Honda Rebel (CMX250 + CMX450), deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gaaf Rocker en natuurlijk proficiat met deze goede 'uitslag'...jij hoeft gelukkig niet in de revisie :N itt. je Guzzi :Y .

** Reminder Rocker ... vergeet ook niet om ff te kijken naar het start-dinges-probleem _O- :P :j .
 
Laatst bewerkt:
Gaaf Rocker en natuurlijk proficiat met deze goede 'uitslag'...jij hoeft gelukkig niet in de revisie :N itt. je Guzzi :Y .

** Reminder Rocker ... vergeet ook niet om ff te kijken naar de start-functie _O- :P :j .


Nee ik hoef niet in de revisie m.a.w. ik start nog goed :j })

start-dinges-probleem guzzi tja dat is opgelost, :P
 
Laatst bewerkt:
@ de zieken: heel veel sterkte en spoedig herstel. Gelukkig geen zomer nu. Maakt de zaak misschien wat dragelijker. (Hoop ik voor jullie..)
We zijn mede vanwege de buien een weekje de zon op Malta op wezen zoeken, en die was er volop.
Veel cultuur gesnuffeld.
Weinig motoren of scooters daar, terwijl de wegen en 't weer zich daar toch prima voor lenen. In Italië word je op elke meter zowat door een scootertje omver gereden...
M'n rebeltje komt in de winter niet al te vaak buiten, maar bij droog en zon mag ik er toch graag een stukje mee weg. Spaart me een druppellader ;). Krijgt binnenkort een nieuw bandje voor. . Genoeg profiel maar ouderdomsrimpels en scheurtjes. Gelijk even rem nazien en vloeistof vervangen. Moet wel veilig blijven, toch?
 
Rob & geiske beterschap en een spoedig herstel toegewenst
Zodat er van de zomer weer vol op van de motor kan worden genoten
Grt marco
 
Rob & geiske van harte beterschap en een spoedig herstel toe gewenst
Zodat er van de zomer weer vol op van de motor kan worden genoten
Groetjes marco
 
full
 
Hallo allemaal,

Ik heb sinds 2 weken mijn eerste motor, een Rebel 250 uit 1988!
Begin december moet ik afrijden voor mijn rijbewijs...

Ik zat deze thread al een tijdje te volgen en het leek me handig om maar eens te registreren,

Ik zal mezelf eerst even voorstellen:

Ik ben Rens, 21 jaar oud en woon in Teteringen (Breda)
Ik volg een opleiding tot ICT-Beheerder, en momenteel werk ik bij een nacht-cafe en bij spare-rib express als bezorger. En tevens als Gastheer bij een Gezinshuis!

Heb 2 weken terug de rebel aangeschaft omdat mij dit een goede eerste motor leek!

To-do List:
nieuwe knipperlichten achter, Voorrem reviseren, Nieuwe tandwielen+ketting

Heb de knipperlichten en revisiesetje voor de voorrem reeds besteld, die komen als het goed is vandaag binnen!

Hier ook nog even een fototje van mij (en natuurlijk mn motortje ;))
77113_10150338766540354_867140353_15991888_5866490_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
:W Hoi Rens,
Ha Ha alweer een 250 rijder dat gaat de goede kant op . Eerst maar eens afrijden en
misschien is je examinator al in de sinterklaasstemming en maakt hij het je niet te
moeilijk. Welkom bij de club! en veel succes met het examen!
Groet frits :)
 
Hoi Rens! welkom! ... alleen jouw foto kwam bij mij in elkaar gedrukt in beeld.
Hier is tie hopelijk wel goed te zien:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Welkom Rens+rebel 250!
hopelijk haal je je rijbewijs, dan kun je tenminste lekker rond rijden zonder dat er iemand in je oor loopt te bleaahren _O- en kun je echt genieten van het windgeruis+motor geluid :9
 
Welkom rens
Hopelijk haal je vlug je rijbewijs zodat je van je rebel kan genieten
Hoewel t nu wat koud is maar goed te doen met de juiste kleding
 
:) Hallo Rebellers,
Vandaag de carburateur van Rebel 2 eens onder handen genomen. Heb veel rondgekeken op MF over het reinigen van carburateurs maar de bijdrage van een Tomos
liefhebber sprak mij wel aan. Ik ben niet in het bezit van een ultrasoon reiniger dus
moest het anders. Dus carburateur demonteren lekker schoonmaken met Jif, dan een
uurtje in een badje met schoonmaak azijn afspoelen de handel droog spuiten met lucht,
alles met wd40 inspuiten en dan opnieuw alles doorblazen met lucht daarna weer alles monteren. Al met al ben ik een paar uurtjes bezig geweest en hij is weer lekker schoon.
Je merkt dat er toch materiaal verschil zit in de diverse delen van de carburateur, in het
badje reageren het klepje van de acceleratiepomp en de schijf waar de kabels aan vast
zitten wat heftiger op het zuur en werden inderdaad weer blinkend nieuw. Het huis van
de carburateur is waarschijnlijk van een andere legering want met dit oppervlakte
gebeurde niet veel. Maar goed ik weet nu dat hij schoon is (onderin de vlotterkamer
lag toch wel de nodige troep) en dat geeft een goed gevoel. Tot de volgende klus,
Groet Frits
full
 
Zow, ondanks de kou vandaag toch met de rebel weggeweest! en 'k moet zeggen dat de rebel het nog altijd prima doet. vooral het starten sochten's... beetje choke, ff op de knop drukken en TADA we kunnen weer :)

de snert-meeting...

voor mij zijn er twee data die wel potentie hebben.
Zo 19 dec
Zo 2 Jan
Mijn voorkeur zou ±11uur sochtens zijn.
veel verder zou ik niet weten want zover gaat mijn aganda niet :]

Dus mensen laat van je horen! wie o wie? geef ff aan welke datum je veurkeur heeft en met hoeveel pers. je eventueel komt.

Goos

ps--> het is een REBEL-SNERT-MEETING, dat betekend natuurlijk dat je op de REBEL komt! :] eerlijk is eerlijk mijn Rebel zal er ook zijn :+
 
Ik wil er graag bij zijn op de snert meeting
Moet ff over de datum hebben met t vrouwke
Hoor je nog tegen de tijd
Grt marco
 
Hallo rebellaars,Ik heb achter 2 nieuwe knipperlichten gemonteerd,wil (moet) voor ook 2 nieuwen,maar kan geen geschikten vinden,wie heeft een tip,wat voor knipperlichten geschikt zijn.Liefst kleiner dan de originele,

groeten Evert.
 
Hallo rebellaars,Ik heb achter 2 nieuwe knipperlichten gemonteerd,wil (moet) voor ook 2 nieuwen,maar kan geen geschikten vinden,wie heeft een tip,wat voor knipperlichten geschikt zijn.Liefst kleiner dan de originele,

groeten Evert.

Evert,

http://link.marktplaats.nl/399984995
misschien is dit een optie, zelfde heb ik op mijn rebel gehad.
 
Rocker,bedankt voor je reactie,leuke lampjes ik denk dat dit net wat voor mij is,alleen hoe bevestig ik deze lampjes op de rebel,passen dezen op de originele lamphouders,of had je ze elders bevestigd?

bvd Evert.
 
Zow, ondanks de kou vandaag toch met de rebel weggeweest! en 'k moet zeggen dat de rebel het nog altijd prima doet. vooral het starten sochten's... beetje choke, ff op de knop drukken en TADA we kunnen weer :)

de snert-meeting...

voor mij zijn er twee data die wel potentie hebben.
Zo 19 dec
Zo 2 Jan
Mijn voorkeur zou ±11uur sochtens zijn.
veel verder zou ik niet weten want zover gaat mijn aganda niet :]

Dus mensen laat van je horen! wie o wie? geef ff aan welke datum je veurkeur heeft en met hoeveel pers. je eventueel komt.

Goos

ps--> het is een REBEL-SNERT-MEETING, dat betekend natuurlijk dat je op de REBEL komt! :] eerlijk is eerlijk mijn Rebel zal er ook zijn :+

Hoi Goos: boek mij in voor de 19e dec. alleen kan ik maar tot een uur of 1. Als het naar de 2e januari moet kan het ook maar dat heeft niet mijn voorkeur. Groetjes, Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan