Hét MF Motorweekend 2011

Status
Niet open voor verdere reacties.

KingCoder

Begeisterungsmeister [bəˈgaistərʊŋs-ˈmaistɐ]
9 jan 2002
11.498
180
Oss
HetMototweekend2011Logo_medium.jpg






De zesde editie alweer!



Inleiding
Hét MF Motorweekend staat voor een weekendje motorrijden zonder Testosteron, Posen of scheuren. Gezelligheid voorop. Insteek is en moet zijn dat er voor iedereen een plekje is.
Voor iedere smaak van rijden stellen we een groepje samen zodat de sportieve rijder, de toerder maar óók de beginner gelukkig is. Binnen ieder groepje rijden mensen met ervaring mee die hun best doen je waar nodig van tips of heuse instructie te voorzien en van de deelnemer verwachten we bereidheid daar wat mee te doen. Op deze manier hebben we al heel wat mensen door hun eerste haarspeldbochten geholpen en verslaafd gemaakt aan het rijden door bergen en dat is dus ook een voorwaarde: je moet wel van bergen en bochten houden want dat is vaak wel het reisdoel.




Vorige edities:



Pre-meets




Wanneer
Hét MF Motorweekend wordt jaarlijks geplanned op de scheiding Mei/Juni. Dit jaar komt dat mooi uit met het Hemelvaart weekend dus dat betekend dat de 2011 editie zal zijn van 2 t/m 5 juni 2011.

Voorijweekend
Het doel van het voorijweekend is het testen van de routes. Van tevoren worden in programma's als maprsource routes samengesteld maar de ervaring leert dat het goed is om ze vantevoren een keer te rijden omdat je dan pas echt ziet hoe bijvoorbeeld het wegdek is en ook of de route qua afstand te doen is.
Het voorrijweekend is van Vrijdag 22 april t/m maandag 25 april, dis is het Paasweekend dus dat kost maar ''en vrije dag :)

Routes
De routes kun je hier downloaden (klik)
Er is ook een GoogleEarth link beschikbaar.

Deelnemers MAXIMAAL 8 (dus vol nu)

Waarheen
We gaan dit jaar naar het Schwarzwald. We hebben een hotel gevonden vlakbij Bühl/Sand. Het heet "NFH Badener Höhe" (NFH=Naturfreundehaus). Ik ben er zaterdag 2 okt 2010 op bezoek geweest en ik ben er van overtuigt dat het ons gaat bevallen.
Ik heb wat foto;s gemaakt, het weer was helaas die dag niet zo goed....
MFW2011_Hotel.gif


Er zijn trouwens 51 bedden. Ik heb ook nog een folder meegekregen, die zal ik in de loop van de weke inscannen en plaatsen hier.


Routes
Zijn we mee bezig, maar suggesties mogen natuurlijk ALTIJD.


Deelnemers
betaald, tussen blokhaakjes het aantal dagen
  1. [3] Sjimmie
  2. [3] KingCoder
  3. [3] Ted
  4. [3] fzr 600rw
  5. [3] dontwalk +€25 voorschot drankpot
  6. [3] leo-denhaag
  7. [3] Clown683
  8. [3] db-Tops
  9. [3] FrankFJR
  10. [2] Dorothy
  11. [3] FastFriend
  12. [3] V FRed S
  13. [3] wimmel_1
  14. [3] Plofkop
  15. [3] HansvanNetten
  16. [2] Shadowski
  17. [2] Chopperholic
  18. [3] -Dré-
  19. [3] Mudchains
  20. [3] Dopey85
  21. [3] Kevjan
  22. [3] VaraderoSjaakie
  23. [3] Lisette
  24. [3] Nightshader
  25. [3] Hansss
  26. [3] SKL
  27. [3] Flooriz
  28. [3] Scammie
  29. [3] Youdid
  30. [3] Stefan--
  31. [3] Low Profile
  32. [3] E®nst
  33. [3] Drinky
  34. [3] Sporrrrrt49
  35. [3] blackstone1986
  36. [3] Gianmarco
Deelnemers OVB
  1. DucBMW
  2. Duke79
  3. Nocer
  4. Katapult
  5. vrouwtje van Katapult
  6. _charlie
  7. Van Rijswijk
  8. RidingSports
  9. Koeno
  10. Buzzin
  11. Don Pistoni

afmelding



Afspraken
  • Zorg dat je motor in orde is: in een weekend (nood)onderhoud regelen gaat niet werken. Liever een beurtje vantevoren, zorg voor goede remmen: we gaan immers wel de bergen in. Twijfel niet over je banden: monteer gewoon nieuwe. Als je huidige banden nog redelijk of zelfs goed zijn kun je die altijd bij thuiskomst nog terugleggen en in nederland oprijden.
  • Iedereen wordt geacht deze toerrit zelfstandig te kunnen rijden. Dit houdt in dat je de route tenminste bij je hebt of liever de beschrijving zichtbaar op je motor bevestigd. Dat kan door de route in een tanktas te stoppen of in een routerol te bevestigen. Route beschrijvingen worden vooraf via de mail uitgerijkt.
  • De volgorde die bij het vertrek of na een stop ontstaat is de volgorde waarin we rijden, er word niet ingehaald, deze afspraak is kei en kei hard. Weet wie er voor je rijd maar ook wie er achter je rijd, wacht op ieder punt in de route waar twijfel kan zijn over de te volgen richting (kruisingen, splitsingen, rotondes) op de rijder achter je. Ga zo wachten dat je zeker weet dat degene die achter je rijdt jou ziet. Rijd pas verder als je zeker weet dat je gezien bent. De rijder achter je zet zijn knipperlicht aan waardoor je weet dat hij ook die richting op gaat. Op deze manier raken we niemand kwijt.
  • Rijdt je eigen tempo. Laat je niet verleiden om de rijder voor je bij te sloffen want voor je het weet rij je boven je kunnen en vlieg je eraf... Vertrouw erop dat men wel op je wacht.
  • Laat je niet verleiden nét zo hard door de bocht te gaan als de rijder vóór je, rij je eigen snelheid
  • Rij voor jezelf. Bepaal zelf wanneer je kunt inhalen of oversteken, volg niet zomaar de rijder vóór je.
  • Rijdt baksteensgewijs (behalve in bochten), maar let op de onderlinge afstand en ga niet op de wegbelijning rijden want dat wordt door de sterke arm niet gewaardeerd.
  • Iedereen die meerijdt in deze toerrit gedraagt zich als een nette motorrijder. Ook jij bent het visitekaartje van MF :W



Financiën
De prijs is €37,50 per nacht inc. avondeten & ontbijt. Dit is inclusief de BBQ op zaterdag maar exclusief drank (zie onder). Je kunt kiezen tussen een 2 of 3 overnachtingen optie, dus over te maken is €75 of €112,50

Het bedrag mag je overmaken op Postbankrekening 5160966 t.n.v. W.R. Wolters.
Voor bûtnlanders: IBAN:NL02INGB0005160966 BIC:INGBNL2A
Zodra ik je betaling binnen heb (zet je MF naam erbij!) zet ik je op de definitief lijst. Wees er snel bij, dan ben je zeker van een plaatsje!

Net als de vorige keren ook nu weer de afspraak dat als je betaald hebt en later besluit toch niet mee te gaan je je geld NIET terug krijgt. Je kunt zelf proberen een vervanger te vinden maar anders zuipen we je centjes op en zingen een liedje voor je :+

Uitzondering op deze regel: indien men wegens ziekte (geen hoofdpijntjes of snotneusjes natuurlijk, moet wel iets zieligs zijn) niet mee kan dan wordt de betaling teruggestort. Voorwaarde is dan wél deelname aan het weekend 2012. :+

Aanvullende bepaling
Alle drank van het hele weekend wordt verzameld op één rekening. Het totaal bedrag word zondagochtend berekenend en gedeeld over de deelnemers (rekeninghoudend met 2 of 3 dagen deelname). Meestal komen we uit op zo'n 30 à 40 euro pp. Zorg dat je dat geld zondagochtend op zak hebt!


Aansprakelijkheid bij "Hét MF Motorweekend 2011
Initiatoren aanvaarden geen enkele aansprakelijkheid voor ongevallen en/of gebeurtenissen waarbij personen en/of voorwerpen zijn betrokken, zowel van deelnemers als derden. Elke deelnemer(-ster) rijdt geheel voor eigen risico en verantwoordelijkheid en dient tenminste WA-verzekerd te zijn (dit geldt voor zowel de persoon als de motor). Door uw inschrijving verklaart u nimmer de initiatoren aansprakelijk te zullen stellen voor handelingen door derden en/of schade voor, tijdens of na "Hét MF Motorweekend 2011".
nb: Ofschoon MF in de titel benoemd wordt houd de verantwoordelijkheid van motor-forum.nl op bij het het beschikbaar stellen van het onlinediscussieforum.
 
Laatst bewerkt:
Count me in... maar mag ik dan wel met de 2011 editie mee... :?
Want de 2010 editie die je bij het datumdeel noemt is dacht ik al voorbij... ;)
 
Niets zo onvoorspelbaar als mijn man, dat blijkt wel weer *O*


En natuurlijk wil ik WEER heel graag mee maar zal e.e.a. wel weer afhangen van planning en oppasadressen. Maar als dat geregeld is zijn er geen dingen die me tegen houden want met een busje heen en weer rijden met mijn motor er in heeft ook wel wat :) Vooral de vrachtwagenchauffers p parkeerplaatsen waren zeer gecharmeerd van deze combinatie......... :X
 
:^ @ Clown :o

Wordt inderdaad een beetje lastig om de 2011 editie nog in 2010 te gaan rijden op die dagen ... maar 't zal wel een "knip/plak" foutje zijn wat in de snelheid over het hoofd gezien is })

Voor de rest: Ik had dit jaar een SUPER gezellig weekend met een ontzettend leuk en gemeleerd gezelschap.... dus als iedereen het er mee eens is dan geef ik me bij dezen al graag op voor de volgende editie.... Hoeveel moet ik overmaken voor de overnachtingen ... is dat maar alvast geregeld :+
 
Laatst bewerkt:
eeeehhhhh ander dingetje; is geen handige datum, denk ik qua drukte: het is dan Hemelvaart........

Algemeen Erkende Feestdagen 2011

Pasen: eerste Paasdag 24 april (zondag)
Pasen: tweede Paasdag 25 april (maandag)
Bevrijdingsdag 5 mei (donderdag)
Hemelvaartsdag 2 juni (donderdag)
Pinksteren: eerste Pinksterdag 12 juni (zondag)
Pinksteren: tweede Pinksterdag 13 juni (maandag)
 
Bekijk het maar, peins er niet over, ik ga niet meer mee... met de 2010 editie :Z

Voor 2011 mag je mij noteren :Y OVB uiteraard.
 
Bekijk het maar, peins er niet over, ik ga niet meer mee... met de 2010 editie :Z

Voor 2011 mag je mij noteren :Y OVB uiteraard.

Kijk en dit hé, dit vind ik nou GAAFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF!!!!!!!!!!!!
Zie je wel, ik zei het je zaterdagavond :) hahahahahahaha!
Leuk man!

En nee andere mannen die zich hierboven al opgegeven hebben, voel je niet te kort gedaan maar over jullie aanmeldingen voor 2011 had ik geen twijfels :)
 
Bekijk het maar, peins er niet over, ik ga niet meer mee... met de 2010 editie :Z

Voor 2011 mag je mij noteren :Y OVB uiteraard.


Goed man! ik dacht even begrepen te hebben dat je het bij die ene keer zou houden. Goed dat dat akkefietje je niet tegenhoud!
 
eeeehhhhh ander dingetje; is geen handige datum, denk ik qua drukte: het is dan Hemelvaart........

Hemelvaartsdag 2 juni (donderdag)
ik was met Pinksteren een lang weekend in Cochem, maar met de juiste routes merk je die drukte (buiten Cochem zelf om) niet echt.

Maar eens wat eerder is wellicht geen slecht idee, is het hopelijk eens niet zo warm :X

Was er al een idee wat betreft regio ? O-) Taunus/Westerwald, Zwarte woud of toch een langere versie en dan de Route des grandes Alpes? }) Of weer eens "ouderwets" in Luxemburg ? *D
 
Laatst bewerkt:
Twijfel niet over je banden: monteer gewoon nieuwe. Als je huidige banden nog redelijk of zelfs goed zijn kun je die altijd bij thuiskomst nog terugleggen en in nederland oprijden.
:^ :X :$ & |(

al had ik begrepen dat technisch gezien met mijn voorband het nog wel uit zou houden O-)
 
Laatst bewerkt:
ik was met Pinksteren een lang weekend in Cochem, maar met de juiste routes merk je die drukte (buiten Cochem zelf om) niet echt.

Maar eens wat eerder is wellicht geen slecht idee, is het hopelijk eens niet zo warm :X

Was er al een idee wat betreft regio ? O-) Taunus/Westerwald, Zwarte woud of toch een langere versie en dan de Route des grandes Alpes? }) Of weer eens "ouderwets" in Luxemburg ? *D


Het maakt mij niet uit, dit weekend waren er ook HEEL veel motorrijders terwijl het geen speciaal weekedn was. MAar ooit was het een probleem kan ik mij herinneren.

De lange versie gaat dit niet worden volgens mij. Dat gaat een andere toer worden. En dan ga ik zeker nog niet mee :N
 
Hans meldt zich ook aan voor het volgende weekend. :Y :Y Ik heb me prima vermaakt en het verdient zeker een vervolg!! :]
 
Lees die post boven je eens... het bussie moet juist mee... :Y
Sjimmie moet/gaat mee, ze heeft een heel jaar om een kinderasiel te boeken... :+


neeej 2011 versie is alleen zat/zondag versie dacht ik begrepen te hebben. gaat ze gewoon op motor mee. als harde kern van start tot eind.

dus


BUS BLIJFT THUIS
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan