#34 Kevin Schwantz

Gerard

MF veteraan
9 jul 2010
2.852
2
Groningen/Tynaarlo/Assen (TT)
Schwantz-Head-Shot.jpg


Een coureur die mijn leven lang in mijn geheugen gegrift zal staan. Hij die Suzuki naar de top heeft gebracht! Zijn aparte rijstijl, zijn sympathie en waar je als coureur voor de race nog terecht kon voor een kop koffie.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kevin_Schwantz

Kevin_Schwantz_1993_JapanGP.JPG


Ook bij het afscheid heb ik wel een traantje weg moeten pinken, want ik zie hem daar nog zitten samen met zijn vader...

Wie weet er meer van hem, en staat zelfs met hem op de foto. Of heeft hem echt gesproken.

Ook youtubefilmpjes zijn welkom.
 
Dank voor het filmpje :Y

Zo weet ik dat er ook ooit een docu op VHS was te verkrijgen met de naam Bike Heros

Mischien al op DVD :]
Ik zou even in de oude videobanden moeten snuffelen of dat diegene is die ik heb.
Ging helaas maar net tot de titel en met de nadruk op de (AMA) jaren ervoor met Rainey. :)
 
Yep, kleurrijke coureur, spectaculaire rijstijl.
Die heeft mijn interesse in de motorsport laten groeien tot wat het nu is. :Y

Kevin Schwantz Compilation Video 8-)
:^

Eerste motorherinneringen zijn dat ik naar de TT op tv keek, want pa en ma zaten daar op de tribune, en toen reed Schwantz nog mee. M'n zusje en ik hebben ook nog in TT-shirts rondgelopen waar Schwantz op stond, trots dat we waren!
 
Dank voor het filmpje :Y

Zo weet ik dat er ook ooit een docu op VHS was te verkrijgen met de naam Bike Heros

Mischien al op DVD :]

heb deze video...... mooie races toen in de superbike challenge tussen de UK en VS
Rainey en Schwantz die strijden om de winst en weigeren een deal te maken om de 10K aan bonus binnen te halen.
 
Hij was enkele jaren geleden ook op Spa met de historicGP dagen ( heet anders maar ben de exacte naam even kwijt) aardige vent, Corne heeft hem toen nog geïnterviewd voor motorsport programma
 
Kevin is een HELD :} :} :}

Ik heb nog een hele berg foto's liggen( normale van voor het digitale tijdperk) van hem op Assen in z'n kampioensjaar.....
En uitteraard een videoband van zijn jarenlange gevecht tegen Rainey :9~
 
Leuk dat Kevin nu ook op MF de eer krijgt, die hij verdient met een eigen topic. Altijd genoten van zijn geweldige rijstijl :Y En inderdaad een van de meest sympathieke mensen. Toen in het veld en nu nog steeds in de paddock. Qua sympathie misschien te vergelijken met Colin Edwards?
 
Kevin is een HELD :} :} :}

Ik heb nog een hele berg foto's liggen( normale van voor het digitale tijdperk) van hem op Assen in z'n kampioensjaar.....
En uitteraard een videoband van zijn jarenlange gevecht tegen Rainey :9~~

Makkelijk gezegd, maar ik denk dat je een hoop mensen blij maakt, als je ze digitaliseert en hier of op een eigen site plaatst ;)
 
Laatst bewerkt:
Misschien zijn er hier wel geïnteresseerden. Het volgende doek heb ik sinds enkele maanden in mijn woonkamer hangen:

Kevin_Schwantz__Wayne_Rainey__Wayne_Gardner_Burk_painting_DAB39.jpg

DavidBurk_GloryDays.jpg


De foto van het doek aan de muur is minder, maar in werkelijkheid is het echt een plaatje :Y :)

Mijns inziens een impressie uit de gloriedagen van de 500cc. De schilder heeft het dan ook de toepasselijke titel "Glory Days"gegeven.

http://www.davidburk.net/Kevin_Schwantz_Wayne_Rainey_Wayne_Gardner_Burk_painting.html
 
Laatst bewerkt:
Dank voor het filmpje :Y

Zo weet ik dat er ook ooit een docu op VHS was te verkrijgen met de naam Bike Heros

Mischien al op DVD :]

Deze docu heb ik in gedigitaliseerde versie en kan ik beschikbaar stellen voor de geïnteresseerden!
 
Laatst bewerkt:
:^

Eerste motorherinneringen zijn dat ik naar de TT op tv keek, want pa en ma zaten daar op de tribune, en toen reed Schwantz nog mee. M'n zusje en ik hebben ook nog in TT-shirts rondgelopen waar Schwantz op stond, trots dat we waren!

:)

Dat zijn mooie herinneringen die je altijd bij blijven.
 
Dank :}

Toppic komt een beetje langzaam op gang, maar ik weet zeker dat er nog meer reactie's bij komen :Y

En http://hobby.marktplaats.nl/modelauto-s-groot-1-5-tot-1-12/434819011-suzuki-rgv500-1993-kevin-schwantz-world-champion.html?return=eJwtjEEKgzAQRe8i6FKTSJFGQrFX6KLroCkJajI4Yy2W3r0j7eq%2F%2F98wVkv9Dlq0qGWjdIbOLr1vPRHoqhoTuFjOdhkJJmsJyzhVv5MSPFxek5HFgIZSXncyr69DYOCciHMPwIiPAf8WjlUwzCy6uM5uCT3XceM6umeIuTopgb3fbKSdTcLjoSoAViMKSEh9Gpw5N3Vzu2ft5wsYfDzW&df=1&fta=eNotj0mOwyAQRe%2BC1F6DcYwp5Cv0phe9tCoMCYoHFPCgRLl7g9W7p1%2FSf78QBLwjdEDW5zhsOEaiIsgGyDH2rDKxTwswZTyoMcHLBxWdiTkJCaiaAszrZJ9eq8cOD7v5%2BaumUd93nNNLLdFDXYWw9rQKS0x6MbaXgouf32LJkoA3S5TPfRE4EG9OfUeBMLzopm3lwaTjwtbXDBa10zwDFVzzfOqu1lF2OcHqFjNgR7UsCQqH1mWQRjfSlV6WFWkJaOIw2vmW7kVNy79AJjyGsiYPMOecGgjuRH3%2F40YUAoX35%2FMH%2BmlgLg%3D%3D&fta_ind=3&fs=1 ({{{KLIK}}})
 
Helaas was Schwantz van voor mijn tijd, ver voor mijn tijd. Heb echter genoeg gedownload via de bekende kanalen om erg onder de indruk te zijn van deze coureur! :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan