Minibike racing

kevinblade

motorverslaafde/deskundige
1 okt 2003
11.195
758
Apeldoorn
Wie rijden hier ook met een minibike, en dan bedoel ik niet die chineese kermis dingen maar de echte waaronder Blata, Polini, GRC, Pasini.
Misschien leuk om te kijken of hier minibikers onder ons zijn.
Mijn zoon Kevin ( 10 ) is volop aan het minibiken en gaat ook wedstrijden rijden.
full
 
Dat topic gaat over hele andere kleine wielen, is niet met elkaar te vergelijen.
Met deze minibike,s worden echte wedstrijden gereden met alles erop en eraan, zelfs bandenwarmers.
En dat andere topic is meer over de Honda DAX en zijn chineese imitaten. :X
 
Dat topic gaat over hele andere kleine wielen, is niet met elkaar te vergelijen.
Met deze minibike,s worden echte wedstrijden gereden met alles erop en eraan, zelfs bandenwarmers.
En dat andere topic is meer over de Honda DAX en zijn chineese imitaten. :X


nou ja als jij je neus ophaalt aan die mensen daar, veel plezier dan hier in je eigen topic.
 
Helaas wordt er op MF over het algemeen minachtend gedaan mbt minibikes. Heb hier ooit een Blata te koop gehad: Topic werd gewoonweg zonder reden gesloten.

Men zou eens een kijkje moeten nemen bij minibike wedstrijden. In de zomer buiten, maar nu begint het indoor seizoen weer op de diverse indoor kartbanen. Ik kwam wel eens bij Traxx in Uden en ook in Echt. Poeldijk heeft trouwens ook een hele mooie kart / minibikebaan. Echt wel mooi om te zien :Y
 
hey ts probeer anders hier:

Brommerforum.nl - Main Page

whehehehhe :')


(sry die was flauw.....maar haten op daxen en chinese kopieen is ook niet aardig natuurlijk, trouwens skyteam schijnt niet slecht te zijn)

ik vind die kleine bikes best wel vet trouwens.

jammer dat de overheid weer de fun moet bederven en ze bannen op de openbare weg. anders zou het wel lachen zijn om te crossen op de fietspaden met zo'n mini ding.

madass sachs vind ik trouwens ook best vet hoor.

78-180-thickbox.jpg
 
Laatst bewerkt:
nou ja als jij je neus ophaalt aan die mensen daar, veel plezier dan hier in je eigen topic.


Ik haal mijn neus niet op voor die dingen, vind ze persoonlijk erg leuk en geweldig, maar het gaat mij niet om die dingen maar de echte minibike,s.
 
hey ts probeer anders hier:

Brommerforum.nl - Main Page

whehehehhe :')


(sry die was flauw.....maar haten op daxen en chinese kopieen is ook niet aardig natuurlijk, trouwens skyteam schijnt niet slecht te zijn)

ik vind die kleine bikes best wel vet trouwens.

jammer dat de overheid weer de fun moet bederven en ze bannen op de openbare weg. anders zou het wel lachen zijn om te crossen op de fietspaden met zo'n mini ding.

madass sachs vind ik trouwens ook best vet hoor.

[http://www.fulltrade.nl/img/p/78-180-thickbox.jpg (afbeelding)]

Dat is nu precies wat ik bedoel. De minibikes waar TS het over heeft zijn geen "minidingen". En absoluut niet bedoeld om daar mee op de openbare weg te rijden. Daar hebben ze gewoonweg te veel vermogen voor en je wordt niet gezien door het overige verkeer.
 
Helaas wordt er op MF over het algemeen minachtend gedaan mbt minibikes. Heb hier ooit een Blata te koop gehad: Topic werd gewoonweg zonder reden gesloten.

Men zou eens een kijkje moeten nemen bij minibike wedstrijden. In de zomer buiten, maar nu begint het indoor seizoen weer op de diverse indoor kartbanen. Ik kwam wel eens bij Traxx in Uden en ook in Echt. Poeldijk heeft trouwens ook een hele mooie kart / minibikebaan. Echt wel mooi om te zien :Y


Nog beter die gasten moeten zelf eens een keertje meerijden, dan praten ze er heel anders over.
Maar in de zelfbouw 4 takt rijden er genoeg met die Honda DAX blokjes, maar dat is ook het enige wat overeen komt.


En hier gaat het om gastjes van 8 tot 12 jaar oud, en die met het gele pak en rode motor is Kevin .
 
Nog beter die gasten moeten zelf eens een keertje meerijden, dan praten ze er heel anders over.
Maar in de zelfbouw 4 takt rijden er genoeg met die Honda DAX blokjes, maar dat is ook het enige wat overeen komt.


En hier gaat het om gastjes van 8 tot 12 jaar oud, en die met het gele pak en rode motor is Kevin .

Blijf me er over verbazen dat bijna alle MotoGP helden uit zuid europa begonnen zijn met minibiken omdat het daar al jaren ingeburgerd is. En dat er hier op een motor forum nog steeds lacherig over gedaan wordt.

Ik zag overigens ook veel zelfbouwers met Puch blokjes rondrijden :Y
 
ik heb een paar chineze staan, heb overlaatst geweest gaan kijken naar 1 met 12pk (polini) en slechts 39cc watergekoeld, toerentellertje waarop 15000toeren heel normaal zijn, top van 110-115km/u, ed,...
dat was een enorm verschil met zo'n chineesje van 50euro die moeilijk 65km/u haalt
 
Laatst bewerkt:
Haha, heb ook een half jaar een chinese minibike gehad. Hij had echt wel de snelheid, maar kwalitatief was het troep: Remde voor geen meter. Als je er fatsoenlijk mee wilde remmen, kon je er beter Magura fiets remmen op zetten _O-

Was blij toen ik hem verkocht had en een Blata kon kopen.
 
voor mij is het de bedoeling niet om op circuit te rijden, gewoon soms eens op een prive straatje op en neer rijden (heb zelfs 1 waarop ik een scooteruitlaat gelast heb :))
m'n zoontje erop leren rijden,...
 
Met de studentenmotorclub hebben wij 3 van die apparaten, 2 ervan zijn jaren geleden door clubleden zelf gebouwd. Eentje heeft een tweetaktblokje, en loopt op het moment niet, en de andere zelfbouw is een 4takt die altijd loopt.
Daarnaast is er vorig jaar nog een snellere tweetakt bij gekocht.
Op het moment zijn we bezig om deze sport een beetje op te zetten bij ons in de vereniging, dus elke tip is welkom ;)
 
Zo zie je maar weer dat zelfs een moderator niet ziet dat minibiken ook een echte motorsport is en dat je ook een KNMV licentie/startbewijs moet hebben en dat er Nederlands Kampioenschap gereden wordt.
En het niveau is zelfs vaak professioneler dan ZAC en Cup.
En ook een Arie Vos 4 voudig nederlands wegrace kampioen komt uit de minibike vandaan.
Dus Martell zet dit maar onder een sporttopic oid :W
 
Zo zie je maar weer dat zelfs een moderator niet ziet dat minibiken ook een echte motorsport is en dat je ook een KNMV licentie/startbewijs moet hebben en dat er Nederlands Kampioenschap gereden wordt.
En het niveau is zelfs vaak professioneler dan ZAC en Cup.
En ook een Arie Vos 4 voudig nederlands wegrace kampioen komt uit de minibike vandaan.
Dus Martell zet dit maar onder een sporttopic oid :W

full


Ik begon niet voor niets met de opmerking dat men op MF behoorlijk minachtend is tov het minibiken. Blijkbaar heeft men geen idee wat het is.
 
Laatst bewerkt:
Daarom wilde ik het wat bekender gaan maken, maar blijkt toch dat je gelijk hebt :( .
Zo krijg ik al aardig wat motorrijders enthousiast over het fenomeen minibiken, en ze hebben er allemaal veel lol in.
Een heeft zelfs het minibiken verkozen ipv met zijn R1 op Zandvoort en Assen te rijden.
full
 
Daarom wilde ik het wat bekender gaan maken, maar blijkt toch dat je gelijk hebt :( .
Zo krijg ik al aardig wat motorrijders enthousiast over het fenomeen minibiken, en ze hebben er allemaal veel lol in.
Een heeft zelfs het minibiken verkozen ipv met zijn R1 op Zandvoort en Assen te rijden.[afbeelding]

In ieder geval een goed initiatief!

En ken er hier in de omgeving ook eentje die het niet onverdienstelijk doet. Hij heet Ruben. Ben even zijn achternaam kwijt. Was 2 jaar geleden ook met een hele mooie eigenbouw bezig en reed daarvoor op een Blata B1

Ik ben zelf met het minibiken gestopt, maar vind het wel heel gaaf om te zien.
 
Laatst bewerkt:
Poeldijk is wel een hele gave baan (vind ik)
 
Terug
Bovenaan Onderaan