Belgische Scooterclubs

Scooterlover

MF'er
19 sep 2008
228
0
Erpe-Mere (B)
Na lang vruchteloos zoeken probeer ik het langs deze weg. Ik ben op zoek naar een (motor)scooterclub in Belgisch Limburg (omgeving Tongeren-Hasselt). Gezien er nog niet echt een topic over is op dit forum (toch niet via zoek functie te vinden) dacht ik om het uit te breiden met de gegevens die ik wel al gevonden heb.

Limburg:

Hasselt : Squadra Veloce • Vespa Club Hasselt = ENKEL Vespa's

O-VL:

Gent : Gentse Scooterclub - Home
Aalst: http://www.scooterclub.be/

Brabant:

Leuven : http://www.scprimavera.be/ = Classic Scooters (Vespa, Lambretta, IWL, Zundapp, …)

Antwerpen:

Vespa Club Antwerpen = Enkel Vespa's.

W-Vl:

Oudenaarde: Scooterclub Flying Dutchman Oudenaarde – Oudenaardse scooterclub met liefde voor de classic scooter = Classic Scooters


Mochten jullie nog bijkomende info hebben , graag een reactie :P

Of wie eventueel zin heeft bij gebrek aan een club in Tongeren-Hasselt (en verder), om er zelf eentje op te richten kan me ook een PM sturen. :Y
 
Laatst bewerkt:
Enkel en alleen Suzuki Burgman 650

http://www.burgman.be/ (Belgisch Burgman Forum)
 
Laatst bewerkt:
Er zijn in België tig motorclubs maar zuiver scooterclubs zijn er naar mijn mening niet. Je hebt natuurlijk wel de vespaclubs maar die zijn zowat merkgebonden.
Dan nog het feit dat de regio die je aangeeft, "achter de gazetten ligt" :+

Misschien dan toch maar zelf clubje starten en om te beginnen misschien enkele toerritten organiseren?

Gr. Jef
 
Na lang vruchteloos zoeken probeer ik het langs deze weg. Ik ben op zoek naar een (motor)scooterclub in Belgisch Limburg (omgeving Tongeren-Hasselt). Gezien er nog niet echt een topic over is op dit forum (toch niet via zoek functie te vinden) dacht ik om het uit te breiden met de gegevens die ik wel al gevonden heb.
..............
Mochten jullie nog bijkomende info hebben , graag een reactie :P

Of wie eventueel zin heeft bij gebrek aan een club in Tongeren-Hasselt (en verder), om er zelf eentje op te richten kan me ook een PM sturen. :Y

Er zijn helaas inderdaad weinig scooterclubs ... daarom rijden er ook sommigen mee met motorclubs.

Ik rij momenteel met een Yamaha X-Max 250 van 2006.

Met scootervrienden eens tochtjes maken vind ik wel leuk ... maar in Limburg is er nog altijd geen scooterclub. Maar wie wil zijn nek uitsteken???
Moesten er kandidaten zijn om een clubje op te richten .... dan wil ik wel meewerken. Heb wel wat ervaring met clubwerking ...

Als er iemand initiatief neemt, dan wil ik wel meeduwen aan de kar. Ik hoor het hier wel!

Ride safe!
 
Ja, OK ... dat is er inderdaad één van de WEINIGE scooterclubs ... en 't zal wel een plezante zijn. Daar twijfelen we niet aan als we de foto's op de clubwebsite zien. :)

De bedoeling HIER is een tot nu ontbrekende scooterclub in Belgisch Limburg proberen op te starten... helemaal niet merkgebonden en ook niet enkel voor oldtimerscooters of zo ... gewoon iedereen, die het tof vindt met zijn scooter rond te tuffen.
Indien er kleine cc's en grote cc's opdagen, dan kunnen - indien in de praktijk écht nodig zou blijken - categorieën of secties opgericht worden ... maar eerst zien wat het wordt of kan worden 8-)

Ik zal nog een extra topic terzake openen ... kwestie van gemakkelijker en beter op te vallen ... :')
 
absurd om nog eens een topic te starten
"Of wie eventueel zin heeft bij gebrek aan een club in Tongeren-Hasselt (en verder), om er zelf eentje op te richten kan me ook een PM sturen. "
 
absurd om nog eens een topic te starten
"Of wie eventueel zin heeft bij gebrek aan een club in Tongeren-Hasselt (en verder), om er zelf eentje op te richten kan me ook een PM sturen. "


Niet absurd, maar eerder een vergissing bij de interpretatie van het geheel van deze topic ... wist gewoon ook niet hoe elkaar te bereiken! Dus startte ik maar nieuw topic om reacties te bekomen.
Sorry, was inderdaad niet nodig zoals achteraf blijkt ... heb de inhoud van het onnodige topic dus maar verwijderd en "aangepast" om andere verkeerde interpretaties te voorkomen.

Kunnen we samen misschien iets doen voor de goede zaak? Zijn er nog andere contacten geweest ondertussen?
Misschien is een korte gedachtenwissel aangewezen om de violen gelijk te stemmen vermits we toch dezelfde zaak nastreven, hé. Ik verwacht dus spoedig een berichtje terzake ...

Ik ben bereikbaar via email : joyboy@telenet.be

Groetjes
 
Laatst bewerkt:
BELANGRIJK!

Even nog laten weten dat op de Belgische website Bikers4Bikers een topic werd geopend om reacties van maxiscooterrijders uit te lokken / in te zamelen met het oog op een mogelijk te openen specifieke forumafdeling maxiscooters met als gevolg dat belanghebbende Belgische maxiscooterrijders een en ander zouden kunnen ondernemen voor ritjes en zo ...

Registreer je daar en reageer!
 
Hier is de URL voor dat topic: http://www.bikers4bikers.eu/forum/viewtopic.php?f=39&t=5172

Sorry dat ik het vergeten was ...
 
http://www.bikers4bikers....topic.php?f=39&t=5172

Ligt al een slotje op!!!!!?????

ze zijn daar wel snel op hun p*k getrapt

Hi, als je het forum daar een beetje gevold had ,was het slotje op dat topic voor een persoon die maar liep te zuigen en te beledigen,
...........................................................................................gelukkig zijn we dat niet gewent op dit scooterforum........................(ironsch bedoelt)

Ed
:)
 
Ik heb dat ook gevolgd, maar die zuiger had wel gelijk ivm dat ander lid wiens oplichterskwaliteiten wel bekend zijn. Talrijk zijn de forums waar de leden met hun ogen open in de val zijn gelopen. Gelukkig is hij hier nog niet opgedoken, hoop ik.
 
Eindelijk vind ik wat i.v.m. Limburgse Motorscooter rijders.
Als je zondags al die mottards ziet vind ik het vaak spijtig dat er geen MS-clubs zijn in Limburg.
Nu lees ik dat enkele mensen hetzelfde denken. Hopelijk wilt iemand zo een club opstarten.
Meestal werk ik op zondag maar wil dan af en toe wel eens mee een toerke maken en nieuwe scooterlovers leren kennen. Ik ben een 56 jarige man uit Hoeselt en rij voorlopig nog met een Sym250GTS van 2007 maar kijk nu al uit naar de nieuwe 400/600cc einde van het jaar.
Ik volg met spanning dit forum en hoop tot op een of andere toertocht.
 
Hallo scooter fans,

Ik ben net zoals jullie op zoek naar scooter rijders, om dag ritten en- of eventueel meerdaagse ritten te gaan maken, of eventueel een Limburgse club op te richten.
Zelf heb ik een Burgman 650, en de meeste tijd dat we gaan touren is samen met een maat van mij die een Honda Silverwing 600 heeft, maar vermits die 2 op 4 weekenden moet werken, ga ik samen met mijn vrouw alleen toeren.
We zijn in augustus naar het zwarte woud geweest, vorig weekend nog naar Cochem getoerd, leuke ritten :)

Ik kijk uit naar jullie reactie's
Groetjes (Patje) patrick


Na lang vruchteloos zoeken probeer ik het langs deze weg. Ik ben op zoek naar een (motor)scooterclub in Belgisch Limburg (omgeving Tongeren-Hasselt). Gezien er nog niet echt een topic over is op dit forum (toch niet via zoek functie te vinden) dacht ik om het uit te breiden met de gegevens die ik wel al gevonden heb.

Limburg:

Hasselt : Squadra Veloce • Vespa Club Hasselt = ENKEL Vespa's

O-VL:

Gent : Gentse Scooterclub - Home
Aalst: http://www.scooterclub.be/

Brabant:

Leuven : http://www.scprimavera.be/ = Classic Scooters (Vespa, Lambretta, IWL, Zundapp, …)

Antwerpen:

Vespa Club Antwerpen = Enkel Vespa's.

W-Vl:

Oudenaarde: Scooterclub Flying Dutchman Oudenaarde – Oudenaardse scooterclub met liefde voor de classic scooter = Classic Scooters


Mochten jullie nog bijkomende info hebben , graag een reactie :P

Of wie eventueel zin heeft bij gebrek aan een club in Tongeren-Hasselt (en verder), om er zelf eentje op te richten kan me ook een PM sturen. :Y
 
Hallo Burgman 650 vrienden.

Ik heb dit jaar mijn BMW R1150RT verkocht, en en burgman 650 gekocht , het was een zeer goede keus
Maar ben nu op zoek of er burgman rijders bij mij in de omgeving wonen, en zin hebben om samen te gaan toeren, toeren het gaat voor de gezelligheid en niet om de snelheid .

zijn er misschien mensen die in de Omgeving van Sittard die een leuk motor toer clubje weten , waar plaats is voor burgman 650 rijder.
Ik moet er wel gelijk bij zeggen ik wil leuk gaan toeren, en het gaat mij niet om ze veel mogelijk KM te maken en hoge snelheden te rijden.

Groet Harry
 
Gentse Scooterclub , dit jaar lid van geworden , toffe club !
Silverwingclub nl , 1 jaar lid van geweest , ook tof !
( er is geen Silverwingclub in Belgie )
ja en de Scooterclub van Aalst , deze komt niet echt van de grond , weinig leden !
greeetz, 8-)
 
Ik wil ook wel eens een toertje rijden met een groep, maar meerijden met een beestje dat niet eens 100 haalt wordt het voor de mensen met hun 400 en 650 cc's al snel saai denk ik.
 
Ik wil ook wel eens een toertje rijden met een groep, maar meerijden met een beestje dat niet eens 100 haalt wordt het voor de mensen met hun 400 en 650 cc's al snel saai denk ik.

90 km/u is genoeg , de meeste scooterclubs nemen geen toerrit waar autosnelweg bij is !
je kan ook gewoon met mensen van uw buurt met scooters een toerrit maken he !
vb: de ardennen of Luxemburg enz... gaat allemaal perfect binne door zonder autosnelweg !
gewoon ne keer doen man , echt de moeite waard !
greeetz, 8-)
 
ik zelf rij soms mee met een echte motorclub , om het zo maar te noemen , de club noemd " 2 Wheels " uit Mechelen - Belgie , die mannen en vrouwen rijden dus stevig door , dan moet ge toch minstens een 400cc bijhebben en dan nog wat lef erbij of je kan ze niet volgen !
greeetz,
 
Er zijn in België tig motorclubs maar zuiver scooterclubs zijn er naar mijn mening niet. Je hebt natuurlijk wel de vespaclubs maar die zijn zowat merkgebonden.
Dan nog het feit dat de regio die je aangeeft, "achter de gazetten ligt" :+

Misschien dan toch maar zelf clubje starten en om te beginnen misschien enkele toerritten organiseren?

Gr. Jef
Hier al zeker twee Scooterclubs > Gentse Scooterclub en Scooterclub.be van Aalst
greeetz, 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan