Het honda Africa Twin topic deel *O*

Wanneer gaan we toeren?

  • za of zo 20-21 aug

    Stemmen: 2 22,2%
  • zo of zo 3 - 4 sept

    Stemmen: 7 77,8%
  • za of zo 17-18 sept

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    9
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja, zit zeker wat in, alleen heb ik hier thuis, sinds kort, bijna al het gereedschap wat ik me maar wensen kan! *D

Dat heb ik al jaren, en dat neem ik meestal mee, eigen spullen sleutelen het lekkerst, en niemand die het uit je jatten kan trekken *D
 
Hallo M-F-ers,

Ik heb een paar vragen welke vast al een aantal keren gesteld zijn, maar ik stel hem gewoon toch :)

-Wat is het verschil tussen een Africa Twin en een Transalp?

-Wat zijn een beetje normale prijzen van deze motoren?

-Waar moet ik behalve de algemene onderdelen, opletten bij de aankoop? (mankementjes etc.)

-Weet of heeft iemand een leuke fiets te koop?

Bij voorbaat dank!
John
 
Laatst bewerkt:
voor 3/4 van je vragen zie vorige pagina (of 2 terug ^^ )
normale prijzen tussen de 3000 en 5500, waarin de kleur/bouwjaar/type bepalend zijn.

***EDIT***

boven aan pagina 30 staan 2 reply's op de vragen die je stelde

*** Zucht EDIT 2 ***

aangezien jullie gewoon niet snel genoeg replyen hier maar een edit.
Gaat er nog iemand naar de MFMM dit weekend? :D
Ik zal er iig zijn en zal het eea recorden met het nieuwe speelgoed 8-)
 
Laatst bewerkt:
voor 3/4 van je vragen zie vorige pagina (of 2 terug ^^ )
normale prijzen tussen de 3000 en 5500, waarin de kleur/bouwjaar/type bepalend zijn.

***EDIT***

boven aan pagina 30 staan 2 reply's op de vragen die je stelde

*** Zucht EDIT 2 ***

aangezien jullie gewoon niet snel genoeg replyen hier maar een edit.
Gaat er nog iemand naar de MFMM dit weekend? :D
Ik zal er iig zijn en zal het eea recorden met het nieuwe speelgoed 8-)

gevonden, gevonden, gevonden. Inmiddels ook wat advertenies op de gebruikelijke sites gevonden.

danku! :)
 
Ik ga deze keer niet naar de MFMM.
Ben dan met de AT in Zwitserland. :]
Zal proberen wat mooie foto's te maken.
 
Laatst bewerkt:
Hallo M-F-ers,

Ik heb een paar vragen welke vast al een aantal keren gesteld zijn, maar ik stel hem gewoon toch :)

-Wat is het verschil tussen een Africa Twin en een Transalp?

-Wat zijn een beetje normale prijzen van deze motoren?

-Waar moet ik behalve de algemene onderdelen, opletten bij de aankoop? (mankementjes etc.)

-Weet of heeft iemand een leuke fiets te koop?

Bij voorbaat dank!
John


dit is al een paar keer hier voorbij gekomen, zou zeggen lees het eens door en als je dan nog vragen heb, stel ze dan maar.
 
WAT wil je er precies mee gaan doen ??

Tip: koop géén Alp voor je op een Twin hebt gereden *D

Eerder in dit topic staat vermeld dat een Twin niet de gooi en smijt fiets is, die een Alp wel is.. en dat is wel iets WAT ik ermee wil doen.

Ik wil er langere ritten mee rijden, maar ook af en toe een stukje onverharde weg.
 
Eerder in dit topic staat vermeld dat een Twin niet de gooi en smijt fiets is, die een Alp wel is.. en dat is wel iets WAT ik ermee wil doen.

Ik wil er langere ritten mee rijden, maar ook af en toe een stukje onverharde weg.

Mwahhh. dat gooi- en smijt verhaal valt nog te bezien *D ik moet de Alp nog tegenkomen die me voorbij komt op een dijk })
Ook op een twin is het mogelijk om de rullen aan je banden te rijden; kwestie van wennen, en een beetje lef; ik kan je vertellen dat er bij mij geen schaamrandje te bekennen is op mijn banden, zowel voor als achter niet, en steppies aan de grond op de rotonde is ook geen enkel probleem als je fatsoenlijke banden hebt :P

Het ligt ook een beetje aan jezelf; een twin is een stuk hoger in vergelijking met een Alp, maar ook een stukje zwaarder, maar zoals je weet is gewicht een non issue zodra je rijdt. Als je zelf wat steviger of wat langer bent, zou ik voor een AT gaan; ik ben 1.88 en een kilootje of 95 denk ik, en als ik op een Alp zit, ziet het er niet uit, en het voelt ook of ik op een brommertje zit :+

Als je echt in mul zand rijdt (wat niet veel mensen doen/durven met een zwaardere allroad) is het gewicht wel wat meer een issue, maar dat heeft de mannen er 15 jaar geleden ook niet van weerhouden om op een AT door de woestijn naar Dakar te rossen (en diverse keren te winnen 8-)), het is maar hoe je het bekijkt natuurlijk ;)
Voor een onverhard paadje draaien allebei de motoren hun hand niet om, dus daar moet je je keuze niet van af laten hangen denk ik :P

Veel Alpers die een keertje op een Twin rijden zijn instant verkocht en switchen, er zijn zelfs gevallen bekend van dames op de club die na jaren Alpen ineens de twin hebben gevonden, en er nog mee offroad gaan rijden ook :}
 
Mwahhh. dat gooi- en smijt verhaal valt nog te bezien *D ik moet de Alp nog tegenkomen die me voorbij komt op een dijk })
Ook op een twin is het mogelijk om de rullen aan je banden te rijden; kwestie van wennen, en een beetje lef; ik kan je vertellen dat er bij mij geen schaamrandje te bekennen is op mijn banden, zowel voor als achter niet, en steppies aan de grond op de rotonde is ook geen enkel probleem als je fatsoenlijke banden hebt :P

Het ligt ook een beetje aan jezelf; een twin is een stuk hoger in vergelijking met een Alp, maar ook een stukje zwaarder, maar zoals je weet is gewicht een non issue zodra je rijdt. Als je zelf wat steviger of wat langer bent, zou ik voor een AT gaan; ik ben 1.88 en een kilootje of 95 denk ik, en als ik op een Alp zit, ziet het er niet uit, en het voelt ook of ik op een brommertje zit :+

Als je echt in mul zand rijdt (wat niet veel mensen doen/durven met een zwaardere allroad) is het gewicht wel wat meer een issue, maar dat heeft de mannen er 15 jaar geleden ook niet van weerhouden om op een AT door de woestijn naar Dakar te rossen (en diverse keren te winnen 8-)), het is maar hoe je het bekijkt natuurlijk ;)
Voor een onverhard paadje draaien allebei de motoren hun hand niet om, dus daar moet je je keuze niet van af laten hangen denk ik :P

Veel Alpers die een keertje op een Twin rijden zijn instant verkocht en switchen, er zijn zelfs gevallen bekend van dames op de club die na jaren Alpen ineens de twin hebben gevonden, en er nog mee offroad gaan rijden ook :}


een twin heeft betere veren van huis uit , frame is een stuk stijver en daar heb je juist met strak sturen lol van........
en een twin met het 750 cc blok heeft gewoon een stuk meer koppel ,, zuipt wel iets meer.

had eerst ook een alp maar na een stukje op een twin was ik om
 
Het zóu een optie kunnen zijn om FF langs te tuffen, maar alleen als er wat meer AT's komen, ik heb anders niet zo veel te zoeken daar tussen al die mooiweer stormtroopers met hun witte laarsjes :+

haha, maar altijd wel een bonte verzameling motoren ^.^
ik doe stiekem altijd KTM zoeken O-)
 
Ik sta weer voor de aankoop van een nieuwe kettingset, maar ik wil eerst hier even informeren. Met de laatste set heb ik geen 10Dkm gehaald. Welk merk, type raden jullie aan?

Ik lees hier dat reinigen van de ketting onnodig is, maar ik rij ook vaak off-road en dan kan je toch niet anders, of toch?
 
Ik sta weer voor de aankoop van een nieuwe kettingset, maar ik wil eerst hier even informeren. Met de laatste set heb ik geen 10Dkm gehaald. Welk merk, type raden jullie aan?

Ik lees hier dat reinigen van de ketting onnodig is, maar ik rij ook vaak off-road en dan kan je toch niet anders, of toch?

Ik maak hem alleen schoon als hij écht té ranzig is, maar meestal voldoet een een flinke plas en de scottoiler op standje 9 op de terugweg; had 'ie maar geen ketting moeten worden :+

Door offroad en zand slijt hij natuurlijk gewoon harder, ik denk niet dat je daar heel veel aan gaat verhelpen door hem schoon te maken ;)
 
Ik sta weer voor de aankoop van een nieuwe kettingset, maar ik wil eerst hier even informeren. Met de laatste set heb ik geen 10Dkm gehaald. Welk merk, type raden jullie aan?

Ik lees hier dat reinigen van de ketting onnodig is, maar ik rij ook vaak off-road en dan kan je toch niet anders, of toch?


ik vind 8 a 9 K niet onacceptabel voor een AT die gebruikt word waar ie voor ontworpen is.

Ik moet eigenlijk ook een andere set hebben, DID schijnt behoorlijk goed te zijn.

een AT heeft wel niet zoveel pk , maar wel redelijk wat koppel , en een 2 cilinder rukt echt aan de ketting daar een 4 cilinder veel meer arbeid slagen heeft en een constantere power stream

ik spuit regelmatig vet als ik terug kom van een rit , dan is de ketting iets warm en trekt het er beter tussen
 
Hallo Africa Twiners!!! :)

Mogelijk dat één van jullie mij kan helpen.

Ik ben opzoek naar een slotje voor een rdo3 achterkap. Bij mij is die afgebroken B|, dus hopelijk heeft één van jullie die thuis liggen?

Groeten,

Donny
 
Mijn AT staat nu in het regenachtige Zwitserland.
Dat ding zuipt nog meer dan de eigenaar.

Foto's komen nog.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan