Suzuki GS750 '77 Caféracer

Dieter--

MF veteraan
13 jun 2009
2.123
0
België
Eindelijk is hij er dan, mijn topic *O*

Mijn naam is Dieter, 18 19 jaar oud en afkomstig van Roeselare, West-Vlaanderen, België.
Ik ben begonnen met motorrijden op een Kawasaki Ninja (ondertussen verkocht). Nadat ik deze verkocht had miste ik toch een motorfiets en ben dus aan de slag gegaan met de Suzuki met de bedoeling er een caféracer van te maken:

full


En wat later stond hij er zo bij:

full

full




Enkele nuttige links met betrekking tot een Gs750 (met dank aan HAPO):

Roukama Motorsloop, alle 2ehands motorfiets onderdelen online, Live voorraad, staat het er niet bij dan hebben wij het misschien de volgende keer! (Roukama)

Roukama Japparts, De complete motor onderdelen webshop

http://www.giezenmetaal.nl/default.asp

GS-Classic, the Website for Suzuki GS-Modells!

Bekleidung, Helme und Motorradzubehör | Louis Motorrad & Freizeit

Get authentic Suzuki parts with just a few clicks

Alpha Sports - Suzuki Motorcycle Parts Catalog

http://members.dslextreme.com/users/bikecliff/

http://www.motorvitamine.eu/?q=node/70

http://eriks.nl/nl/producten-en-die...o-ringen-en-overige-ringen/o-ringen/~[/quote]

http://www.lelimotorparts.nl/product_info.php/products_id/69

Lijst met personen die me op één of andere manier hebben geholpen met mijn project, en toch wel wil bedanken! Zonder deze mensen was mijn project nooit in de staat geweest waar hij tot nu toe in verkeerd :Y (Sorry als ik iemand vergeet :$ )

HAPO (te veel om op te noemen :} )
Robinjo (voovorkpoot en remmerij)
Chriskid (4 in 2 verloopstuk)
Marioharleyson (donormotor)
Rockert (rocket-caferacerparts, diverse onderdelen)
x7 (rempomp)
Dropje73 ( 4 in 1 uitlaat)
E=MC37 (Veren)
Mijn vader ( ook te veel om op te noemen )
Diverse mensen via marktplaats e.d.
En al de meelezers/meedenkers hier *O*
 
Laatst bewerkt:
Het frame heb ik laten zandstralen en is nu in het goud gelakt, kleur komt in totaal niet tot zijn recht, daarvoor heb ik de zon nodig :') .

DSC01075.jpg


De achterbrug is eveneens gezandstraald en in het zwart gelakt.

DSC01088.jpg


Verder heb ik de voorvorkpoten gereviseerd, binnenpoten waren volledig geroest, keerringen waren lek (keerringen eruit krijgen was een hels karwei), stofringen gescheurd, etc...

DSC01082.jpg


De wielen heb ik laten herspaken herrichten, deze blinken nu zoals ze horen te blinken *O* Eveneens een nieuw tandwiel erop met verse bouten. Zwarte lak verwijderd van het hart van de remschijf.

DSC01085.jpg

DSC01084.jpg


Remschijven vooraan ben ik nog mee bezig met lak te verwijderen:

DSC01076.jpg


Ook heb ik de stuurstroppen van de kroonplaat verwijderd (ik ga clip-ons gebruiken). Eerst heb ik ze eraf geslepen, de gaten opgelast en weer mooi glad gemaakt, zie resultaat:

DSC01080.jpg

DSC01089.jpg


Nog wat onderdelen die er later op komen:

DSC01078.jpg

DSC01083.jpg


En nog wat onderdelen die in een hoekje wachten op mijn toekomstige aandacht:

DSC01087.jpg


Zo nu nog bandjes op mijn velgen laten leggen en volgende week om deze gaan:

IMG_4646.jpg


En dan is het rijwielgedeelte klaar!

Ik hoop dat jullie mn project verder blijven volgen en deze blijf ik vanaf nu natuurlijk updaten! :]

Een lijstje van wat er tot nu toe gedaan is:
- Demontage
- Frame gestraald en gelakt
- Remklauwen gereviseerd
- Rempompen gereviseerd
- Voorvorkpoten gereviseerd
- Onderste kroonplaat gelakt
- Bovenste kroonplaat stuurstroppen verwijderd
- Remschijven ontlakt
- Nieuwe as voor achterbrug gemaakt
- Stootstang achterste remklauw gelakt
- Frame ingekort
- Lagers in de wielen vervangen
- Kickstand gelakt
- Te veel geld uitgegeven

Volgend weekend komt de volgende update en hoop ik het rijwielgedeelte klaar te hebben. Dan gaan we verder naar de motor, nieuwe pakkingen zijn al gekocht en liggen klaar. :W
 
Laatst bewerkt:
Prachtig project ! Ben zeer benieuwd hoe je het blok weer mooi gaat krijgen. Of ga je het spuiten?

iig veel plezier ermee
 
Prachtig project ! Ben zeer benieuwd hoe je het blok weer mooi gaat krijgen. Of ga je het spuiten?

iig veel plezier ermee

Cilinderblok zal zwart gecoat worden met hittebestendige verf, zijdeksel worden gepolijst. (Denk ik, ik zie nog wel wat ik precies ga doen)
 
Dieter, wij wonen op 7 km van elkaar, man! :9
Kleine wereld!

Deftig spul en proper werk, heel wat anders dan mijn roestbak O-)
Succes!
En hou ons inderdaad zeker op de hoogte
 
Dan moeten we zeker eens samen een tourtje maken! (Als deze af is :+)
 
Laatst bewerkt:
uhm, in je openingspost staat dat je nog 18 bent, dus ik neem aan dat je de motoren begrenst? Rijd zo'n brik nog lekker als je dat doet?
 
Begrenst? Wie spreekt er van begrenzen? :+
Deze motor zal nog niet meteen af zijn, dus dat zijn zorgen voor later. Als dit project een beetje aansleept mag ik al 25kW+ voor hij af is
 
Ok, ik houd je eraan!
(Ik vrees wel dat het nog enkele maanden zal duren :))
Geen probleem dat het nog enkele maanden zal duren... :/ Ik ben vandaag met de Kawa in een auto gereden... ;( Het zal van mij dus ook nog wel even duren voor die weer in orde staat... Eerste ongeval na 7 jaar ongevalvrij te rijden. |(
 
Terug
Bovenaan Onderaan