Het honda Africa Twin topic deel *O*

Wanneer gaan we toeren?

  • za of zo 20-21 aug

    Stemmen: 2 22,2%
  • zo of zo 3 - 4 sept

    Stemmen: 7 77,8%
  • za of zo 17-18 sept

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    9
Status
Niet open voor verdere reacties.


het eerste wat bij me op komt dat het inderdaad een stelletje suffers zijn bij Honda ieder merk heeft één of meerdere all roads in het program ,, en honda heeft alleen de transalp XL700 die niet eens in de schaduw van de oude TA kan staan en niet eens in de buurt komt van een AT...

wat ik wel denk is dat de BMW F800GS het dichtste bij de AT in de buurt komt.
de rest is te weinig off road, of te zwaar, aan 100 + pk heb je in het zand niks aan. of te kwetsbaar......


Honda zou heel erg snel een nieuwe pure all road uit moeten brengen en dan kunnen ze best een XL variant als varadero kunnen uitbrengen en een XR versie als AT
en dan een 800 cc en een 1200 cc model ,, iedereen blij. en dan een laag gewicht voor het 800 cc met de naam AT ,, maar dan ook als F 800GS killer ......
 
Sinds kort is deze van mij. Een rd03 uit 1988. Tot nu toe tevreden mee. Enige probleempje is dat knipperlichtindicator op dash het niet doet. Knipperlichten zelf wel. Iemand idee waar dit aan kan liggen? Moet dash eraf of is het een fuse? Verder boutjeas van hitteschild van uitlaatbocht afgebroken.
Topic toegevoegd aan favoriet.
 
Laatst bewerkt:
http://img696.imageshack.us/img696/2746/md001719.jpg
http://img198.imageshack.us/img198/8527/md001717.jpg
tjonge jonge lukt me niet meer om fotos zichtbaar te plaatsen
 
Laatst bewerkt:
Een ouwetje ;)

md001719.jpg


md001717.jpg


Erg gaaf met die rally look ;)
 
Een ouwetje ;)

[http://img696.imageshack.us/img696/2746/md001719.jpg (afbeelding)]

[http://img198.imageshack.us/img198/8527/md001717.jpg (afbeelding)]

Erg gaaf met die rally look ;)


Mooi ding,, erg puur ,, zuinig op zijn, die zullen op termijn meer waard worden dan de latere RD07(a)
 
Staat mooi de nummerplaatbevestiging maar raak je de plaat niet een keer kwijt???.
ps wil die KTM ook wel een keer van je lenen :9~
 
Laatst bewerkt:
het eerste wat bij me op komt dat het inderdaad een stelletje suffers zijn bij Honda ieder merk heeft één of meerdere all roads in het program ,, en honda heeft alleen de transalp XL700 die niet eens in de schaduw van de oude TA kan staan en niet eens in de buurt komt van een AT...

wat ik wel denk is dat de BMW F800GS het dichtste bij de AT in de buurt komt.
de rest is te weinig off road, of te zwaar, aan 100 + pk heb je in het zand niks aan. of te kwetsbaar......


Honda zou heel erg snel een nieuwe pure all road uit moeten brengen en dan kunnen ze best een XL variant als varadero kunnen uitbrengen en een XR versie als AT
en dan een 800 cc en een 1200 cc model ,, iedereen blij. en dan een laag gewicht voor het 800 cc met de naam AT ,, maar dan ook als F 800GS killer ......

Het kan heel simpel: Neem een nieuwe Transalp en zet er een goede UP side down vork in, top achtervering er in en natuurlijk een 21 inch voorwiel + noppenbanden voor en achter, goede carterbescherming ;)

Heeft Honda 2 types Transalp, all- road en off-road.
Ik hou het lekker bij de AT. _O-
 
Laatst bewerkt:
Zeg,
We gaan binnenkort dus een lange trip maken naar die Heimat en mijn maat met z'n Twin vind dat het toerental bij 120/ 130 (5500) een beetje aan de hoge kant is. Ik heb 'm al gezegd dat dit normaal is en geen kwaad kan. Toch wil hij dit veranderen d.m.v. z'n tandwielen aan te passen. Ik geloof dat standaard 16/48 is..? Heeft iemand dit wel eens veranderd en zo ja, naar welke verhouding? Misschien alleen het voortandwiel groter? Weet iemand wat dit schilt in toeren als je bijvoorbeeld voor 2 tandjes groter neemt? Misschien ook iemand ervaring met wat het schilt in brandstofverbruik?
Ik hoor het wel!

Alvast bedankt!

Greetzz..... 8-)
 
Zeg,
We gaan binnenkort dus een lange trip maken naar die Heimat en mijn maat met z'n Twin vind dat het toerental bij 120/ 130 (5500) een beetje aan de hoge kant is. Ik heb 'm al gezegd dat dit normaal is en geen kwaad kan. Toch wil hij dit veranderen d.m.v. z'n tandwielen aan te passen. Ik geloof dat standaard 16/48 is..? Heeft iemand dit wel eens veranderd en zo ja, naar welke verhouding? Misschien alleen het voortandwiel groter? Weet iemand wat dit schilt in toeren als je bijvoorbeeld voor 2 tandjes groter neemt? Misschien ook iemand ervaring met wat het schilt in brandstofverbruik?
Ik hoor het wel!

Alvast bedankt!

Greetzz..... 8-)

Volgens mij is 16/45 standaard op de RD07 en kun je achter tandwielen bestellen met 2 tanden meer.
Wat ik tot nu toe gelezen heb word het vergroten van het voor tandwiel afgeraden.
Je twin gaat wat zuiniger lopen, maar je levert dan natuurlijk wel wat trekkracht in.
 
Het kan heel simpel: Neem een nieuwe Transalp en zet er een goede UP side down vork in, top achtervering er in en natuurlijk een 21 inch voorwiel + noppenbanden voor en achter, goede carterbescherming ;)

Heeft Honda 2 types Transalp, all- road en off-road.
Ik hou het lekker bij de AT. _O-


Enig idee wat zoiets gaat kosten dergelijk vering upgrade , is wel een beetje duurder dan een paar andere veren.... en die nieuwe is niet te slap , juist erg stug en wat kort op de veren... en 21" wiel erin ,, zal wel problemen geven met het ABS

denk dat een F800GS goedkoper is en daar hoef je niks aan te doen en ding is sterker en zuiniger.....

Voorlopig kan ik ook best door met m'n AT ,, heb er hyperPro veren op zitten voor en achter rijd stukken beter , minder geschommel.
 
Zeg,
We gaan binnenkort dus een lange trip maken naar die Heimat en mijn maat met z'n Twin vind dat het toerental bij 120/ 130 (5500) een beetje aan de hoge kant is. Ik heb 'm al gezegd dat dit normaal is en geen kwaad kan. Toch wil hij dit veranderen d.m.v. z'n tandwielen aan te passen. Ik geloof dat standaard 16/48 is..? Heeft iemand dit wel eens veranderd en zo ja, naar welke verhouding? Misschien alleen het voortandwiel groter? Weet iemand wat dit schilt in toeren als je bijvoorbeeld voor 2 tandjes groter neemt? Misschien ook iemand ervaring met wat het schilt in brandstofverbruik?
Ik hoor het wel!

Alvast bedankt!

Greetzz..... 8-)


Ik rijd met 16/41 als ik me niet vergis, maar dat is net een beetje teveel van het goede voor de trekkracht van mijn huidige twin, al denk ik dat dat meer in de afstelling zit want de vorige twin vond dat prima, en deze bokt soms als ik laagtoerig koppel vraag (2000 - 2200 rpm).
Met mijn huidige vertanding loopt hij bij 5400 toeren precies 140 op de GPS, en dat vind ik een prima snelheid op de snelweg.. bij 120 zit ik rond de 4500 volgens mij.

Mijn volgende set wordt achter 1 tandje groter: 16/42, dat is volgens mij perfekt voor snelweggebruik..

Origineel is idd 16/45 trouwens :Y
 
Het kan heel simpel: Neem een nieuwe Transalp en zet er een goede UP side down vork in, top achtervering er in en natuurlijk een 21 inch voorwiel + noppenbanden voor en achter, goede carterbescherming ;)

Heeft Honda 2 types Transalp, all- road en off-road.
Ik hou het lekker bij de AT. _O-

Mee eens, opzich is de nieuwe Alp geen verkeerde fiets, maar hij heeft heel wat 'off-road' eigenschappen moeten inboeten.

@ DJ verhulst, het zou trouwens geen fortuin kosten om een 'rally-alp' te bouwen. Iets langere veerwegen, groter voorwiel, alu carterplaat en een setje 'stoere' alu koffers. Dan heb je tenminste een beetje een concurrent voor bijvoorveeld de GS en de Tenere 660.
 
Mee eens, opzich is de nieuwe Alp geen verkeerde fiets, maar hij heeft heel wat 'off-road' eigenschappen moeten inboeten.

@ DJ verhulst, het zou trouwens geen fortuin kosten om een 'rally-alp' te bouwen. Iets langere veerwegen, groter voorwiel, alu carterplaat en een setje 'stoere' alu koffers. Dan heb je tenminste een beetje een concurrent voor bijvoorveeld de GS en de Tenere 660.


denk dat het best wel gaat tegen vallen een andere voor vork,, en dat wiel ,, je moet je abs nog wel ff vertellen dat het voorwiel een behoorlijk stuk langzamer draai t.o.v het achter wiel , lijkt me lastig , of je moet het abs af zetten ......
maar een alu carterplaat en wat koffers zijn nog wel eens voordelig te scoren.

heb met beide machines gereden , die dingen sturen akelig goed, t.o.v de XL 700 ,, de XL 600/650 is beter vooral off road.

En de F800GS is zo ontzettend goed , is één van de weinige motoren waar ik m'n AT voor zou inruilen.....

Maar het is niet zo dat ik me zit op te vreten dat ik een andere motor wil.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan