Het Kawasaki Z1000SX topic deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.

Knoetsoer

Die hard MF'er
26 jul 2006
366
10
Gisteren heb ik de kogel door de kerk gejaagd!
De Kawasaki Z1000SX gaat mijn Suzuki GSX-R1000K7 vervangen.
Daarom de opening van dit topic deel 1.
Dat er nog veel mogen volgen. Volgens mij(en mijn dealer) gaat deze motor een bestseller worden.

Groeten Knoetsoer
full
 
Heb vorige week Belgische kawa-dealer gebeld.

Ze wisten nog van niks qua prijs en beschikbaarheid, maar zeiden wel dat er veel vraag naar was (maar goed, dat zal een dealer altijd wel zeggen ;))

Ik houd het in ieder geval mee in de gaten :Y
 
Trekt dit ding even hard dan je gsx-r , naar gevoel ?

Zal tot 200 km/u ongeveer vergelijkbaar zijn, daarboven zal de soes wel langzaam aan de horizon verdwijnen. In de introductietest in Motor word er melding gemaakt van het feit dat in de 2e versnelling het ding bij 7000 toeren op vermogen een wheelie maakt...
Zegt genoeg dunkt me.

Groeten Knoetsoer
 
Zijn er al meer mensen die er 1 gekocht hebben of van plan zijn er 1 aan te schaffen?

Groeten Knoetsoer
 
Ja, ik ben er bijna zeker van dat ik deze motor ga aanschaffen begin volgend jaar. Nog niet in het echt gezien of een meter op gereden, maar het spreekt me zeer aan. Wat ik graag wil:

- 1000cc
- Sport-tour model. Ik vind racers prachtig maar hou niet van de sportieve zit. Wil FZ6/FZ1 zithouding
- Niet teveel plastic
- Vermogen van 120pk +
- Dikke vette 190 achterband en twee normale uitlaten kleine uitlaten en niet van die vreselijke kachelpijpen
- Kofferset, liefst standaard van fabrikant zelf
- Z1000sx!

Ergens in februari maar eens een proefrit maken, maar ik voel al aan dat de nieuwe Kawa het gaat worden. Er zijn al wat reviews online, en de motor schijnt zeer soepel en prettig te rijden.
 
Was op het moment dat ik haar voor het eerst zag op een foto meteen verkocht, dit zocht ik! Heb gister de dealer gebeld en wordt waarschijnlijk in december bij hun afgeleverd, als ze hem daar zelf hebben ingereden, ga ik zo snel mogelijk heen om een rondje te testen. en dan maar hopen dat ie net zo lekker rijdt als dat er gezegd wordt.

als ie me bevalt bestel ik hem meteen in het groen!

groeten nico
 
Laatst bewerkt:
Ik ben alleszinds ook aan het twijfelen.
Dit combineert volgens mij de positieve eigenschappen van een naked (rijhouding) met een supersport(power en klein beetje windberscherming).
 
Mijn dealer stond versteld van de vraag naar deze Kawa, vooral in deze tijd van crisis.
Van deze motor gaat Kawasaki veel plezier hebben. De meeste motorijders zijn niet meer piepjong. Sterker nog, bijna alles wat je onder een helm vandaan ziet komen is grijs, of kaal, of een combinatie van beiden. Als je een motor wil rijden die en een beetje van de plaats gaat, en een goede zitpositie heeft, en een redelijke actieradius, dan kom je deze zeker tegen op jouw zoektocht. Laat het nieuwe seizoen maar komen! :]

Groeten Knoetsoer
 
Echt een hele mooie fiets. heb nu nog teveel plezier met m'n z1000 maar, wie weet in de toekomst zou dit best een een kandidaad kunnen wezen.

Voor de kopers *O*
 
Ik denk dat dit model, kawa geen windeieren gaat leggen, denk dat er veel vraag zal zijn naar een motor die sportief rijdt maar toch meer comfort heeft als een supersport/superbike of naked.

En nu maar hopen dat ie niet zo populair wordt, dat ie moeilijk leverbaar wordt dit voorjaar!
(maar gauw test rijden en bestellen) :]

full

groeten nico
 
Laatst bewerkt:
Ik ben een beginnend motorrijder welke graag een supersport zou willen rijden, maar dit niet gaat doen vanwege de zithouding.

Nu twijfel ik toch tussen de Kawasaki Z1000SX, en de Honda CBR600F (2011). Ik weet het een wereld van verschil, maar dit is eigenlijk voor mij de enige keuze momenteel.

Is er iemand die ervaring heeft met de 2010 Z1000, is deze geschikt voor een beginnend motorrijder? Wat zouden jullie aanraden?

Vind het trouwens jammer dat de rode kleur niet beschikbaar is, daar ga ik helemaal bij kwijlen.


2011_kawasaki_ninja_1000_-_first_ride_image_575_346.jpg
 
de rode kleur is alleen voor de amerikaanse markt geloof ik, hij wordt daar in rood en zwart geleverd, en daar heet hij ook geen z1000sx maar ninja 1000. ik persoonlijk vind de groene de mooiste.

groet nico
 
Gewoon de motor kopen welke je het mooiste vind. Als je met verstand rijdt, maakt het niet uit welke je kiest. Motorrijden is en blijft gevaarlijk, daar veranderd het type motorfiets weinig aan........

Groeten Knoetsoer
 
Ja dat lijkt me zelf ook Knoetsoer!

Ik heb inderdaad bevestigd gekregen dat de rode kleur alleen voor de Amerikaanse markt is :(

Prijs heb ik wel: € 13.998,-

Met de huidige dollar zou je € 8060 voor de fiets betalen wanneer je de motor uit Amerika laat shippen. Denk dat je met invoering + shipping toch redelijk wat geld bespaart?

Alleen weet iemand hoe de garantie zit met import van een nieuwe fiets?

Gr. Sjaakafhaak
 
Laatst bewerkt:
Ja dat lijkt me zelf ook Knoetsoer!

Ik heb inderdaad bevestigd gekregen dat de rode kleur alleen voor de Amerikaanse markt is :(

Prijs heb ik wel: € 13.998,-

Met de huidige dollar zou je € 8060 voor de fiets betalen wanneer je de motor uit Amerika laat shippen. Denk dat je met invoering + shipping toch redelijk wat geld bespaart?

Alleen weet iemand hoe de garantie zit met import van een nieuwe fiets?

Gr. Sjaakafhaak
garantie is wereldwijd dacht ik toch? fabrieksgarantie iig. dealergarantie zal niet lukken denk.
 
Kijk hier even...... http://www.kawasaki.nl/info.asp?Id=340D98EFDDF

Groeten Knoetsoer
 
wat er door kawa allemaal wordt geschreven is natuurlijk allemaal bangmakerij, het moet geen probleem geven om een motor te importeren uit amerika. het enigste moment wanneer dit moeilijkheden zou kunnen geven is bij garantie gevallen en eventuele terugroepacties. wat ze schrijven over goedkeuring moet geen probleem geven immers je moet toch naar de rdw om hem op kenteken te zetten en daar krijgt ie ook meteen een toelatingskeuring.

groet nico
 
Laatst bewerkt:
@Nico ja precies dat lijkt mij ook. Enige wat ik kan bedenken is misschien de verlichting o.i.d? Volgens mij is het Amerikaanse model identiek aan het EU model
 
ik vond nog een site waar je de kosten kan berekenen voor import uit V.S. weet niet of alle bedragen kloppen maar ziet er wel uit dat die die richting op gaan , als ik dat zo een beetje zie kan je beter een setje kuipdelen uit de vs halen, is goedkoper voor de import en je betaal ook minder voor de invoer omdat het alleen onderdelen zijn en geen complete rijdende motor.

BPM calculator


groeten nico
 
Laatst bewerkt:
Wow ik dacht dat het wel iets goedkoper uit zou komen, al 13000 ex de BPM! Denk dat ik het dan lekker bij de europeese versie hoe, in het zwart :)

Wordt trouwens rond kerst in de showroom verwacht heb ik mij laten vertellen.
 
Wow ik dacht dat het wel iets goedkoper uit zou komen, al 13000 ex de BPM! Denk dat ik het dan lekker bij de europeese versie hoe, in het zwart :)

Wordt trouwens rond kerst in de showroom verwacht heb ik mij laten vertellen.

en vergeet je 19% btw niet...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan