EX (gpz) 500 project

Dit weekend de jiffy eraf gehaald... en een bout kapot gedraaid :X

Jiffy door verbonden met een klein plaatje zodat deze zonder veel moeite weer terug kan naar orgineel.

Kuipdeel bijgewerkt omdat deze tot nu toe met een tierip vastzat aan het kuipwerk. Met plastic soldeer er weer plastic ingezet zodat deze weer kon worden vastgeschroeft. Nu rammelt ie niet meer als ik over een drempel ga. :Y

Ook mijn cheap oil ding bijgevuld....

full

en gecheckt of ie nog goed zat...
full


Die crap op de velg komt daar omdat me oiler laats was losgeschoten ;(

Komende periode zal ik de hele bike weer gaan schoonmaken ;)
 
Laatst bewerkt:
Ook dit weekend gekeken naar de steppies.... ik rij nu vaak met mijn tenen op de steppies, dus het leek me iets prettiger om deze iets omhoog en naar achter te krijgen.

Nou dan ga je dus kijken of dat kan. De boor je even wat gaatjes in een stuk ijzer en ga je die erop zetten.

Normale steppie
full


Aangepast steppie
full


Dan heb je dus een steppie waar je voet relaxer op zit (is helemaal persoonlijk). En waarbij ik mijn knie meer tegen de tank heb. *O*

En als je links hebt gedaan daarna doe je rechts -O-

Oh ja, rechts zit natuurlijk de rem, met die perfect goed geplaatste aansluiting voor je remlicht :z En nee daar kan get dus niet zo 1, 2, 3 op dezelfde manier...

Dus nu 1 steppie hoger en 1 normaal zodat ik tijdens mijn ww-rit is rustig kon vergelijken. De nieuwe houding bevalt me wel. Nu alleen nog even iets bouwen voor rechts... het houd je bezig :+
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen week tijden een ww-rit ineens de behoeft om de kabel van mijn kilometerkabel te vervangen :z

Dus zo gezegd zo gedaan en ik kan weer prima zien hoe hard ik rijd *O*

Voorlopig even 3 weken rust in de schuur en dan kleppenstellen :Y
 
Nee spuitwerk heb ik laten doen door een bevriende autospuiter. Deze heeft de delen eerst diepzwart gespoten en daarna 2 keer met gold-flakes en daarne afgelakt.
helaas kun je het niet duidelijk zien maar in de zon ligt er een hele mooie gouden glans over heen.
 
Hoe doe je dat eigenlijk??

Handvatten eraf... voorvork iets laten doorzakken kan max 3-4 mm ivm met de ruimte in je orginele handvatten. En dan kunnen ze weer precies eroverheen en dan alles weer vastmaken en vastschroefen...

Wil zelf het liefste clip-ons hebben maar ja budget hé...
 
Laatst bewerkt:
full


Mijn ultieme grote 100% nieuwe brandstof filter is binnen... ja dat kleine dingetje linksonder bij het plastic...

En nu nog de tijd vinden om deze te gaan monteren...
 
Vandaag de tank eraf gehaald en alles even los gemaakt.

full


En de filter erin.... kwam wel tot de conclusie dat de motor na 3000 woon werk kilometers deze al best weer snel vuil word...

full


Nu een dag vrij en volgende week weer lekker sturen
full
 
WAAR heb jij dat filtertje besteld?? die zit er dus niet in bij mij

kan hem ook nergens vinden op een parts diagram.

btw je retour kabel van je gas zit los, of had je die al losgemaakt?
 
Laatst bewerkt:
WAAR heb jij dat filtertje besteld?? die zit er dus niet in bij mij

kan hem ook nergens vinden op een parts diagram.

Dat klopt...

Filter is orgineel van een 2005 ZZR600 :)

Onderdeel nummer #49019-1085 en hij past perfect...

Ja lekker vakantie gehad, en nog steeds geen tijd om rustig verder te gaan... eerst nog even een nieuwe badkamer..
 
He hallo daar gpz rijders ik ben een ombouwer van kawa motoren,
nu zie ik dat jullie met de gpz/ex bezig zijn . ik wil graag van die brommer wielen af,
en denk aan de 17 inch wielen van de nieuwere gpz500 of de er-5
puur omdat de bandenkeus meer is dan die van die 16 inch .
ik zelf denk ik dat er achter max 140 in kan en voor moet 120 haalbaar zijn.
ook moet ik van trommel rem naar remschijf gaan.
wat is jullie ervaring ??

Gr Rol
 
Ik heb voor mijn fiets een achterwiel van een jonger model op de kop getikt op ebay voor 30 pond helaas was deze wel voor een remschijf dus dit heb ik ook moeten veranderen. Het klauwtje heb ik op ebay gekocht voor 11 pond. wat het voorwiel betreft deze was niet te krijgen hier heb ik een wiel van zephyr-550 genomen ook weer op ebay en kostte 19 pond. Zoals ik al eerder zei geduld en zoeken.
 
He
Hoe lijkt het ben je nog opgeschoten met je project.

Jep, ben al zeker meerdere malen gespot en heb al meer als 6000 kilometer onder de banden.

Foto bij avond..
full


Moet alleen nog optische dingen verbeteren en de duurder optionele items.

Heb alles ff op pauze ivm met privéomstandigheden, badkamer is bijna af, maar ga waarschijnlijk pas verder tijdens de winterstop.

Nieuwe todo list:
Kuipdelen voorzien van kleurtje.
Kleur van het blok bijwerken.
Remklauw opnieuw voorzien van kleurtje.

Wenslijst:
Nieuwe achtervering
RVS remleiding
 
Dit weekend is naar de onderkuip gekeken.

Eerst een lelijke barst dicht gemaakt
full


Daarna gemonteerd en aan 'paper prototyping' gedaan
full


Daarna bezig gegaan met plastic, moet het nog wel netter maken, maar als dit droog is eerst maar weer een week mee gaan rijden.
full
 
Daarna bezig gegaan met plastic, moet het nog wel netter maken, maar als dit droog is eerst maar weer een week mee gaan rijden.

Ha ha ha, linkerkant van de kuip er weer afgehaald, aangezien de onderkuip er zo niet meer op kan zonder het voorwiel op te tillen.

Rechterkant laten zitten.... moet nu wel een andere oplossing verzinnen.
 
Tip: verstevig de binnenkant van de kuip met glasmatjes.

Glasmatjes blijven toch niet zitten op ABS :?

Moet toch een kapje maken die je er op en af kan schroeven maken aangezien de onderkuip anders niet tussen je wiel en je blok doorpast...
 
Ik heb het altijd gedaan met glasmatjes voor polyester (halffords), zo'n compleet pakketje.
En het hecht goed, en blijft zeker 10 jaar zitten!
 
Maarrehm, valt me ineens op... je begon met een witte en eindigde met een zwarte?
Van twee één gemaakt?
 
Maarrehm, valt me ineens op... je begon met een witte en eindigde met een zwarte?
Van twee één gemaakt?

Toen de witte tank lek was heb ik een zwarte tank inclusief de rest overgezet... van een gpz 500. In de OP zie je de donor motor op de 4e foto staan. Die is daarna in onderdelen verder verkocht.
 
Laatst bewerkt:
Zo, nu bijna 8000 miles gereden sinds dat ik er iets aan heb gedaan. Alles doet het prima en moet binnen nu en een paar weken ff een ondehoudsbeurt plannen.

Kom voorlopig niet aan mijn todo-lijst toe, kan geen woon-werk verkeer rijden terwijl ik de kappen of het motorblok verf. Aangezien er voor de rest niks aan gedaan hoeft te worden heb ik vandaag, tussen het klussen aan de kinderkamer door een nieuw projectje opgehaald.
 
Terug
Bovenaan Onderaan