Honda SCV100 LEAD

ik heb mijn leadje te koop in het te koop gedeelte.
Heb een "nieuwe" motor gekocht, en daardoor is de lead(en de zl600) overbodig.

Mocht iemand een lead zoeken dan hoor ik dat graag
 
ik heb mijn leadje verkocht.

hierdoor heb ik een aardig partijtje onderdelen voor deze motorscooter over.
daar wil ik vanaf, mag weg voor een prikkie

intresse mail of pb
 
mag echt weg voor heel weinig

alle onderdelen voor 75 euro.
edit:onderdelen verkocht
 
Laatst bewerkt:
Was dat blok niet kapot? Wat is de de staat v/d (complete) uitlaat. Kun je een foto`tje uploaden?
Misschien interesse , afhankelijk van je woonplaats.
 
zou ook de mijne willen opvoeren,maar idd niks te koop.
zou ook nog die plastic kapjes halen,maar nisk van gekomen,nu ligt het weer verder zo te lezen.
zal een dylan 150cc blok niet in de lead passen? dat is misschien de makkelijkste oplossing als je een sloper dylan kan vinden.

wil de mijne met de tijd verkopen en dan voor de dylan gaan denk ik.
 
Ik weet niet of een geheel achter deel zou passen.

TKO: http://link.marktplaats.nl/365337964 (complete honda dylan blok met bedrading zonder uitlaat)

Maar zo te zien heeft een Dylan een heel andere schokbreker ophanging... het is dubbel. Op de Lead is het een enkel schokbreker.
 
dit lijkt wel een hele oude dylan,of heb een tijd in desloot gelegen,maar 2 schoks ga je idd niet passend krijgen.
 
Hoi mannen. Ik heb mijn lead al bijna vier jaar en hij bevalt prima als extra vervoermiddel.
Leuk om alles over de Lead te lezen.
Ik zal mijn ervaringen er ook op zetten.
De snelheid blijft toch wel een (bekend) probleem. Je kan op de provinciale weg net niet meekomen. Ik ga dat van het luchtfilterhuistuutje binnenkort even proberen.
Ik ben een keer ingehaald door een bromfietsscooter met twee jongens erop. Gelukkig had ik een helm met bril op. Dan konden ze niet zien dat ik baalde.
Ik heb de lead toen als demonstratiemodel zo goed als nieuw gekocht. Ik was op zoek naar een nieuwe bromfiets, maar de lead was goedkoper.
Vandaag bij 5800 km zelf beurtje gegeven. Kleppen stellen is echt een klein kunstje. Alleen de inlaatklep stond heel klein beetje te ruim. Uitlaatklep stond goed. Het geeft toch wel weer een lekker gevoel dat de speling in orde is. Meteen bougie, carterolie en versnellingsbakolie vervangen. In het carter gaat maar 0,7 liter en in het hele kleine versnellingsbakje 120 cc. Luchtfilter zo goed als het kan schoongemaakt. Hij zag er met die metalen plaat erg duur uit. Daar wacht ik nog even mee.
Wat me wel tegenviel is (toen ik de kappen eraf had) dat hij aardig beginnende roest had. Ik heb het eraf gehaald en alles lekker dik ingevet met zuurvrije vaseline. Alles zit toch onder de kappen.
Ook de deksel achter mijn kickstarter eraf gehad omdat ik te hard en te snel op mijn kickstarter had getrapt (toen mijn accu leeg was) en hem daardoor naar gort had getrapt.
Het bleek dat het kickstartronsel een paar tanden miste. Ook was het deel waar hij in vast grijpt (kickstartas met half tandwiel) beschadigd. De afgebroken tanden leken wel geklonken aan het halve tandwiel. Naar motoport gegaan om nieuwe te halen. Dat heb ik dus maar niet gedaan, want het kleine deel (rondsel) koste 46,63 en het halve tandwiel 67,70 euro inclusief. Moest trouwens ook besteld worden. Wat een geld voor pisbakkenstaal. Ik heb met de slijptol de paar volgelopen tanden weer opengeslepen en het rondsel zo gelaten. Alles gemonteerd en hij doet het weer deels. In ieder geval kan ik hem aantrappen als het moet.
Mijn achterband is wel op. Ik ga achter een nieuwe aan.
Weet iemand trouwens een adres waar je wel betaalbare onderdelen van de lead kan kopen. Of in ieder geval een adresje waar ze wel van korting weten. Ik kom uit de autowereld en daar is het heel gewoon dat je korting op onderdelen krijgt. Bij motoport loop je leeg.
Ik ben trouwens overgestapt op halfsynthetische olie. Kijken of hij iets soepeler loopt.
Ik heb me voorgenomen ook niet meer zo lang te wachten met verversen. Het is tenslotte maar 0,7 liter en hij was er echt aan toe.
 
Hij zag er met die metalen plaat erg duur uit. Daar wacht ik nog even mee.

Hoi,dat klopt: heb er 38 euro voor betaald. Waar zit dat versnellingsbakje? en nog een vraagje
wat is de klepspeling in en uit. Heb geen wph. Ik doe er ook half syntheet in en Vpower benzine, er
gaat toch niet veel in en alle beetjes helpen. Ik zit verder niet zo met de snel?heid, heb geen haast.
 
Wat een geld voor pisbakkenstaal

Hoi, lead,
Heb zo`n deksel (van buiten wat beschadigd) liggen. Daar zit een i.z.g.s. verkerende kicker + bijbehorend tandwiel en veer in. Voor 20 euri mag je `m overnemen. Wil de zaak er ook voor je uithalen indien interesse.
 
De klepspeling! Dit is het.
Klepspeling in koud 0,14 +/- 0,02
Klepspeling uit koud 0,14 +/- 0,02
Je hebt geen wph nodig. Ga naar www.motozoom.nl. Klik ergens op het scherm (bijv. op de tom-tom of motor) en klik links in het rijtje op motobase. Klik op logo van Honda. Klik dan op 0-500 cc. Zoek lead 100 in het rijtje en klik op links in het scherm op afstelgegevens. En voila daar staat het. het mooie is dat je van alle fietsen de afstelgegevens kan vinden. Super he. Ik heb de klepspeling koud op 0,15 gezet.

Het versnellingsbakje is de achterste tandwielkast of cardannetje (wat het dan ook mag zijn) Het zit rechts naast je kickstarterdeksel. Links van je achterwiel bij de remhevel. Je ziet twee boutjes. Ook staat er de tekst dat er maar 1,2 liter in moet.

Wil je wat uitleg en foto's zien. Klik in de zoekfunctie van motorforum de tekst lead Je krijgt dan een rijtje met van alles over de lead.
Klik dan op TECH Onderhoud SCV100 Lead 52LaatsteNieuwpg. 1pg. 2pg. 3 africatijn 26-11-2008 17:07

Succes
 
hoi vodoo child

woon je ver weg
ik heb wel interesse
ik woon vlak bij amsterdam
 
achterbandje kost niet veel,ik dacht rond de 40 euro dat ik heb betaald.
de topsnelheid blijft jammer.
wat ga je met het luchtfilter doen?
laat maar weten of dat iets helpt.
iemand zei me ook dat je een universele grotere carb er op kan zetten,maar ja.................
 
Lelystad is niet naast de deur. Ik heb geen haast. Kom je weleens in de buurt van Uithoorn, Landsmeer of Amsterdam. Dat zou mooi zijn want dan kunnen we iets afspreken.
 
Heb je de achterband er zelf opgezet of heb je het laten doen. En zoja, moet hij dan ook gebalanceerd worden of kan je er zo mee rijden. Ik heb het tuutje inmiddels van het luchtfilterhuis gehaald, maar nog niet gereden. Weet nu dus nog niet of hij iets sneller is. Ik ga het van de week uitproberen.
 
heb me wiel er zelf uitgehaald en weggebracht bij de honda dealer,die heeft um erop gezet en gebalanceerd.en klaar ben je.
 
Hoi, Lead
Heb die kicker wat opgepoetst en ziet er weer als nieuw uit. :+
Kan per post. Indien interesse stuur even een PM`etje.
 
Ben er weer
Was op vakantie en computer ook nog gecrasht
Ondertussen is er iets veranderd want ik heb mijn Lead ingeruild en rij nu sinds een paar dagen op een Burgman 200. Ik moet nu dagelijks snelweg rijden en dat ging niet met mijn Lead. Wat een verschil mannen... Wat rijdt dat snel en zalig. Hij haalt de 125 km-u. Ik heb de Lead niet meer uit kunnen proberen of hij zonder het "tuutje" sneller reed. Met het `tuutje` bedoel ik het los te halen korte stukje rubberen inlaatslang wat aan het luchtfilter vast zit. Ik had dat ergens een keer gelezen dat ie dan sneller kon worden.
Sorry Voodoo child. Ik heb het onderdeel nou niet meer nodig. Bedankt voor de moeite.
Iedereen bedankt voor de reacties.
 
HOI OMA!

mijn leadje al weer een poosje verkocht.
ironische ik mis de lead wel.

wie weet komt er een weer een leadje of een dylan150

andre, jij bent ervaringsdeskundige leadjes en dylans zijn bijna even duur.
denk beter gaan voor de dylan?
 
Terug
Bovenaan Onderaan