KTM 990 SM, SM-R, SM-T en meer LC8 topic deel IV

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjorrit

MF veteraan
23 sep 2005
7.622
541
Groningen
KTM 990 SM, SM-R, SM-T en meer LC8 topic deel IV

image_01.jpg


Informatie:

Na drie succesvolle delen, hier deel vier over de machtige tweecilinder LC8 motoren van KTM. Alles wat hier niet in staat kan je terugvinden in de eerdere drie delen.

Deel I
Deel II
Deel III

De 950 sm is in 2004 geintroduceerd en was van het begin af aan motor die met weinig motoren vergeleken kon worden, zodoende was het succes gelijk daar voor KTM, die een motor met wat meer power en comfort in de markt wilde zetten (tov de lc4 range)en toch wendbaar was en als een mes stuurde.


De normale 950 sm word vandaag te dag niet meer geleverd, daar is de 990 sm voorzien van injectie en wat ander looks voor in de plaats gekomen,ook is de cilinderinhoud toegenomen met 57cc. Naast de Supermoto zijn er ook nog de SM-T met stuurkuip, comfortabel zadel en bagage mogelijkheden, de SM-R met Brembo monoblocs, andere vering en hier en daar wat carbon, de Super Enduro, de Adventure en de Super Duke, Super Duke R allemaal met het krachtige en betrouwbare LC8 blok.

Supermoto 990:
990_Supermoto_08_-_Orange.jpg


Supermoto 990 R:
KTM990SMR2009.jpg


Supermoto 990 T:
KTM990SMT2009.jpg


Adventure 990 R:
KTM_990_Adventure_R.jpg


Super Duke 990 R:
KTM_990_Super_Duke_R_2009_00_1440x900.jpg


Supermoto 950 R:
KTM_950_SMR_2007_02_1024x768.jpg


Super Enduro:
79386_ktm_950_super_enduro_r.jpg



Eigenaren:

Voor ervaringen en meer informatie kun je je vraag stellen aan één van de trotse eigenaren:


full

Ogdy

full


12032011111.jpg



GroteFoto-HJZLFDNH.jpg




KTMSMT-Fabriek-Mattighofen.jpg



bikepics-2089672-800.jpg



full


Zen

img1819a.jpg



img350j.jpg



full



dsc05761bm.jpg



fotoyv.jpg



20163720.jpg


(stuur even een pm als je op de lijst wilt)


KTM testen en filmpjes:

Groeptest KTM 990 SM-R, Ducati Hypermotard Evo SP en de Dorsoduro 1200:
KLIK

Groeptest KTM 990 SM, KTM Super Duke, Aprilia Shiver en Dorsoduro 750:
KLIK

KTM 990 SM-R turbo:
KLIK
KLIK
 
Laatst bewerkt:
He Sjorres,
Ik ben die 950 van mij 3 jaar geleden al kwijt geraakt.
Zit nu op een oranje 990 en de zwarte 990 staat bij Dipi in de showroom.
Foto zal ik binnenkort ff sturen.
Rest van het lijstje kan je ook nog even updaten,sommige zijn niet meer actueel.

Gr.Dick
 
Laatst bewerkt:
de normale 950 sm word vandaag te dag niet meer geleverd, daar is de 990 sm voorzien van injectie en wat ander looks voor in de plaats gekomen,ook is de cilinderinhoud toegenomen met 57cc de R versie is nog wel te krijgen.
Naast de Supermoto zijn er ook nog de Super Enduro, de Adventure en de Super Duke alle drie met het krachtige LC8 blok.


De openingspost klopt ook al niet meer helemaal, die gewone 990 SM is niet meer nieuw te koop. Daarvoor in de plaats is nu de 990 SMT. De 950 SMR is er ook niemeer, nu 990 SMR
 
De SE van ZEN is alweer een tijdje geleden gestolen.
Volgens mij rijdt hij nu een SM-T.

alweer een jaar geleden :(
ik rij nu op een 950 SMR
img1819a.jpg


naar volle tevredenheid, ik ga pas omruilen als de opvolger van de 990 er is, vind de verschillen met de 950smr en 990 niet voldoende om diep voor in de buidel te tasten.
 
Jokertje moet zich nog even inlezen in de vorige 5000 posts voordat hij TS mag worden hahahaha...
 
Vandaag ook weer een stukje gereden, met de Motohooligan Airbox maakt ie wel een heel bruut geluid zeg :D Met de kin op de tank hoor je elke slag van de zuigers! Ben heel benieuwd hoe de motor reageerd waneer deze is afgesteld op een testbank.
 
Vandaag ook weer een stukje gereden, met de Motohooligan Airbox maakt ie wel een heel bruut geluid zeg :D Met de kin op de tank hoor je elke slag van de zuigers! Ben heel benieuwd hoe de motor reageerd waneer deze is afgesteld op een testbank.


:} :}
Filmpje met geluid of alleen een soundfile ? :9 :Y
 
Zal binnenkort even kijken of ik de mogelijkheid heb om iets op te nemen, al komen dit soort geluiden nooit mooi over op film.

Heb de startpost ook aangevuld, hoop dat iedereen tevreden is. Wil je er iets bij gezet hebben laat het even weten in een PM!
 
Laatst bewerkt:
Ah jammer, google translate had de pagina dan niet helemaal goed vertaald of ik heb gisteren te snel gelezen.

Jullie staan erin!
 
nou doe dan ook maar het mooiste meisje van de heeeeele wereld in de OP :+
 
Laatst bewerkt:
iets heel anders.
het is tijd voor een nieuwe helm. en ik wil de arai tour x3. het liefst van ktm, maar zwart kan ook als de prijs veel lager is. ik kan de ktm voor 500 krijgen, de zwarte vanuit duitsland voor een paar tientjes minder. ik zag in het vorige topic wat helmen voorbij komen, misschien heeft een van jullie beter/handiger gezocht dan ik en kan het goedkoper ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan