Honda Rebel (CMX250 + CMX450), deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
voor mij geldt nog een 4e variant misschien? ik rijd zolang de temperatuur niet te dicht bij de 0 graden zit ... en dat is dan gezien van beide kanten van de 0. Want bij 0 graden komen water en ijs tegelijk en dat is iets waar ik niet veel zin in heb. Maar ook als het onder 0 is: zolang alles goed droog is en droog blijft wil ik wel rijden.

Neem nou gisteren: veel mist en ca 5 graden boven 0 of meer. Ben ik in Silvolde en in Beuningen geweest ... toch zo'n 140 km bij elkaar denk ik. Tis wel zo dat het laaste stuk in het donker was en over het Loo-veer en de Loo-dijk ging en dat is met mist niet prettig ... op zijn zachtst gezegd. Reed soms niet harder dan 25 km/u, en miste zowaar de afslag van de dijk naar huis!

Oh en er is nog een reden om niet te rijden: als het hard waait of toch wel erg stevig doorregent: mijn kleding is niet waterdicht genoeg helaas. Moet er eens iets op spuiten om het weer waterdicht te krijgen. Ook mijn laarzen lekken door op de naadjes, heel vervelend! Wie weet daar een oplossing voor trouwens, welk spul je daarvoor het beste kan gebruiken?

gewoon bij de schoenmaker ofzo een bus spriets halen. wel ff kijken dat het ook voor synthetische stoffen is. dat helpt zeer goed!
 
Nou, dan ben ik dan maar de eerste die optie 1 opgeeft.
Voor de zoveelste keer krijgt de rebel gewoon weer zijn winterslaap (niet dat hij erg moe zou kunnen zijn, maargoed). Qua verzekering heb ik ook de winterstop er in zitten, dus vanaf 1 december (of was het nou 15, weet niet meer) tot maart mag hij toch niet de weg op.
Ieder jaar neem ik me ook weer voor een bok oid te kopen om de wielen van de grond te houden, maar zoals ieder jaar blijft hij waarschijnlijk toch weer op z'n wielen staan (reminder aan mezelf, banden nakijken).
owja, en toch maar de accu er uit. misschien dat die naar binnen mag, en anders in een rekje in de schuur waar ook de druppellader hangt.
 
Hoi Pinky,
Ik wil je wel helpen met de elektra als je weer problemen krijgt. Ik weet nog niet veel van
de Rebel maar met elektra heb ik geen problemen.
Sterkte met je knie ik hoor het wel. groet frits :)

Hey, da's aardig van je :)
Ik heb inmiddels reserve-achterlampjes gekocht, dus zo gauw als het weer en mijn knie een beetje meewerken, ga ik eens kijken wat er gebeurt :] Zal niet lang duren, want het gaat al een stuk beter met mijn knie.
Als het dan toch weer mis gaat en een lampje vervangen ook niet helpt, geef ik wel een gil. Maar als het goed is, is dat helemaal niet nodig :)
Verstand van de Rebel hoef je trouwens niet te hebben, als je maar snapt hoe stroom werkt :+
 
full
 
Hey mensen!

@ Rob--> hoe gaat het?
@ rijders met de keuze 1 of 2--> Watjes :+

En dan nog nieuws namens Geiske--> Die is helaas gevallen met de motor en heeft haar sleutelbeen gebroken :N Ze moest in de bocht remmen door de modder en op de klinkers :X
Het gaat naar omstandigheden goed, vrijdag wordt ze geopereerd en monteren ze een plaatje om het sleutelbeen te fixeren.
De schade aan de motor valt mee, maar dat komt later wel.

Zijn er nog mensen die vandaag gereden hebben? ik en lyl wel ff een rondje veluwe gedaan. Het was echt SUPER *O* :] heerlijk weer en zowaar druk met motoren. alleen jammer dat we de rit moesten doen zonder smoeders!

Tot snel allemaal!

Goos
 
Ai Geiske...dat is niet best
e040.gif
. Wat zal jij weer geschokken zijn zeg. Het zit je ook niet echt mee. Van hieruit wens ik je enorm veel beterschap, hoop dat de operatie een beetje meevalt en je spoedig zult herstellen :Y . Dikke
a065.gif
van ons 3-tjes.


Wij zijn vanmiddag naar vrienden in Goch gereden, ff 1
c060.gif
gedaan terwijl zij zich in het pak wurmden...daarna samen verder een stuk door Dld. gereden.
Nu net een klein half uurtje thuis...Sjoerd vlug z'n pak uit, gewone schoenen en jas aan en weg was hij weer...op de fiets. Sint is hier vanmiddag met de boot aangekomen...het middag programma is niets voor de 'ongelovigen'...zij {de bovenbouw} mogen vanaf half 5 een zak snoep in ontvangst nemen.
 
Hierbij een kort verslagje van mijn werkzaamheden van afgelopen twee week-enden
Knipperlichten stukje omhoog gebracht om ruimte te krijgen voor bagagerek.
full
 
En tenslotte het achterwiel onderhanden genomen spaken gepolijst en de remsleutel
eruit gehaald schoongemaakt en opnieuw ingevet daar deze nog nauwlijks rond
te krijgen was door vuil en verdroogd vet. Groet Frits :)
full
 
Vandaag heerlijk stukje wezen rijden VIA groene hart door gooi en vegt streek langs de kust van zandvoort naar noordwijk naar leiden daar ff koffie doen en naar huis een rit van ong 150 km
 
Het gaat redelijk, door gebruik an contrastvloeistof gedurende de hartcathetherisatie zijn mijn nieren ermee opgehouden, gevolg 20 kg vocht in mijn lichaam waar ik nog "af moet komen". Ik wordt nu binnen 4 à 6 weken geopereerd en dan plaatsen ze de ICD. Daarna mag ik minimaal 8 weken geen voertuig besturen en moet een nieuw rijbewijs aanvragen. Eentje met een z.g. beperking. Na die tijd mag ik alleen rijden als ik een geldige verklaring heb van de cardioloog dienaangaande. Er staat me dus nog een hoop te wachten. Maar het komt wel goed........ :]


P.s. Mijn Rebbeltje staat al lang in de winterstalling onder zijn dekentjes......... :]
 
Laatst bewerkt:
@ Rob; dat klinkt allemaal niet florissant :N , jij bent voorlopig nog wel ff uit de running dus. Nogmaals...van harte beterschap :Y .

@ DennisHopper; heb je link net ff bekeken...nah, dat is totaal niet ons 'ding' :N . Wij zoeken het in het geheel NIET om daaraan deel te nemen :N. Andere leuke ritjes zijn er legio :Y .
 
Laatst bewerkt:
@ Rob; dat klinkt allemaal niet florissant :N , jij bent voorlopig nog wel ff uit de running dus. Nogmaals...van harte beterschap :Y .

@ DennisHopper; heb je link net ff bekeken...nah, dat is totaal niet ons 'ding' :N . Wij zoeken het in het geheel NIET om daaraan deel te nemen :N. Andere leuke ritjes zijn er legio :Y .
Jij misschien niet, sommigen wel :+
 
@ Dennis

By the way; ik zag jouw Rebel niet op 1 van de foto's...wel veel ander brik, waarvan sommige :r . Wel prachtig was oa. die Enfield, een gewèldige fiets zeg :Y
 
Laatst bewerkt:
Dat zei ik ook Dennis... Wij zoeken het etc etc... :W
Ja eh, wie is "wij" = een nogal ruim begrip. Als je wij beperkt tot jou en je familie, ok dan snap ik het. Maar als je wij bedoelt als wij van het Rebel topic, ben ik het toch niet met je eens. Zeker weten dat er Rebel rijders zijn die dit leuk hadden gevonden :Y
 
@ Dennis

By the way; ik zag jouw Rebel niet op 1 van de foto's...wel veel ander brik, waarvan sommige :r . Wel prachtig was oa. die Enfield, een gewèldige fiets zeg :Y
Heb geen Rebel :X nog niet, maar misschien komt het ooit nog wel eens. Ik was die op dat rode stuk Tupperware in Duiven weet je nog?
 
Rob, shit wat een toestand,
uiteraard veel beterschap gewenst vanuit de achterhoek
images
 
Laatst bewerkt:
Ja eh, wie is "wij" = een nogal ruim begrip. Als je wij beperkt tot jou en je familie, ok dan snap ik het. Maar als je wij bedoelt als wij van het Rebel topic, ben ik het toch niet met je eens. Zeker weten dat er Rebel rijders zijn die dit leuk hadden gevonden :Y

Met 'wij' bedoel ik idd. mijn man, zoon en mezelf. Ik kan niet inschatten wat anderen denken/vinden.
Daarbij kan en mag ik ook niet voor anderen beslissen/bedenken of zo'n rit al dan niet iets voor hen is natuurlijk.

Vandaar...als ik schrijf over 'wij'...dan is dat mijn/ons motor-rijdende gezin.


Heb geen Rebel :X nog niet, maar misschien komt het ooit nog wel eens. Ik was die op dat rode stuk Tupperware in Duiven weet je nog?

Uhmm Vaag !!! :P _O- . Nee hoor, ik weet het weer...jij mocht {net als onze zoon van 9} een dagje met je papa mee...toch?
 
Laatste nieuws. ;)
De guzzi blijft, in de winter nog wel wat aan verbouwen.
Zoals
Er komt een ander voorwiel in (komt morgen binnen)
Forwards control.(maak ik zelf) :Y
Andere buddyzit (maak ik zelf) :Y
plus nog wat kleinere dingen.






En het beste nieuws is })
Na ziekenhuisonderzoek (röntgenfoto's keel slokdarm)
Alles was goed. *O*
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan