honda cb 750 loopt slecht

marco-xr500

MF'er
23 jun 2007
58
0
hengelo
ik heb hier een niet al te best lopende honda cb 750 uit 1982
ben er al geruime tijd mee bezig maar krijg hem niet goed lopend.

wat is er gedaan :

nieuwe accu
nieuwe bougies
carberateurs reinigen
carberateurs zelf enigzins goed in elkaar gezet het was een zoekplaatje de vorige eigenaar had er van alles mee gedaan behalve in elkaar zetten hahaa.
na dit alles starte hij weer was dus al vrij blij.

Het probleem is koud start hij goed en loopt (redelijk) op de choke.
naarmate hij warmer word word het slechter tot hij er mee op houd.

hiervoor heb ik er 150 km mee gereden maar toen hield hij al iets in kwam niet boven de 100 km per uur en volgas geven bij weg rijden was er ook niet bij moest heel regelmatig gas op voeren anders viel hij in toeren helemaal terug.

Ben er nu ongeveer 3 maand mee bezig en eerlijk gezegd weet ik het echt niet meer wil er niet mee naar motorzaak dat is hij simpelweg niet meer waard.
maar wil hem eigenlijk ook liever niet in onder delen verkopen.

wie o wie kan mij helpen hoe maakt me niet uit ook een monteur aan de deur zou leuk zijn :) bijdrage van mijn kant geen probleem :Y


gr marco

ps de xr500r Heb ik ingeruild voor de cb750
en tot nu toe geen goede ruil hehe de xr500r liep tenminste lol
 
Al een lek test gedaan op de carb rubbers ?

synchroniseren ?

Kleppen gesteld ?

Juiste bougies er in gedaan ? ( warmte graad )

Als dat alles absoluut klopt..... euh, dan weet ik het ff ook niet meer.

8-)
 
Loopt hij wel op vier poten? Mijn CB750 (1980) doet op drie cilinders net zo'n beetje 110 bij volgas. Bleek uiteindelijk valse lucht te zijn waardoor één en soms twee cilinders ermee ophielden. Valse luchtproef zou uitsluitsel moeten geven: deodorant of een ander ontvlambaar goedje op de inlaatrubbers spuiten bij draaiende motor.
 
Helaas kan ik geen compressie meten geen mogelijkheid voor thuis bougies zijn d8es van ngk.
tank zal ik proberen dat is geen probleem de deo ga ik ook even proberen.

laadsysteem hoe bedoel je ? bobines?

binnenkort een update
 
Onderhand is de cb750 verhuist naar volgende eigenaar hij liep inderdaad op 3 poten hij is uit elkaar geweest maar heb hem snel weer in elkaar gezet.
was voor mij duidelijk een revisie daar zit ik niet op te wachten.

ondertussen trouwens wel weer een cb gehad ok deze is weer verkocht een cb750 custom.

vervolgens onlangs weer een tegen het lijf gelopen die ik wilde redden :) daar komt binnenkort meer info over.
 
ik weet niet of het mogelijk is , maar heb je toevallig niet de hoorfdsproeiers met de stationairsproeiers verwisseld.
dit omdat je zegt dat alle onderdelen los lagen.

edit: volgende keer eerst even naar de datum kijken :+
 
Laatst bewerkt:
Heb onderhand een nieuwe oude cb750 die wel goed loopt hehe word een projectje cafe racer.
Mensen die nog een alu tank hebben liggen en kontje ed voor een cafe racer laat dit even weten via mail. Tevens schakelsetje ed aanpassingen.
Zoek het voor een 1979 cb750 k7

Gr marco
 
Terug
Bovenaan Onderaan