DjibberTours presents: Ghost Village 2011

djibber

MFér van het jaar!
25 apr 2010
24.990
1
+31.24 / +49.30
ghostvillage2011.jpg


DjibberTours presents: Ghost Village 2011

Na een aantal succesvolle ritten door het Garzweiler gebied nabij Mönchengladbach vanuit het Nijmegen-topic besloten om een apart topic hiervoor te openen. De voorgaande edities waren voor de deelnemers een groot succes en dit jaar gaan we er gewoon mee verder... omdat het kan en omdat het een unieke kans is om zo'n gebied per motor te verkennen!

De Ghost Village rit bestaat uit het rijden door een gebied dat afgegraven wordt voor bruinkoolwinning. Hierdoor moeten alle dorpen en natuur wijken om vervolgens te veranderen in een gapend gat van zo'n 100 meter diep. Het eerste deel van de rit gaat door een aantal dorpen die uiteindelijk compleet van de aardbodem zullen verdwijnen.. de grond er onder ook trouwens...

Na het verkennen van de dorpen, is het tijd voor een goede lunch bij Polodrom, vanuit er doorgereden wordt naar een afgesloten dode snelweg. Hier kan je ongestoord los gaan zonder je zorgen te hoeven maken over overijverige agenten. Wil je gave foto's van jezelf hebben terwijl je een Wheelie doet of juist je fiets in een gave setting fotograferen, gebruik dan dit moment.

ghostvillage1.jpg



full


Als je mee wilt rijden met deze rit, dan kan dat! Je krijgt een indruk van hoe het is om van een actief dorp naar een compleet opgeruimd dorp te gaan en hoe de natuur alles terugpakt voordat het afgegraven wordt voor de kolenwinning. Het is een omgeving die leeft bij de dag, en daardoor ook per dag veranderd.

Die dag zal bestaan uit het maken van een rit met de volgende onderdelen:
- uitzichtpunt zuidelijk
- een half gesloopt nog deels bewoond dorp
- een dorp dat "leegloopt", er wonen nog wat mensen maar het einde is nabij
- een dorp dat nu echt van de aardbodem verdwenen is
- uitzichtpunt noord (erg gaaf!)
- lunch bij Polodrom
- afgesloten snelweg (inclusief illegaal oprijden)
Het programma is onder voorbehoud van de samenstelling van de groep

DSC00840.JPG


Het is een rit die niet bestaat uit plankgas door die dorpen / tussen de locaties doorrijden. Je gaat hier situaties zien die je in Nederland nooit tegen zal komen en die in de toekomst ook snel verleden tijd zullen zijn.

Er gelden wel een aantal "regels" tijdens de rit:
  • het is niet de bedoeling dat we met een hoop herrie door de dorpen heen gaan rijden; op zondag is het een rustdag in Duitsland en dat moeten we als "gasten" respecteren.
  • op de afgesloten snelweg kunnen we redelijk onze gang gaan. De politie controleert en waarschuwt wanneer ze denken dat het te gek wordt.
  • bij het bezoeken van de dorpen of de kazerne mag er niets vernield worden. Ook al ligt een pand volledig in puin, wij tonen ons als goede gasten.
  • de verplaatsing tussen de locaties zal met een normale snelheid gedaan worden, het is geen race die we moeten rijden. Wat je op de terugreis naar huis doet, moet je zelf weten.. gedurende de rit is het aanpassen..
  • Aangezien dit geen officiële georganiseerde rit is, geschied deelname volledig op eigen risico. Eenieder is zelf verantwoordelijk voor eventuele schade, boetes of andere zaken die tijdens deze rit kunnen optreden. Topicstarter kan dan ook op geen enkele wijze verantwoordelijk gehouden worden voor eventuele schade

Indien je mee wilt rijden dan zijn er twee verzamelpunten vanwaar uit de rit gedaan wordt. Allereerst zal er een groep vertrekken van Nijmegen uit en uitkomen bij de McDonalds in MG-Wickrath. Daar is er tijd om even een kop koffie te doen; een eventueel tweede groep te verwelkomen en vanuit daar gaan we het programma doen.

Ritgegevens:
meetingpoint Nijmegen:
- 0900u ANAC

meetingpoint Wickrath
- 1000/1015u McDonalds Wickrath

Voorlopige ritdata:
- zondag 3 april 2011
- zondag 17 april 2011
- zondag 22 mei 2011

Dus.. als je mee wilt rijden; laat het me weten en je kan mee! Uiteraard is de rit onder voorbehoud van normaal weer (bij regen vervalt de rit). Er geldt overigens een maximum van 12 man per rit/datum. Grotere groepen zijn niet te hanteren in een uitgestrekt gebied als dit (tenzij het op speciaal verzoek is)

DSC00816.JPG



Beeldmateriaal van de vorige editie:
Gallery 1
Gallery 2
Gallery 3
Gallery 4
Gallery 5
UPDATE: Foto's van ScoobyRit 10-10-10
Youtube:

Samenvatting van de rit van 03-10-10

- polizei! (de gepimte versie)
- omgeving tussen de dorpen
- afgehakt stuk snelweg en aankomst uitkijkpost
- op weg naar het eten!
 
Laatst bewerkt:
Meest actuele deelnemerslijst:

Deelnemers 03.04.2011:
- Darksite9019
- The_Dutch_Tickler
- Roelus
- NMGN-R
- Adimoto (OVB)
- gest

*Let op! De voorjaarsrit is ook op deze dag!

(6 plaatsen vrij)

Deelnemers 17.04.2011:
- SickMind
- Jefta
- MarkL
- R1RS64
- R1CV
- Pako
- pedro98
- kaxan (+p)
- michielkobes
- Floor- (OVB)
- Nielsderksen
- MisterIT
- Cypher
- Racekip #1
- Vloei

(de rit van 17.04.2011 is vol!)

Deelnemers 22.05.2011:
- Smuiger
- BigJim
- Bobcat
- Ice_princess
- Perrymy
- black mule
- diekooi
- frisco
- horsepower-1
- Spikehome
- diverr
- j0rdy
- Shat
- Ron348
- Bigtwim
- erhard
- bikersjors

(de rit van 22.05.2011 is vol!)

reservelijst
03.04.2011
-

17.04.2011
-

22.05.2011
- purple haze


Dit zijn de eerste drie ritten van 2011. Mocht je deze keer niet mee kunnen, hou dan vooral de DjibberTours-topics in de gaten. Tot en met oktober zal ik deze ritten doen zolang er belangstelling is.
 
Laatst bewerkt:
Super! Ik ga toch voor de wat latere data, want moet wel een motor hebben tegen die tijd lol.

*slaat zichzelf nog regelmatig tegen z'n kop aan vanwege het in de prak rijden van z'n Hyper.


*R.I.P*
 
Laatst bewerkt:
ik ben erbij! met of zonder motor!

*slaat zichzelf nog regelmatig tegen z'n kop aan vanwege het in de prak rijden van z'n MT03.
 
@j0rdy: ook scooters mogen mee, net even een pittig gesprek gehad met de routecommissaris

@LordLuud2: niet te hard slaan; straks weer een hersenschudding

@DutchKingKong: yeuh! komt er eindelijk van! Ga je echt leuk vinden dit

@Darksite: Dit is een leuke rit om te doen en zeker als je in het middagdeel wat mensen los ziet gaan op dat stuk snelweg. Geweldig om naar te kijken :9~
 
Bij deze wil ik deze omgeving ook wel zien, en zal dan zeker even een paar plaatjes proberen te schieten.
 
Goed bezig!!! vorig jaar had ik al wat gepland staan op de laatste rit van het jaar.

Dus dit jaar hoop ik gunstig te zitten met mijn diensten en gewoon mee te gaan! *D
 
Ja, tuurlijk!
Lijkt mij niet super handig om eerst naar Nijmegen te rijden of niet? Als je via Wesel die kant op rijd, ben je er zo :).

Moet je wel de goede Wickrath pakken, anders sta je 40km te vroeg stil. Vanuit jullie kant is het inderdaad goed te doen via Wesel :Y
 
@j0rdy: ook scooters mogen mee, net even een pittig gesprek gehad met de routecommissaris

ik ben blij dat je voor mij bent opgekomen en jezelf hard hebt gemaakt tegen de commissaris :D zal wel een zware onderhandeling geweest zijn...heb je nog ergens op moeten toeleggen? :P heb ik gelijk een slap excuus om ervoor te zorgen dat ik voor april de knoop heb doorgehakt.
 
Ik ga ook weer mee *O*

Waren zeker leuke ritten vorig jaar! Dit jaar gaan we het nog eens goed overdoen :]

Overijverige agenten zijn daar niet, ze komen zelfs ff kijken :P
 
ik ben blij dat je voor mij bent opgekomen en jezelf hard hebt gemaakt tegen de commissaris :D zal wel een zware onderhandeling geweest zijn...heb je nog ergens op moeten toeleggen? :P heb ik gelijk een slap excuus om ervoor te zorgen dat ik voor april de knoop heb doorgehakt.

Was een hele zware onderhandeling; de nodige steekpenningen en een belofte om een PoloBurger te gaan eten bij de PoloDrom maakte het opeens een stuk eenvoudiger.

is dat wel veilig of heb ik dan halverwege een zuiger in mn kontgat? :+

komt goed, desnoods huren we een of twee gebakjes! (vriendin moet tenslotte ook mee)

_O-

leuk dat jullie allebei meewillen! *O*
 
Laatst bewerkt:

_O- that hurts!


Ik heb iedereen die zich opgegeven heeft ingedeeld voor de eerste rit op de derde april, aangezien ik niet ga rijden met groepen groter dan 12 man (lees motoren) per rit, zijn er nog 2 plaatsen vrij

Deelnemers 03.04.2011:
- Djibber
- LordLuud2 (OVB motor)
- j0rdy
- Shat
- DutchKingKong
- Darksite9019
- pedro98
- Nielsderksen
- TC800 (OVB)
- jefta
- R1CV

(2 plaatsen vrij, mocht je willen wijzigen... geef dat dan even door, dan plaats ik je op een andere dag)
 
Laatst bewerkt:
Was een hele zware onderhandeling; de nodige steekpenningen en een belofte om een PoloBurger te gaan eten bij de PoloDrom maakte het opeens een stuk eenvoudiger.

Zo'n burger lijkt me ook wel wat! de "american bar" ketenreeks in duitsland heeft ook goede...als deze ook meer enigsinds in de buurt komt ben ik meer dan gelukkig!

@jefta: just kidding, bedankt voor het aanbod! :}
 
Zo'n burger lijkt me ook wel wat! de "american bar" ketenreeks in duitsland heeft ook goede...als deze ook meer enigsinds in de buurt komt ben ik meer dan gelukkig!

@jefta: just kidding, bedankt voor het aanbod! :}

Vraag Ramon maar hoe de hamburgers daar zijn ;-) Vooral de RedHotBurger is erg lekker (alleen daarom zou ik al rijden) :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan