Honda Rebel (CMX250 + CMX450), deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hier ook even een fotootje......... :]
full
 
Laatst bewerkt:
Iedereen bedankt voor de felici en Ineke ook nog van harte .[afbeelding]

Peter je kan wel een verjaardagslijsje in de OP zetten O-)

Nou Ton, dat vind ik nogal privacy gevoelig! ik kan je verzekeren dat ik wel een lijstje heb maar die zit dan vooral in m'n elekronische agenda en die piept van zelf .. .;) aj nu klap ik uit de school he??? Jouw verjaardag heb ik dus bv niet gemist maar ik was op een andere plek (ergens verweg van de pc) en het was op een superlaat moment dat ik niet iets naar je dorst te sturen om je te feliciteren ! Neemt niet weg dat ik er dus wel even bij stilgestaan heb, hoor!

@Rob: geweldig leuke foto Rob! En volgende keer er weer bij hoor! Anders komen we jou daar een dagje stalken *O* :Y
 
Laatst bewerkt:
He Peter volgens mij heb je mij een sms gestuurd hoor de 15e ( keek net ff in me mobiel en ja hoor je had mij wel gefelicidingens.

Wat een glans straalt er van die rebel af he Rob
full
 
Oops!
Ook Don en Ineke alsnog de beste wensen...
Moet toch zorgvuldiger de posts nalezen; heb dat zojuist gedaan...en dus;
nog even zoeken naar een leuk plaatje voor dit deeltje 4.
@Rob: snel herstel gewenst!
@gth: motor voor de hobby, soms woon-werk, auto = Spacestar en verder heel veel op de fiets.
@henkozzy: mijn Rebel is grijze import met rebel opschrift op de tank en heeft 6 versnellingen, (6=od, uitgaande as van bak draait langzamer dan de ingaande, that's all). Als ze de primaire of secundaire transmissie anders hadden gemaakt had die 6e ook een "gewone"versnelling kunnen zijn; 't is maar hoe je 't bekijkt.
full
full
 
Laatst bewerkt:
hello,

ik heb wat probleempjes met mijn verlichting. Vorige week deed mijn achterlicht het ineens niet meer, wel het remlicht maar niet het gewone licht. Lampje vervangen en kwam er achter dat de zekering ook was doorgebrand. Dus ook een nieuwe zekering erin gedaan.. alles deed het weer prima..

paar dagen later begeeft mijn voorlamp het.. Zie dat de hoofdzekering dit x is doorgebrand..die vervangen maar toen deed de voorlamp nog steeds niks.. Als ik het lampje eruit haal zie ik er niks aan, geen doorgebrande draadjes of zwarte vlekken in de lamp..
iemand een idee waar het aan kan liggen?
 
hello,

ik heb wat probleempjes met mijn verlichting. Vorige week deed mijn achterlicht het ineens niet meer, wel het remlicht maar niet het gewone licht. Lampje vervangen en kwam er achter dat de zekering ook was doorgebrand. Dus ook een nieuwe zekering erin gedaan.. alles deed het weer prima..

paar dagen later begeeft mijn voorlamp het.. Zie dat de hoofdzekering dit x is doorgebrand..die vervangen maar toen deed de voorlamp nog steeds niks.. Als ik het lampje eruit haal zie ik er niks aan, geen doorgebrande draadjes of zwarte vlekken in de lamp..
iemand een idee waar het aan kan liggen?

is alleen je hoofdzekering doorgebrand dan? misschien dat er in het elektrische schema te zien is dat er nog ergens eentje in het circuit zit die dan ook doorgebrand kan zijn.
 
ja alleen hoofdzekering was doorgebrand..

Koplamp doet het nu ineens wel weer.. raar verhaal..
 
Ergens sluiting in de bekabeling, Kan ook vocht zijn wat de sluiting veroorzaakt.
Ik zou alle stekkertjes die los kunnen schoonmaken en daarna stekkertjes weer verbinden en inspuiten met een beschermlaagje Siliconenspray of tectyl of zo iets.
En de bekabeling nakijken op slijtage plekjes of breuken.
 
Laatst bewerkt:
ja alleen hoofdzekering was doorgebrand..

Koplamp doet het nu ineens wel weer.. raar verhaal..
Hoi Bram,
Ja dat zijn toch een beetje de makken van een wat oudere motor. De bedrading is ook
meer dan twintig jaar oud en het is me bij het slopen van mijn donor rebel ook opgevallen dat alle verbindingen die met stekertjes aan elkaar zaten vanbinnen
behoorlijk groen uitgeslagen waren wat natuurlijk niet bevordelijk is voor een goede doorgang van de spanning.
Een zekering kan door hoge ouderdom ook wel vanzelf doorgaan maar als het regelmatig
gebeurt zit er waarschijnlijk toch iets fout. Het is in elk geval wel iets om inde gaten
te houden.
Zelf ben ik van plan om in de winter preventief alle kabeltjes en verbindingen te gaan
controleren en zonodig reinigen (bijv. met contactspray) ook de schakelaars die aan
het stuur zitten.
Succes Frits
 
ik denk dan eerder aan een niet goed vastzittende stekker verbinding. als je bv je stuur verdraait, dan kan het licht uit en weer aan gaan, afhankelijk van de draaihoek van je stuur: typisch een voorbeeld van los zittende stekkertjes, stekkertjes waar oxide tussen de geleidende delen zit of een kabelbreuk ergens binnen in de isolatie (kan door metaalmoeheid komen, als een koperen geleider te vaak moet buigen zal de geleider op den duur daar breken en af en toe nog contact maken)
 
kga zsm de hele bekabeling nakijken en reinigen.. vind toch wel fijn als ik zeker weet dat alles het doet! Met dit weer was ik toch niet meer veel van plan om te gaan rijden..
Lekker leerzaam ook :)
 
wat een stilte hier in eens!

@ Rob--> staan de bloemen nog?
@ baarts--> altijd hading als alles het doet, zeker als je hem probeert te verkopen :X
@ de rest--> Hallo! (vraagt om reactie)

Goos
 
ssssssssssst
Goos niet te hard, de rebels zitten momenteel in dromenland . :z

Dockside-Dreams-Wally-REV-c.jpg
 
Laatst bewerkt:
ik heb binnenkort wel een leuk unicum.. een leuke meid waar ik een oogje op heb wil binnenkort mee achter op de motor..
drie x raden wat haar achternaam is..

Rebel!
 
wat een stilte hier in eens!

@ Rob--> staan de bloemen nog?
@ baarts--> altijd hading als alles het doet, zeker als je hem probeert te verkopen :X
@ de rest--> Hallo! (vraagt om reactie)

Goos

Ik heb niet veel te melden.
Mijn rebel trilt heel erg. Krijg er zere handen van. Moet dus worden nagekeken.
Mijn moeder naar het verpleeghuis gebracht dus daar heel druk mee.
Mijn man is nu volledig afgekeurd en wordt nu dan ontslagen. Al met al gaat het niet helemaal naar wens.

@Rob hoe gaat het met jou? Ik hoop dat je nog geniet van de bloemen

@ henkozzy - ik ga elke dag op de motor naar mijn werk dus heb nog geen tijd voor winterslaap
 
Ik heb niet veel te melden.
Mijn rebel trilt heel erg. Krijg er zere handen van. Moet dus worden nagekeken.
Mijn moeder naar het verpleeghuis gebracht dus daar heel druk mee.
Mijn man is nu volledig afgekeurd en wordt nu dan ontslagen. Al met al gaat het niet helemaal naar wens.

@Rob hoe gaat het met jou? Ik hoop dat je nog geniet van de bloemen

@ henkozzy - ik ga elke dag op de motor naar mijn werk dus heb nog geen tijd voor winterslaap

Zit er geen slag in het voorwiel?
 
Mijn moeder ligt in het ziekenhuis en moet waarschijnlijk gedotterd worden.

Ik zelf moet me donderdagmorgen melden voor onderzoek aan mijn keel B|
rara ik rook niet eens })
 
Ineke zitten de stuurgewichtjes er wel in? dat kan ook trilling veroorzaken aan het stuur.
Ja er is verder niets veranderd. Het enige dat is gewijzigd is de uitlaat. Er zit nu een originele onder. Ik heb zelf het idee dat de gaten in de uitlaat groter zijn dan de vorige.
(op de plaats waar je hem op de cilinder aanlsuit.
 
Ah ik ben er ook weer
Was t forum kwijt tja zal nooit vrienden worden met pc
Mn rebel gebruik ik normaal als vervoer maar moet eerst de voor REM kabel vervangen
Dus rijd ik nu met mn peugeot 106
Lekker warm maar minder leuk
 
ik heb het gevoel dat mijn motortje iets minder goed begint te rijden.. een paar weken geleden had ik al een x dat die ineens terugzakte in vermogen en op de snelweg niet harder dan 80 wou..en na een tijdje pakte die hem ineens weer en blaastte die vol door.. ik dacht meer aan een vuiltje in de benzine ofzo..
sinds vrijdag doettie het ineens weer..alleen nu vaker gedaan :( Start prima rijdt goed weg.. ff stil gestaan, daarna weer stuk rijden, ineens niet meer vooruit te bakken.. als je hem dan ff goed hoog in toeren laat doorgaan dan paktie hem wel weer op.. alsof die dan nog maar op een poot aant draaien is ofzo :( De laatste paar dagen dan weer geen last van gehad..
wel als ik een beetje aant doortrekken ben wil die wel eens een soort van hikken.. houdtie 1sec in en gaat ie dan weer door.. Maar dit gebeurt ook niet constant..
Ik laat vrijwel altijd de motor eerst een minuutje warm draaien..

iemand enig idee wat het zou kunnen zijn..?
 
Mijn moeder ligt in het ziekenhuis en moet waarschijnlijk gedotterd worden.

Ik zelf moet me donderdagmorgen melden voor onderzoek aan mijn keel B|
rara ik rook niet eens })

sterkte met je moeder, Henk en jijzelf ook natuurlijk: tis net als met die oude rebeltjes ... (zie Baarts..) soms loopt de motor even wat minder en moet je even naar de afstellingen kijken of ergens een vuiltje er tussen uit blazen... ;)
 
Laatst bewerkt:
ik heb het gevoel dat mijn motortje iets minder goed begint te rijden.. een paar weken geleden had ik al een x dat die ineens terugzakte in vermogen en op de snelweg niet harder dan 80 wou..en na een tijdje pakte die hem ineens weer en blaastte die vol door.. ik dacht meer aan een vuiltje in de benzine ofzo..
sinds vrijdag doettie het ineens weer..alleen nu vaker gedaan :( Start prima rijdt goed weg.. ff stil gestaan, daarna weer stuk rijden, ineens niet meer vooruit te bakken.. als je hem dan ff goed hoog in toeren laat doorgaan dan paktie hem wel weer op.. alsof die dan nog maar op een poot aant draaien is ofzo :( De laatste paar dagen dan weer geen last van gehad..
wel als ik een beetje aant doortrekken ben wil die wel eens een soort van hikken.. houdtie 1sec in en gaat ie dan weer door.. Maar dit gebeurt ook niet constant..
Ik laat vrijwel altijd de motor eerst een minuutje warm draaien..

iemand enig idee wat het zou kunnen zijn..?
Hoi Bram,
tezamen met je andere problemen zou ik zeggen dat het een ontstekingskwestie
is je opmerking dat je het gevoel hebt dat hij af en toe op een poot loopt kan wel
kloppen. Ik had dit probleem ook een beetje bij het starten bij vochtig weer bij rebel
1 hij startte welmaar liep niet constant op twe poten . Ik heb de bougies en de bougiedoppen toen vernieuwd en heb daarna geen probleem meer gehad.
Ik weet niet of je motor buiten staat of binnen maar als hij buiten staat slaat de vocht
algauw toe in je bedrading dus ik zou zeggen alles schoonmaken en inspuiten met
bijv. WD 40 en dan kijken wat er gebeurt.
We hebben het geluk dat de ontstekingsunit en dynamo kant erg simpel zijn dus
daar aan kan weinig missen. De bedrading is denk ik de grote boosdoener.
Succes Frits :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan