Het grote Yamaha Diversion topic (deel 10)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heeft iemand hier een goede foto van de achterkant van de voorlamp van een diversion 600?
Ik wil nog steeds m'n lampje vervangen en wil dat op zo simpel mogelijke wijze (met kuip erop) doen. Dus als iemand een foto heeft van hoe de achterkant van de koplamp eruit ziet, graag! Ik kan er namelijk geen vinden!
Alvast bedankt!
 
Heeft iemand hier een goede foto van de achterkant van de voorlamp van een diversion 600?
Ik wil nog steeds m'n lampje vervangen en wil dat op zo simpel mogelijke wijze (met kuip erop) doen. Dus als iemand een foto heeft van hoe de achterkant van de koplamp eruit ziet, graag! Ik kan er namelijk geen vinden!
Alvast bedankt!
Ik heb geen foto, wel dit:
RemcoNL in "Het grote Yamaha Diversion topic (deel 10)" :
Korte Howto, zodat je ook onderweg de lamp kan vervangen zonder de kuip te verwijderen:
Doe het stadslicht aan, zodat je in de koplamp iets kan zien.
Draai het stuur naar links.
Ga links naast de motor zitten, van onderaf kan je de lamp bereiken.
Trek de stekker los van de lamp.
Verwijder de grote rubber "dop" die om de lamp zit: aan de bovenkant zit een lipje waar je aan kan trekken.
De lamp zelf zit met een metalen beugel vast. Aan de rechterkant deze iets naar voren duwen, en hij komt los.
Haal de lamp er uit.
Dit is het moment om met de oude lamp het terugplaatsen even te oefenen. Halogeen is kwetsbaar en mag niet met de huid (of vieze kabels) worden aangeraakt.
Plaats hierna de nieuwe lamp. Via de koplamp kan je van voren af zien wat je doet. Let erop dat het metalen klembeugeltje niet in de weg zit. Na het plaatsen van de lamp (met het "spiegeltje" binnenin aan de onderkant!) het beugeltje aan de rechterkant naar voren duwen tot-ie vast klikt.
Plaats de rubberdop terug, met het "lipje" aan de bovenkant. Duw deze rondom aan: zowel aan de buitenkant, als in het midden rond de aansluitpootjes van de lamp.
Sluit de stekker aan, lamp testen, en klaar.


[me="RemcoNL"]heeft de linkerkant van de kuip nog steeds in de kast liggen, erg makkelijk om bij de koplamp te kunnen...[/ME]
En nu weer serieus: ik heb komend weekend wel eens genoeg tijd, misschien toch de kuip maar alvast vervangen. Het lijkt voorlopig boven nul te blijven.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb al een paar jaar een zumo 550 naar volle tevredenheid,veel mogelijkheden,ik zou ook eens naar het nieuwe model de zumo 660 kijken is goedkoper dan de 550.
Als je een tom tom helemaal kompleet koop zit er niet zo veel prijs verschil in.
En als er bij je vrienden zijn die ook een garmin hebben kun je nog eens een keer wat routes uitwisselen.

Maar nog iets anders stond vandaag zonder benzine precies bij een pompstation, maar kreeg niet meer dan 22.26 liter in mij div 900 terwijl de tank toch 24 liter is volgens de papieren.
Zijn er meer die dit tegen gekomen zijn.
 
is het de div versie met nieuwe kuip (dubbele schijrem vooraan) of 1e generatie kuip (enkele schijfremvooraan)?

Als het de nieuwe kuip is lukt dit wel,
je moet die rubber(dop) aftrekken,
dan de stekker uittrekken,
dan dat metalen klippje om klikken en het lampje kan er uit.

Best uw stuur helemaal draaien zodat je wat meer ziet onderaan.

Is ook best wel sukkelen maar het gaat.

Van de 1e generatie div ken ik het niet dus durf ik er niets over uit te leggen.
gr
 
Laatst bewerkt:
Maar nog iets anders stond vandaag zonder benzine precies bij een pompstation, maar kreeg niet meer dan 22.26 liter in mij div 900 terwijl de tank toch 24 liter is volgens de papieren.
Zijn er meer die dit tegen gekomen zijn.
Als mee-lezer van alle Div900-berichten kan ik je vertellen dat dit helaas geheel normaal is, en je niet de eerste bent...
Blijkbaar was Yamaha wat enthousiast of zo.
 
Als mee-lezer van alle Div900-berichten kan ik je vertellen dat dit helaas geheel normaal is, en je niet de eerste bent...
Blijkbaar was Yamaha wat enthousiast of zo.

:Y

Gebruik de search maar eens met trefwoorden als tuinkabouters en tuinmeubelen ..



Ff uitleggen ?
Allemaal rommel die zich in de loop der tijd verzameld onderin de tank gaat ten koste van de mogelijke hoeveelheid benzine .
 
even reageren op de gps: onlangs ging ik inlichtingen vragen omtrent een bevestiging voor een tomtom 750 live op de motor ,dit bestond niet en ik kreeg de raad een tomtom rider aan te schaffen.daarop ben ik naar rad gereden :een motorwinkel en heb de universele gps rider case gekocht van covertec .
case op stuur gemonteerd,de kabel tomtom-pc gebruikt , van usb naar sigarettenaansteker en dan sigarettenaansteker naar een kontakt ; de gps laad juist op als de motor rijdt. en er is ook een waterdicht hoesje bij de case
graag enige uitleg bij het plaatsen van fotos op dit forum
 
Laatst bewerkt:
:Y

Gebruik de search maar eens met trefwoorden als tuinkabouters en tuinmeubelen ..



Ff uitleggen ?
Allemaal rommel die zich in de loop der tijd verzameld onderin de tank gaat ten koste van de mogelijke hoeveelheid benzine .
Meer dan 1.5 liter? Lijkt me onzin. En wel heel toevallig dat ik met 22.22 liter wel erg dicht bij de 22.26 zit van spanner.
Het lijkt me eerder dat die 24 liter inclusief het overdrukstuk aan de bovenkant van de tank. Dat wordt niet gevuld vanwege de lengte van de vulbuis.
 
jij hebt de zumo 220, wat zijn je ervaringen ermee? bediening, routes maken, accu makkelijk te bevestigen?

werkt prima, bediening makkelijk routes makkelijk scherm groot genoeg, accu is gewoon een kabeltje naar je accu maken (deze zit erbij).

Ik kreeg de motorsteun enzo er ook bij, plus nog een setje voor in de (auto)... :Y
 
Als ik handig was had ik bovenin de vulbuis twee gaatjes gemaakt.
Dan had ik iig in de winter 24liter benzine tot mijn beschikking.
Hoef je niet heel handig voor te zijn hoor. Schijnt dat ze bij een andere Yamaha dat ook gedaan hebben (de Téneré). Nadeel is wel dat je in de zomer natuurlijk het risico loopt dat de benzine uitzet en overstroomt. Maar dat is eenvoudig op te lossen door altijd te gaan tanken vóór je een rit maakt en niet naderhand.
 
Lekker weertje hoor vanmorgen! Heerlijk woon-werk-ritje gemaakt.
Led-achterlicht installeren was erg eenvoudig, heb de lamp in de oude behuizing geplaatst. Enige was dat het rubber van de oude behuizing mee eraf kwam. Maar uiteindelijk is het gelukt.
Erg mooi lampje...goede kwaliteit van de onderdelen en een heel fel resultaat! Ongelooflijk wat zo'n printplaat met een paar bolletjes erop aan licht genereert! :D
 
Dat klopt in mijn ervaring niet. Mijn lampje gaat ongeveer bij 18L (net iets minder) branden en gaat dan dus over op reserve. Dan kan ik nog ongeveer 4L verbruiken.

Dus 18+4L.
 
Ik heb mijn uitlaat bochten eens bekeken en gereinigd.
Ik ben best tevreden met het resultaat.
Het gebruikte product is castocleen s van castolin.
Dit is en product om inox te reinigen na het lassen.
Marc.
full
 
Meer dan 1.5 liter? Lijkt me onzin. En wel heel toevallig dat ik met 22.22 liter wel erg dicht bij de 22.26 zit van spanner.
Het lijkt me eerder dat die 24 liter inclusief het overdrukstuk aan de bovenkant van de tank. Dat wordt niet gevuld vanwege de lengte van de vulbuis.


Tuurlijk is het onzin :+
Maar het geeft aan dat de "problematiek "van de verloren liters vaker aan bod is geweest.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan