bij mijn vorige spijker-in-band (anderhalf jaar geleden) had ik al ontdekt dat garages dat niet (meer) wilden doen, repareren, het schijnt niet (meer) te mogen.

Vervangen dus, volgens mij Michelin Pilot Road 2 uit mijn blote hoofd (eigenlijk niet met mij overlegd, ik neem aan dat ze dezelfde band als vorige keer standaard hebben genomen).

280 euro kwijt - ik haat die bmw-garage prijzen. Maja, ik had ook de vorige keer al ontdekt dat andere garages niet het juiste bmw-gereedschap hebben voor een simpele bandenwissel.
 
Enig idee welk speciaal gereedschap nodig is? Ik heb wel een grote zwarte dop onder mijn zadel liggen die, zo te zien, op de achteras moet. Een ander probleem is natuurlijk dat er geen middenbok onder zit en de achtervork enkelzijdig is. Lastig bij demontage van het achterwiel. Daar heeft Wunderlich de CS-centerlifter voor: http://www.wunderlich.de/frame.php?MakeLang=wunderlich&MakeLangID=1&lay1=2&lay2=8&lay3=11&lay4=4&prodid=5524035 (Motorradzubehör » wunderlich.de | Alles für Ihre BMW)

Ik denk dat ik zo´n ding maar aanschaf, ook wel handig bij het poetsen en sleutelen.

Wat betreft de banden heb ik 3 kandidaten in gedachten: Michelin Pilot Road II (altijd goed), Bridgestone BT-023 (nog testen afwachten) of de Metzeler Z6 (duur, stuurt scherp). Gelukkig heb ik nog even tijd, tenzij ik ook een spijker/schroef op mijn pad krijg :(
 
Had ik weer.....

Wilde ik gistermiddag weg bij mijn werk, wilde Muisje niet meer starten. -O-
Maakte wel contact met de sleutel, maar vervolgens klonk het alsof er ergens een contactpuntje los zat. En wanneer ik de startknop in drukte ging alles dood. Hmmmmm niet fijn dit. :(

Gelukkig zit er een motorgarage vlak om de hoek (KMS motoren), dus Muisje daar naartoe geduwd (wel zwaar hoor).
De aardige meneer van de garage heeft mijn motor vervolgens (2x) aan de praat moeten krijgen door gewoon 12V direct op de startmotor te zetten. De 1e keer sloeg ie af na even stationair te hebben gedraaid en de 2e keer hebben we gewoon het stationair verhoogd door het gas iets open te draaien. Ben gelukkig thuis thuis gekomen zonder kleerscheuren. Maar toch maar eens kijken wat dit probleem zou kunnen zijn.
Mijn opties zijn:

- lege accu (lijkt me stug want ik ben zonder problemen die ochtend naar mijn werk gereden)
- defect contactslot
- kabelbreuk ergens.....

Iemand anders hier nog ideeen?
 
Heb iets soortgelijks met mijn motor ook gehad. :(
Bij mij was het gedeelte onder mijn contactslot kapot.
Heb ik gewoon zelf kunnen vervangen,het onderdeel bij de bmw dealer besteld en kwestie van een stekker losmaken en het nieuwe stekkertje er weer opzetten *D
veel suc6 ermee .
Mijn laatste pech was met mijn brandstof pomp,Ineens gaf hij geen benzine meer bwwwwwwwww ,
maar dat was gelukig alleen maar een los draadje ..

Heb ook nog een leermomentje met mijn benzine klep gehad, altijd opletten dat je hem dichtzet voordat je opstapt,ik deed dat niet en trapte dus heel de klep van mijn motor.

Heb BTW alweer 80ooo km gereden op mijn scarvertje, heeft ondertussen aardig te lijden aan pekelschade ,daar kunnen ze blijkbaar niet zo goed tegen.

Heb wel nog steeds de zelfde riem er onder liggen :} dus al 80k, die dingen zijn onverwoestbaar.(afkloppen!)
Ben wel benieuwd hoelang ik er nu nog mee kan rijden hij ziet er nog steeds goed uit.
Groet Dick
 
Zou contactspray in het slot/schakelaar nog wat kunnen uitmaken. (dit soort dingen krijg je natuurlijk wanneer je motor altijd buiten staat, en je te gemakzuchtig bent om de hoes er elke keer omheen te gooien)
 
Heb wel nog steeds de zelfde riem er onder liggen :} dus al 80k, die dingen zijn onverwoestbaar.(afkloppen!)
Ben wel benieuwd hoelang ik er nu nog mee kan rijden hij ziet er nog steeds goed uit.
Groet Dick

Nou; RESPECT
Bij mij gingen ze om de 40.000 kapot :(
En das gééééén goedkope grap ... @#$
Reden genoeg om nu met een cardan rond te rijden.
Maar owee als die ook kapot gaat (k-tjing=€€€'s).

Nog vele veilige km's ermee Dick!
 
Gegroet allen.

Ik heb sinds enige tijd een BMW F650 CS in de garage staan. Een slecht getimede armbreuk en een voorlopig rijbewijs later kan en mag ik er inmiddels zelfs mee rijden, zij het (voorlopig) enkel binnen de Belgische landsgrenzen en zonder passagier, met een blauwe L achteraan...

bj 2001 - ong. 13000 kilometer - net groot onderhoud gehad met nieuwe banden & batterij (lang stilgestaan) - zwart met blauw zadel - hardcase tankkoffer & een lelijke doch handige originele BMW-topkoffer...
Vorige eigenaar was mijn vader, dus hij is in prima staat ; hij promoveerde naar een 1150 RT.

Ik heb het topic 'even' doorgelezen. Handige info, vooral mbt de mogelijkheid van een verhoogde ruit / het verwijderen van de ruit ten behoeve van de windbescherming.

Groetjes,

Tom
 
Gegroet allen.

Ik heb sinds enige tijd een BMW F650 CS in de garage staan. Een slecht getimede armbreuk en een voorlopig rijbewijs later kan en mag ik er inmiddels zelfs mee rijden, zij het (voorlopig) enkel binnen de Belgische landsgrenzen en zonder passagier, met een blauwe L achteraan...

bj 2001 - ong. 13000 kilometer - net groot onderhoud gehad met nieuwe banden & batterij (lang stilgestaan) - zwart met blauw zadel - hardcase tankkoffer & een lelijke doch handige originele BMW-topkoffer...
Vorige eigenaar was mijn vader, dus hij is in prima staat ; hij promoveerde naar een 1150 RT.

Ik heb het topic 'even' doorgelezen. Handige info, vooral mbt de mogelijkheid van een verhoogde ruit / het verwijderen van de ruit ten behoeve van de windbescherming.

Groetjes,

Tom

:W Welkom ennuh een piccie kan geen kwaad, op de wiki staat nog meer informatie, maar je kan het wel altijd hier vragen. Over de ruit zijn verschillende meningen. Ik ben van mening dat je ook best zonder ruit kan rijden (zeker in de zomer is dit lekker i.c.m. een doorwaai-jas. Wellicht dat mijn mening ooit veranderd indien er een hoger scherm komt. ;)
 
Nou vanochtend was het dus weer raak. :( Muisje wilde weer niet starten.

Weer hetzelfde probleem als vorige week donderdag. -O-
Kan echter niet de accu zijn, want die heeft nu 3 dagen aan de oplader gehangen.
Blijft over de startknop, of de startschakelaar (schakelaar onder je contactslot).

Waarom kapt dit ding er nu ineens mee? Vorige week was er nog niets aan de hand, en nu weigert de CS gewoon alle dienst. grrrrrrrrrr B|
 
Terug
Bovenaan Onderaan