Het grote Yamaha Diversion topic (deel 9)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kan iemand me vertellen waar de carburateur-synchronisatieschroefjes zitten? Ik kom er niet uit...
Ik denk dat de synchronisatie-schroef voor 2-3 in het rode vierkantje zit, en de stationair-stel-schroef in de rode cirkel.
Wat betreft de stationair-stel-schroef heb je gelijk, maar synchronisatie-schroeven zul je bij mijn weten niet vinden, dat zijn in feite alle instellings-mogelijkheden van de carburateurs. Anders gezegd: Alle instellingen moeten hetzelfde zijn anders blijf je zoeken/stellen en is het eindresultaat maar half werk. ;)
Ik zoek de synchronisatie-schroeven voor 1-2 en 3-4, maar zie niks wat het zou kunnen zijn.

[afbeelding]
[afbeelding]
 
Wat betreft de stationair-stel-schroef heb je gelijk, maar synchronisatie-schroeven zul je bij mijn weten niet vinden, dat zijn in feite alle instellings-mogelijkheden van de carburateurs. Anders gezegd: Alle instellingen moeten hetzelfde zijn anders blijf je zoeken/stellen en is het eindresultaat maar half werk. ;)
Ik snap je niet :$ Volgens onderstaande WPHBen moeten er schroefjes zitten, alleen zijn de plaatjes dusdanig slecht dat ik er niets mee kan. Edit: ver inzoomen helpt iets, ik ga nog even kijken (met een zaklamp).

Haynes zegt dit (p. 1.11):
2d82vph.jpg

De Yamaha XJ600S '92 (geen 94!) Service Manual zegt dit:
mbsdiu.jpg
 
Laatst bewerkt:
Wat betreft de stationair-stel-schroef heb je gelijk, maar synchronisatie-schroeven zul je bij mijn weten niet vinden, dat zijn in feite alle instellings-mogelijkheden van de carburateurs. Anders gezegd: Alle instellingen moeten hetzelfde zijn anders blijf je zoeken/stellen en is het eindresultaat maar half werk. ;)
Speedy toch :N
Natuurlijk zitten er synchro schroeven, Hoe wil je anders de carbs synchroniseren. :?

Met schroef 1 synchroniseer je carbs 1 naar 2
Met schroef 2 synchroniseer je carbs 4 naar 3
Met schroef 3 synchroniseer je vervolgens carbs 2 naar 3

full
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ze gevonden!
Tenminste, B en C uit het bovenste plaatje. Ze zitten helemaal onder de carbs, vanaf de voorkant kan je ze redelijk zien, vanaf de achterkant (waar de schroevendraaier op moet) is het meer zoeken.
Ik twijfel nu alleen over D (stellen van 2 en 3). Die is van bovenaf toegankelijk, Haynes zegt dat ze van achteraf toegankelijk zijn, dus ik weet nog niet of het de juiste is. Kom ik vanzelf achter als m'n synchronizer er is :)
 
Ik heb ze gevonden!
Tenminste, B en C uit het bovenste plaatje. Ze zitten helemaal onder de carbs, vanaf de voorkant kan je ze redelijk zien, vanaf de achterkant (waar de schroevendraaier op moet) is het meer zoeken.
Ik twijfel nu alleen over D (stellen van 2 en 3). Die is van bovenaf toegankelijk, Haynes zegt dat ze van achteraf toegankelijk zijn, dus ik weet nog niet of het de juiste is. Kom ik vanzelf achter als m'n synchronizer er is :)
Klik fff op mijn afbeelding, dan is het wel duidelijk denk ik
 
Ronk: de middelste schroef ook?
Bensi: op dat plaatje lijkt de middelste inderdaad elders te zitten.


[me="RemcoNL"]wil rijden![/me]
 
Dat heb je dit keer inderdaad mis Speedy, de carbs moeten echt af en toe gesynchroniseerd worden en daar zijn dus weldegelijk die schroeven voor aanwezig, zoals in de afbeelding die ik hierboven net plaatste, gelukkig wel :)
Klopt, maar in gedachten was ik met mijn eigen fiets bezig. Ze rijdt nog goed, maar als ik zin en tijd heb dan moet ik mijn carburateurs reviseren of eens schoonmaken. ;) :]
 
@RemcoNL: "Met glimmende uitlaatbochten"

Is dat overdreven of is dat echt? Als ik mij niet vergis rijd jij ook best veel toch? Want in dat geval heb ik een vraag: Hoe heb je ze mooi glanzend gekregen en hoe houd je dat zo? :P

Mijn uitlaatpijpen zijn na een half ritje alweer dof aan het worden, dat is toch geen doen aan dan? -O-
 
Ik rijd wel veel, maar geen woon/werk (ik zoek wel werk ;( ), dus niet zo veel als jij.
Zolang het niet regent blijven ze weken glimmen, bij regen is alles hopeloos.

Glimmende RVS bochten kwamen een tijdje terug in het topic langs (Bensi z'n schuld :P ), ik heb Staalfix (huismiddel) gebruikt, o.a. Bensi gebruikt Belgom. En een paar stropdassen o.i.d. om er omheen te draaien voor het poetsen. Naar werk, niet leuk, maar het effect mag er zijn! En dan bijhouden met af en toe een sopje.
Zie Bensi in "Het grote Yamaha Diversion topic (deel 7)" en RemcoNL in "Het grote Yamaha Diversion topic (deel 7)" (Speedy: wellicht leuk voor in de OP?)
Zo zilverkleurig als op de foto blijven ze trouwens niet, door de hitte kleuren ze vrij snel richting goudgrijs.
 
Laatst bewerkt:
Het is idd een slechte economie om af te studeren ja. Zie ook veel werkzoekenden onder mijn oud-klasgenoten. Misschien komt het ook dat we pas 1,5 maand klaar zijn, maar denk dat zeker de helft nog werk zoekt. -O-
 
Het is idd een slechte economie om af te studeren ja. Zie ook veel werkzoekenden onder mijn oud-klasgenoten. Misschien komt het ook dat we pas 1,5 maand klaar zijn, maar denk dat zeker de helft nog werk zoekt. -O-
En daarnaast nog het feit dat we nog aan het bijkomen zijn, van de wereldwijde economische en financiële crisis. -O-
 
Ik rijd wel veel, maar geen woon/werk (ik zoek wel werk ;( ), dus niet zo veel als jij.
Zolang het niet regent blijven ze weken glimmen, bij regen is alles hopeloos.

Glimmende RVS bochten kwamen een tijdje terug in het topic langs (Bensi z'n schuld :P ), ik heb Staalfix (huismiddel) gebruikt, o.a. Bensi gebruikt Belgom. En een paar stropdassen o.i.d. om er omheen te draaien voor het poetsen. Naar werk, niet leuk, maar het effect mag er zijn! En dan bijhouden met af en toe een sopje.
Zie Bensi in "Het grote Yamaha Diversion topic (deel 7)" en RemcoNL in "Het grote Yamaha Diversion topic (deel 7)" (Speedy: wellicht leuk voor in de OP?)
Zo zilverkleurig als op de foto blijven ze trouwens niet, door de hitte kleuren ze vrij snel richting goudgrijs.
Toegevoegd aan OP3 Tips & trucs. ;) 8-) :]
 
Ronk: de middelste schroef ook?
Bensi: op dat plaatje lijkt de middelste inderdaad elders te zitten.


[me="RemcoNL"]wil rijden![/me]


De middelste is om set 1_2 met 3_ 4 te synchroniseren.

In principe heb je maar 2 meters nodig.

Voor de echte knutselaars.
Met een slang van 3 meter op een plank gespijkert kan ook.
Scheut lampolie erin voor de kleur., plank recht op houden en de nivo's moeten gelijk zijn.
Het is trouwens nog eens nauwkeuriger ook dan een digitale meter ( want die heeft altijd een afwijking)

Het synchroniseren is overigs niets anders dan de gasschuiven even ver open zetten.
Eigenlijk hoor je ook iedere carburateur benzine/lucht mengsel exact gelijk te maken.
Dan hoor je in iedere uitlaat dus een sonde te hangen om dat te meten.
Maar ik denk niet dat er een motorzaak is die dat doet.
Met de nieuwe motoren met inspuiting zou dat wel makkelijker kunnen gaan.
In de racerij zullen ze dat dek ik wel continu regelen met de inspuiting
 
Laatst bewerkt:
De middelste is om set 1_2 met 3_ 4 te synchroniseren.

In principe heb je maar 2 meters nodig.

Voor de echte knutselaars.
Met een slang van 3 meter op een plank gespijkert kan ook.
Scheut lampolie erin voor de kleur., plank recht op houden en de nivo's moeten gelijk zijn.
Het is trouwens nog eens nauwkeuriger ook dan een digitale meter ( want die heeft altijd een afwijking)

Het synchroniseren is overigs niets anders dan de gasschuiven even ver open zetten.
Eigenlijk hoor je ook iedere carburateur benzine/lucht mengsel exact gelijk te maken.
Dan hoor je in iedere uitlaat dus een sonde te hangen om dat te meten.
Maar ik denk niet dat er een motorzaak is die dat doet.
Met de nieuwe motoren met inspuiting zou dat wel makkelijker kunnen gaan.
In de racerij zullen ze dat dek ik wel continu regelen met de inspuiting
:^

Carbtune zelfbouwen:

Kijk eens bij BMW K1 K75 K75C K75RT K75S K100 K100LT K100RS K100RT K1100 K1100LT K1100RS K1200 K1200GT K1200LT K1200R K1200RS K1200S K1300 K1300GT K1300R K1300S K1600 K1600GT K1600GTL Bert Meijerink en dan onder het kopje [handige tips] en dan onder 2 ;) 8-) :]

P.S. Er stonden er nog meer op MF, maar na de laatste crash ben ik favorieten kwijt geraakt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan